2017-12-19, 23:28
Medlem
ace_secs avatar
- Inget om gruppvåldtäkterna i Malmö och Fittja

- Inget om terroristens bakgrund. Islam och att han var illegalt i landet.

Opartiskt? Objektivt? Ej agendasättande?
Citera
2017-12-19, 23:33
Medlem
Till alla särskrivande hillbillys i tråden: GW menade sin vikt doktors hatt.
Senast redigerad av P-o-beln 2017-12-19 kl. 23:36.
Citera
2017-12-20, 13:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

- Inget om terroristens bakgrund. Islam och att han var illegalt i landet.

Opartiskt? Objektivt? Ej agendasättande?

Tyckte programmet var ganska okej den här gången, men nu när du påpekar det här så håller jag med: Titeln "Veckans Brott" är en del missvisande, då programmet bara handlade om gamla brott, det färskaste var väl terrorbrottet från april.. Suck. Bara (ovanligt nog) en massa beröm till polisen..
Det mest intressanta var väl "reklamen" om Revolver-Harry-dokumentären som kommer till jul. Den ska jag se.

Edit: Har tröttnat på den där stackaren som kördes ihjäl och cykeln hittades 150 meter i från kroppen. Så jädra intressant är väl inte ett smitningsfall att man tar upp detta i flera program? Tror de gör så för att återanvända material för att spara programbudget.
Senast redigerad av kraftfoder 2017-12-20 kl. 13:25.
Citera
2017-12-20, 13:38
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Första säsongen fick GW vara lite mer frispråkig, men nu är han så jävla kuvad av SVT att programmet har ingen mening längre. Allt han gör nu är att klaga på den svenska polisen, men all rätt visserligen.
Klart som fan att de inte vågar ta upp en sån grov gängvåldtäkt i "VB".
Citera
2017-12-20, 14:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Första säsongen fick GW vara lite mer frispråkig, men nu är han så jävla kuvad av SVT att programmet har ingen mening längre. Allt han gör nu är att klaga på den svenska polisen, men all rätt visserligen.
Klart som fan att de inte vågar ta upp en sån grov gängvåldtäkt i "VB".

Antagligen ett för känsligt ämne med tanke på gärningsmännens bakgrund. Nog hade det funnits programtid till detta om man strukit struntet: Skippat det totalt ointressanta i sammanhanget "boktipset", dragit ner några minuter på terrorreportaget, "återblicken" på stackaren som blev påkörd av smitaren. Alternativt skitit i det rätt ointressanta "kafferepsmordet". Då hade minst 15 minuter programtid frigjorts till det *aktuella* brottet med våldtäkterna. Men det är nog en för "het potatis" att ta upp, tydligen.
Citera
2017-12-20, 19:25
Medlem
everythingiss avatar
Om avsnittet inte vore inspelat i förväg borde nog Lgwp nämnt domen i våldtäktsmålet i Fittja misstänker jag. Är det målet behandlat i VB i tidigare avsnitt?

Jag håller med om att det vore roligare och bättre om de historiska brotten fick mindre utrymme, iallafall de förhistoriska brotten sas. Synd att Lgwp inte tar hand om sig, han lever på lånad tid är jag rädd för. Skulle gärna se ett avsnitt helt dedikerat till invandrare och våldtäktsvågen.
Citera
2017-12-20, 19:34
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har svårt att höra vad göken Gw Persson säger, han pratar i skägget (otydligt).

I förra programmet handlade det om en tyska som blev mördad i sitt hem på kanske 50-talet. Intressant.
Citera
2017-12-20, 20:54
Medlem
brianmolkos avatar
Polisen hade ju säkert kunnat klara upp våldtäkterna i Kin... förlåt Malmö om det inte vore för andra brott .. liksom
Citera
2017-12-21, 05:56
Medlem
Quantaxs avatar
Mmm aah intialt va mmm ahh. Ett stycke brottsplatsmmm ah. Initalt Säpo mmm ahh. Portions snus upp ahhh, lämplig tidsplan mmm aah, knepigt fall mmm, jääävligt knepigt. Kommer hända igen mmm ahhh, avhållande förhindrande terrorism på föräkringskassan mmmm ahhh. Förhöjt hot i lastbilen mmm ahhh. Klockan nitton det är nu det blir knepigt va! Mmmm ahhh
Senast redigerad av Quantax 2017-12-21 kl. 05:59.
Citera
2017-12-22, 03:28
Medlem
Gerbaniss avatar
När GW berättade om "Revolver-Harry" så lät han djupt beundrande. Jag har aldrig hört honom låta så, och dessutom: "en man som är större än livet självt" ... något man inte ens i sin vildaste fantasi kunde tänka sig. Wtff?

Tänkte ingen på detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Haha, fan vad nojigt att köpa lite knark och sen möta Leif GW Persson fem sekunder efteråt
Så jävla segt att vi inte fick se deras reaktion - om de reagerade alls? Jag är rätt säker på att många blattar på plattan inte har en aning om vem han är, och sekunderna/minuten efter överlåtelsen är man bara fokuserad på en sak: att ta sig därifrån fort som fan, och att registrera ansikten man möter framifrån känns irrelevant; bakåt över axeln, däremot - däråt glor man var tredje sekund, och söker efter civilare.
Citera
2017-12-22, 13:28
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
När GW berättade om "Revolver-Harry" så lät han djupt beundrande. Jag har aldrig hört honom låta så, och dessutom: "en man som är större än livet självt" ... något man inte ens i sin vildaste fantasi kunde tänka sig. Wtff?

Tänkte ingen på detta?

.

Han tjatar ju om Harry i varenda jävla program.
Citera
2017-12-22, 22:31
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
GW jobbar inte längre på Polisen men han verkar ha några källor där. I varje avsnitt så kan han detaljer om aktuella brott. Han visste att terroristen på Drottninggatan körde på tvåans eller treans växel trots att det inte är offentligt än. Han visste även lite mer om i utredningen också.

Vem är det han får allt ifrån? Ringer han bara upp nån kompis på Polisen som ger honom detaljerna? Eller har Veckans brott något samarbete som säger att GW får alla detaljer han vill i ha programmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in