2017-12-12, 19:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Mngkulturellt ikvll.
Citat:
Del 9 av 10. 72-rige Leif hittades svrt skadad vid en grusvg i somras. Han kunde sjlv inte frklara vad som hnt och dog tv veckor senare. Leif GW Persson och Camilla Kvartoft gr igenom alla aspekter av fallet. Vloggaren Amir Akrouti misshandlades och hotades eftersom han r homosexuell. Med hjlp av sina mnga fljare kunde han idenitifiera en av grningsmnnen. Han berttar vad som hnde och om sin kamp mot hatbrott. I morgon inleds rttegngen i Tyskland mot lasermannen John Ausonius, misstnkt fr mord p en tysk kvinna 1992. Vi ser tillbaka till det halvr d han begick ett mord och elva mordfrsk. Leif GW Persson kommenterar attacken mot synagogan i Gteborg och fallet med Patrik Borgqvist, vars 13-rige son knivddades tidigare i r.
Citera
2017-12-12, 20:18
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ngonstans dr det finns en tv-tabl. Till exempel hr: https://www.svtplay.se/kanaler

Hller helt med om detta. Plus alla dessa inslag som handlar om att polisen har ftt ett nytt redskap av ngot slag som de fr ka och testa. De kan ju absolut tacka ja till att komma dit och titta p det fr att hlla sig ajour, men de behver ju inte gra ett evighetslngt inslag varje gng...

Det sista jag kan minnas som riktigt intressant var faktiskt nr de grvde ner en gris fr att se vad som hnde. Lite som nr Myth Busters (hr r minnet svagt) lade en djurkropp i oslckt kalk. Sdana saker r roliga att se.

Nr GW sitter och myser med att han inte bertta att man sklart skall ppna fnstren om man vill ha en brand i en villa s blir det bara lite fnigt. ven det avsnittets huvudperson, penningplaceraren som hade ihjl tv olika par men fick inte igng brasan p frsta frsket. Det andra huset gick mycket bttre.

Jag skulle vilja ha en frgstark statistiker som kan bertta p ett mlande stt hur vldet ser ut, hur mnga offer r bekant grningsmannen? Hur skiljer det sig mellan frortsuppgrelserna och hemmavldet.

Hur mnga rapporterade krogslagsml gr till tal och sedan dom?
Vilket brott avskrivs oftast?

Statistik r svrt, hststlderna har ju minskat drastiskt de sista 100 ren som bekant, men vilka brott har kat, jo, internetbedrgerierna. Ja, men visa d de vanligaste tricken bedragarna gr.

Snacka med poliser, frskringsbolag och en bilmek - r det bttre att bli rnad p sin bil n att den gr att sno?

Sdana mnen vill jag se mer av.
Citera
2017-12-12, 20:32
Medlem
PiusXIIIs avatar
Brjar bli lite trtt p GW. Det r lite vl mycket Messerschmitt ver honom emellant.
Citera
2017-12-12, 21:17
Medlem
RogerRogers avatar
Under den minut de gnade attacken mot en synagoga i Gteborg, hann GW och programledaren att bde frminska dagens judehat och insinuera att det handlar om nazism i ngon mening nnu. Det blev off-knappen direkt. S lnge jag har friheten att vlja bort propaganda kommer jag se till att utva den.
Citera
2017-12-12, 21:19
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Tema "Hatbrott".

Fr minst femtio-elfte gngen s berttas nnu en gng fr oss om LASERMANNEN.

Det r tryggt fr oss svenskar se att Public Service vrnar om att vi nr snart riskdagsval har VRDEGRUNDEN i ryggen.

Att kunna tnka sjlv och frst gott och ont gills inte. Storebror ska' utton ggr dunka in det i din skalle.

Olyckligt, s r Veckans Brott inget av vrde fr den som vill tnka sjlv.

vi fr alri glmma laser mannen
Citera
2017-12-12, 21:29
Medlem
Majavas avatar
Kan inte Leif p cykeln ha ramlat med cykeln i nedfrsbacken, ftt skadorna och sen frskt g hem men sen inte orkat mer i slutet av backen, dr han sen hittades? Har svrt att f ihop pkrningsteorin med cykelns placering.
Citera
2017-12-12, 21:32
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Kan inte Leif p cykeln ha ramlat med cykeln i nedfrsbacken, ftt skadorna och sen frskt g hem men sen inte orkat mer i slutet av backen, dr han sen hittades? Har svrt att f ihop pkrningsteorin med cykelns placering.

Jag uppfattade det som att hustrun kr ut honom och sedan cyklar han hem. S den backen tas bara t ena hllet.
Citera
2017-12-12, 21:37
Medlem
sunrays avatar
Citat:

Idag tror jag nog GW svamla om att hen som krt p Leif hade tagit av honom jackan. Tror nog mer p att Leif tagit av sig jackan och haft den under armen fr att det blev varmt att g i uppfrsbacken.
Dremot tror jag ocks att han har blivit pkrd av en smitare..
Citera
2017-12-12, 21:52
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Jag uppfattade det som att hustrun kr ut honom och sedan cyklar han hem. S den backen tas bara t ena hllet.

Jo, men jag menar nedfrsbacken som kom innan. Cykeln lg ju i en lgpunkt med backe uppt i bda riktningarna, s jag tnkte att han cyklar ner fr backen till vnster i modellen, ramlar, lmnar cykeln i lgpunkten, gr upp fr backen till hger i modellen och lgger sig fr att hmta kraft dr de sen hittar honom
Citera
2017-12-12, 23:04
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Brjar bli lite trtt p GW. Det r lite vl mycket Messerschmitt ver honom emellant.
Han har en vldig frkrlek till att prata om sin egen frtrfflighet.... jag hller fullstndigt med dig om den saken. Det gr t en massa tid i ondan i programmet, men mnga gillar ju hans stt.

Jag blev mest imponerad av bgen som anmlde svinen som gav sig p honom. Med tanke p att GM sagt att de skulle knulla hans morsa, s mste det vl vara araber eller?
Citera
2017-12-13, 06:12
Medlem
skippers avatar
Citat:
Jo, men jag menar nedfrsbacken som kom innan. Cykeln lg ju i en lgpunkt med backe uppt i bda riktningarna, s jag tnkte att han cyklar ner fr backen till vnster i modellen, ramlar, lmnar cykeln i lgpunkten, gr upp fr backen till hger i modellen och lgger sig fr att hmta kraft dr de sen hittar honom

Ja, det r en intressant hypotes. D r det kvar att komma fram till varfr hunden r s svrt skrapad/brnd. Jag tror inte farbror cyklade s fort att vare sig hunden eller mannen kan dra sig sdana skador.

Han kan ha blivit pkrd dr cykeln lg, sedan brjat traska hemt och tagit av sig jackan p vgen.
Citera
2017-12-13, 08:29
Medlem
olasvenssons avatar
Igr den 12/12-2017 hade Veckans Brott ett reportage om en icke-svensk som var bg och som var phoppad p stan.

andra sidan har vi Elin Krantz som blev mrdad av en neger, ngot som aldrig tas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in