Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
Ngonstans dr det finns en tv-tabl. Till exempel hr:
https://www.svtplay.se/kanaler
Hller helt med om detta. Plus alla dessa inslag som handlar om att polisen har ftt ett nytt redskap av ngot slag som de fr ka och testa. De kan ju absolut tacka ja till att komma dit och titta p det fr att hlla sig ajour, men de behver ju inte gra ett evighetslngt inslag varje gng...
Det sista jag kan minnas som riktigt intressant var faktiskt nr de grvde ner en gris fr att se vad som hnde. Lite som nr Myth Busters (hr r minnet svagt) lade en djurkropp i oslckt kalk. Sdana saker r roliga att se.
Nr GW sitter och myser med att han inte bertta att man sklart skall ppna fnstren om man vill ha en brand i en villa s blir det bara lite fnigt. ven det avsnittets huvudperson, penningplaceraren som hade ihjl tv olika par men fick inte igng brasan p frsta frsket. Det andra huset gick mycket bttre.
Jag skulle vilja ha en frgstark statistiker som kan bertta p ett mlande stt hur vldet ser ut, hur mnga offer r bekant grningsmannen? Hur skiljer det sig mellan frortsuppgrelserna och hemmavldet.
Hur mnga rapporterade krogslagsml gr till tal och sedan dom?
Vilket brott avskrivs oftast?
Statistik r svrt, hststlderna har ju minskat drastiskt de sista 100 ren som bekant, men vilka brott har kat, jo, internetbedrgerierna. Ja, men visa d de vanligaste tricken bedragarna gr.
Snacka med poliser, frskringsbolag och en bilmek - r det bttre att bli rnad p sin bil n att den gr att sno?
Sdana mnen vill jag se mer av.