2017-12-19, 23:28
Medlem
ace_secs avatar
- Inget om gruppvldtkterna i Malm och Fittja

- Inget om terroristens bakgrund. Islam och att han var illegalt i landet.

Opartiskt? Objektivt? Ej agendasttande?
Citera
2017-12-19, 23:33
Medlem
Till alla srskrivande hillbillys i trden: GW menade sin vikt doktors hatt.
Senast redigerad av P-o-beln 2017-12-19 kl. 23:36.
Citera
2017-12-20, 13:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

- Inget om terroristens bakgrund. Islam och att han var illegalt i landet.

Opartiskt? Objektivt? Ej agendasttande?

Tyckte programmet var ganska okej den hr gngen, men nu nr du ppekar det hr s hller jag med: Titeln "Veckans Brott" r en del missvisande, d programmet bara handlade om gamla brott, det frskaste var vl terrorbrottet frn april.. Suck. Bara (ovanligt nog) en massa berm till polisen..
Det mest intressanta var vl "reklamen" om Revolver-Harry-dokumentren som kommer till jul. Den ska jag se.

Edit: Har trttnat p den dr stackaren som krdes ihjl och cykeln hittades 150 meter i frn kroppen. S jdra intressant r vl inte ett smitningsfall att man tar upp detta i flera program? Tror de gr s fr att teranvnda material fr att spara programbudget.
Senast redigerad av kraftfoder 2017-12-20 kl. 13:25.
Citera
2017-12-20, 13:38
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Frsta ssongen fick GW vara lite mer frisprkig, men nu r han s jvla kuvad av SVT att programmet har ingen mening lngre. Allt han gr nu r att klaga p den svenska polisen, men all rtt visserligen.
Klart som fan att de inte vgar ta upp en sn grov gngvldtkt i "VB".
Citera
2017-12-20, 14:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Frsta ssongen fick GW vara lite mer frisprkig, men nu r han s jvla kuvad av SVT att programmet har ingen mening lngre. Allt han gr nu r att klaga p den svenska polisen, men all rtt visserligen.
Klart som fan att de inte vgar ta upp en sn grov gngvldtkt i "VB".

Antagligen ett fr knsligt mne med tanke p grningsmnnens bakgrund. Nog hade det funnits programtid till detta om man strukit struntet: Skippat det totalt ointressanta i sammanhanget "boktipset", dragit ner ngra minuter p terrorreportaget, "terblicken" p stackaren som blev pkrd av smitaren. Alternativt skitit i det rtt ointressanta "kafferepsmordet". D hade minst 15 minuter programtid frigjorts till det *aktuella* brottet med vldtkterna. Men det r nog en fr "het potatis" att ta upp, tydligen.
Citera
2017-12-20, 19:25
Medlem
everythingiss avatar
Om avsnittet inte vore inspelat i frvg borde nog Lgwp nmnt domen i vldtktsmlet i Fittja misstnker jag. r det mlet behandlat i VB i tidigare avsnitt?

Jag hller med om att det vore roligare och bttre om de historiska brotten fick mindre utrymme, iallafall de frhistoriska brotten sas. Synd att Lgwp inte tar hand om sig, han lever p lnad tid r jag rdd fr. Skulle grna se ett avsnitt helt dedikerat till invandrare och vldtktsvgen.
Citera
2017-12-20, 19:34
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har svrt att hra vad gken Gw Persson sger, han pratar i skgget (otydligt).

I frra programmet handlade det om en tyska som blev mrdad i sitt hem p kanske 50-talet. Intressant.
Citera
2017-12-20, 20:54
Medlem
brianmolkos avatar
Polisen hade ju skert kunnat klara upp vldtkterna i Kin... frlt Malm om det inte vore fr andra brott .. liksom
Citera
2017-12-21, 05:56
Medlem
Quantaxs avatar
Mmm aah intialt va mmm ahh. Ett stycke brottsplatsmmm ah. Initalt Spo mmm ahh. Portions snus upp ahhh, lmplig tidsplan mmm aah, knepigt fall mmm, jvligt knepigt. Kommer hnda igen mmm ahhh, avhllande frhindrande terrorism p frkringskassan mmmm ahhh. Frhjt hot i lastbilen mmm ahhh. Klockan nitton det r nu det blir knepigt va! Mmmm ahhh
Senast redigerad av Quantax 2017-12-21 kl. 05:59.
Citera
2017-12-22, 03:28
Medlem
Gerbaniss avatar
Nr GW berttade om "Revolver-Harry" s lt han djupt beundrande. Jag har aldrig hrt honom lta s, och dessutom: "en man som r strre n livet sjlvt" ... ngot man inte ens i sin vildaste fantasi kunde tnka sig. Wtff?

Tnkte ingen p detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Haha, fan vad nojigt att kpa lite knark och sen mta Leif GW Persson fem sekunder eftert
S jvla segt att vi inte fick se deras reaktion - om de reagerade alls? Jag r rtt sker p att mnga blattar p plattan inte har en aning om vem han r, och sekunderna/minuten efter verltelsen r man bara fokuserad p en sak: att ta sig drifrn fort som fan, och att registrera ansikten man mter framifrn knns irrelevant; bakt ver axeln, dremot - drt glor man var tredje sekund, och sker efter civilare.
Citera
2017-12-22, 13:28
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Nr GW berttade om "Revolver-Harry" s lt han djupt beundrande. Jag har aldrig hrt honom lta s, och dessutom: "en man som r strre n livet sjlvt" ... ngot man inte ens i sin vildaste fantasi kunde tnka sig. Wtff?

Tnkte ingen p detta?

.

Han tjatar ju om Harry i varenda jvla program.
Citera
2017-12-22, 22:31
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
GW jobbar inte lngre p Polisen men han verkar ha ngra kllor dr. I varje avsnitt s kan han detaljer om aktuella brott. Han visste att terroristen p Drottninggatan krde p tvans eller treans vxel trots att det inte r offentligt n. Han visste ven lite mer om i utredningen ocks.

Vem r det han fr allt ifrn? Ringer han bara upp nn kompis p Polisen som ger honom detaljerna? Eller har Veckans brott ngot samarbete som sger att GW fr alla detaljer han vill i ha programmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in