2017-11-10, 00:23
Medlem
Bara jag som inte klarar av att titta p programmet utan att ha skmskudden synnerligen nra till hands? Personkemin mellan GW och Kvartoft r s stel att det samtidigt r programmets stora humoristiska behllning.
Citera
2017-11-10, 00:37
Medlem
GW: Det finns poliser i Sverige som inget annat gr n att pilla ludd ur sin egen navel.
Citera
2017-11-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Bara jag som inte klarar av att titta p programmet utan att ha skmskudden synnerligen nra till hands? Personkemin mellan GW och Kvartoft r s stel att det samtidigt r programmets stora humoristiska behllning.

Framfrallt inledningen av programmet dr hon frgar GW hur han mr med tfljande svar r fantastiskt roligt att lyssna p.
Citera
2017-11-11, 03:30
Bannlyst
Kvartoft gick upp 15 kg i sin randiga utstyrsel.
Citera
2017-11-11, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Har ngon koll p detta eller i alla fall kan komma p exempel p nr det har hnt? Det hade varit intressant att veta. Jag vill understryka att detta absolut inte r ngon form av kritik till programmet och jag menar inte heller att det br ha lsts fler brott genom programmet utan detta r bara en frga utav genren ondig vetskap fr personligt intresse.

Hur mnga brott som har tagits upp i Veckans Brott har lsts? Kan ni komma p ngot exempel?

Hur mnga brott som har tagits upp i Veckans Brott har lsts p grund av Veckans Brott? Kan ni komma p ngot exempel?
Hur mnga brott har professorn lst?
Citera
2017-11-11, 05:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Kvartoft gick upp 15 kg i sin randiga utstyrsel.

Ja, minst sagt. Klnningen (eller vad det var) sg ut som en morgonrock/badrock. Hon sg inte klok ut.

Nr det gller antalet brott som Veckans Brott har lst, tror jag inte det r s vldigt mnga, hade varit intressant med statistik, som GW sjlv brukar sga..

(Har fr mig att i GW:s gamla program i TV3 s klckte Hasse Aro ur sig ngon siffra om antalet brott de hade lst p Efterlyst. Det var ngra styckna, om man sger s.. Och om man fr tro Aro).
Citera
2017-11-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, minst sagt. Klnningen (eller vad det var) sg ut som en morgonrock/badrock. Hon sg inte klok ut.

Nr det gller antalet brott som Veckans Brott har lst, tror jag inte det r s vldigt mnga, hade varit intressant med statistik, som GW sjlv brukar sga..

(Har fr mig att i GW:s gamla program i TV3 s klckte Hasse Aro ur sig ngon siffra om antalet brott de hade lst p Efterlyst. Det var ngra styckna, om man sger s.. Och om man fr tro Aro).

Ointressant jmfrelse. Olika program med skilda syften.
Citera
2017-11-12, 18:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Ointressant jmfrelse. Olika program med skilda syften.

Jtteolika r inte programmen. Det r nd GW som programledare/bisittare som ska klcka ur sig sina olika teorier.. Tycker "Veckans Brott" har tappat gnistan den senaste ssongen. Tyvrr, mste jag sga, fr det var bttre frr. ("Ju frr desto bttre"). Kan bero p programledarens lder, eller att GW enligt egen utsago krkar mellan midsommar och nyr. Den perioden infaller just nu.
Citera
2017-11-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jtteolika r inte programmen. Det r nd GW som programledare/bisittare som ska klcka ur sig sina olika teorier.. Tycker "Veckans Brott" har tappat gnistan den senaste ssongen. Tyvrr, mste jag sga, fr det var bttre frr. ("Ju frr desto bttre"). Kan bero p programledarens lder, eller att GW enligt egen utsago krkar mellan midsommar och nyr. Den perioden infaller just nu.
Veckans Brotts syfte r inte att lsa brott, som Efterlyst handlade om. Drfr gr det inte att jmfra programmen.
Citera
2017-11-14, 17:42
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Kvllens avsnitt var bland det roligaste jag sett, svenska polisen utbildar poliser i Ukraina till att bli dialogpoliser! Svensk polis frklarade att det r dialog som r framgngen till en effektiv och fungerande polis. Tillbaka i studion konstaterade GW krasst att i vra frorter fungerar dialogpoliser inte alls, polisen tittar p medan buset slr snder allt och alla. Bra va?

Den stora skillnaden r ju att Ukraina inte har efterblivna kaosblattar att handskas med.
MENA-lndernas bidrag till det svenska samhllet r ju bottenskrapet av mnskligheten.....snllt sagt.
Vldigt svrt att fra en dialog nr parasiterna sjlva VILL ha kaos i vardagen.
Enda lsningen hr r nolltolerans, kade befogenheter fr polisen, mycket hrdare tag etc..
Citera
2017-11-14, 18:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Veckans Brotts syfte r inte att lsa brott, som Efterlyst handlade om. Drfr gr det inte att jmfra programmen.

Det frgades efter "hur mnga brott Veckans Brott hade lst", om du hade lst trden lite bttre. Tog drfr upp Efterlyst som jmfrelse dr GW ocks satt. Hller dock med om att "Veckans brott" verkar ha ett mer "belysande" n "lsande" tema. Dock sitter GW ven i VB och kr sina, ofta, liknande teorier, precis som i Efterlyst. Jmfra kan man frresten alltid, ven pplen och pron..
Senast redigerad av kraftfoder 2017-11-14 kl. 18:09.
Citera
2017-11-14, 20:43
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Del 5 av 10. Leif GW Persson och kriminalteknikern Ulf hman gr en brottsplatsunderskning av en bil efter en bilskjutning. P fredag r det dags fr stort EU-toppmte i Gteborg och vi gr en rejl tillbakablick p EU-toppmtet 2001 och de vldsamma Gteborgskravallerna. Leif GW Persson visar hur man kan utnyttja vervakningsbilder frn butiksrn till att f fram s mycket information som mjligt om brott och grningsman. Vi fortstter flja svensk polis i arbetet inom EU-projektet i Ukraina och Leif kommenterar det fortsatta #metoo-uppropet. Programledare: Camilla Kvartoft.
N, nu knns det som att man kan lgga ner. Gillar inte alls riktningen programmet har tagit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in