Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 19:59
  #5869
Medlem
Readyfreddies avatar
Mångkulturellt ikväll.
Citat:
Del 9 av 10. 72-årige Leif hittades svårt skadad vid en grusväg i somras. Han kunde själv inte förklara vad som hänt och dog två veckor senare. Leif GW Persson och Camilla Kvartoft går igenom alla aspekter av fallet. Vloggaren Amir Akrouti misshandlades och hotades eftersom han är homosexuell. Med hjälp av sina många följare kunde han idenitifiera en av gärningsmännen. Han berättar vad som hände och om sin kamp mot hatbrott. I morgon inleds rättegången i Tyskland mot lasermannen John Ausonius, misstänkt för mord på en tysk kvinna 1992. Vi ser tillbaka till det halvår då han begick ett mord och elva mordförsök. Leif GW Persson kommenterar attacken mot synagogan i Göteborg och fallet med Patrik Borgqvist, vars 13-årige son knivdödades tidigare i år.
Citera
2017-12-12, 20:18
  #5870
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Någonstans där det finns en tv-tablå. Till exempel här: https://www.svtplay.se/kanaler



Håller helt med om detta. Plus alla dessa inslag som handlar om att polisen har fått ett nytt redskap av något slag som de får åka och testa. De kan ju absolut tacka ja till att komma dit och titta på det för att hålla sig ajour, men de behöver ju inte göra ett evighetslångt inslag varje gång...

Det sista jag kan minnas som riktigt intressant var faktiskt när de grävde ner en gris för att se vad som hände. Lite som när Myth Busters (här är minnet svagt) lade en djurkropp i osläckt kalk. Sådana saker är roliga att se.

När GW sitter och myser med att han inte berätta att man såklart skall öppna fönstren om man vill ha en brand i en villa så blir det bara lite fånigt. Även det avsnittets huvudperson, penningplaceraren som hade ihjäl två olika par men fick inte igång brasan på första försöket. Det andra huset gick mycket bättre.

Jag skulle vilja ha en färgstark statistiker som kan berätta på ett målande sätt hur våldet ser ut, hur många offer är bekant gärningsmannen? Hur skiljer det sig mellan förortsuppgörelserna och hemmavåldet.

Hur många rapporterade krogslagsmål går till åtal och sedan dom?
Vilket brott avskrivs oftast?

Statistik är svårt, häststölderna har ju minskat drastiskt de sista 100 åren som bekant, men vilka brott har ökat, jo, internetbedrägerierna. Ja, men visa då de vanligaste tricken bedragarna gör.

Snacka med poliser, försäkringsbolag och en bilmek - är det bättre att bli rånad på sin bil än att den går att sno?

Sådana ämnen vill jag se mer av.
Citera
2017-12-12, 20:32
  #5871
Medlem
PiusXIIIs avatar
Börjar bli lite trött på GW. Det är lite väl mycket Messerschmitt över honom emellanåt.
Citera
2017-12-12, 21:17
  #5872
Medlem
RogerRogers avatar
Under den minut de ägnade attacken mot en synagoga i Göteborg, hann GW och programledaren att både förminska dagens judehat och insinuera att det handlar om nazism i någon mening ännu. Det blev off-knappen direkt. Så länge jag har friheten att välja bort propaganda kommer jag se till att utöva den.
Citera
2017-12-12, 21:19
  #5873
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Tema "Hatbrott".

För minst femtio-elfte gången så berättas ännu en gång för oss om LASERMANNEN.


Det är tryggt för oss svenskar se att Public Service värnar om att vi när snart riskdagsval har VÄRDEGRUNDEN i ryggen.

Att kunna tänka själv och förstå gott och ont gills inte. Storebror ska' utton ggr dunka in det i din skalle.

Olyckligt, så är Veckans Brott inget av värde för den som vill tänka själv.


vi får alri glömma laser mannen
Citera
2017-12-12, 21:29
  #5874
Medlem
Majavas avatar
Kan inte Leif på cykeln ha ramlat med cykeln i nedförsbacken, fått skadorna och sen försökt gå hem men sen inte orkat mer i slutet av backen, där han sen hittades? Har svårt att få ihop påkörningsteorin med cykelns placering.
Citera
2017-12-12, 21:32
  #5875
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Kan inte Leif på cykeln ha ramlat med cykeln i nedförsbacken, fått skadorna och sen försökt gå hem men sen inte orkat mer i slutet av backen, där han sen hittades? Har svårt att få ihop påkörningsteorin med cykelns placering.

Jag uppfattade det som att hustrun kör ut honom och sedan cyklar han hem. Så den backen tas bara åt ena hållet.
Citera
2017-12-12, 21:37
  #5876
Medlem
sunrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Kan inte Leif på cykeln ha ramlat med cykeln i nedförsbacken, fått skadorna och sen försökt gå hem men sen inte orkat mer i slutet av backen, där han sen hittades? Har svårt att få ihop påkörningsteorin med cykelns placering.

Idag tror jag nog GW svamla om att hen som kört på Leif hade tagit av honom jackan. Tror nog mer på att Leif tagit av sig jackan och haft den under armen för att det blev varmt att gå i uppförsbacken.
Däremot tror jag också att han har blivit påkörd av en smitare..
Citera
2017-12-12, 21:52
  #5877
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Jag uppfattade det som att hustrun kör ut honom och sedan cyklar han hem. Så den backen tas bara åt ena hållet.

Jo, men jag menar nedförsbacken som kom innan. Cykeln låg ju i en lågpunkt med backe uppåt i båda riktningarna, så jag tänkte att han cyklar ner för backen till vänster i modellen, ramlar, lämnar cykeln i lågpunkten, går upp för backen till höger i modellen och lägger sig för att hämta kraft där de sen hittar honom
Citera
2017-12-12, 23:04
  #5878
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Börjar bli lite trött på GW. Det är lite väl mycket Messerschmitt över honom emellanåt.
Han har en väldig förkärlek till att prata om sin egen förträfflighet.... jag håller fullständigt med dig om den saken. Det går åt en massa tid i onödan i programmet, men många gillar ju hans sätt.

Jag blev mest imponerad av bögen som anmälde svinen som gav sig på honom. Med tanke på att GM sagt att de skulle knulla hans morsa, så måste det väl vara araber eller?
Citera
2017-12-13, 06:12
  #5879
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jo, men jag menar nedförsbacken som kom innan. Cykeln låg ju i en lågpunkt med backe uppåt i båda riktningarna, så jag tänkte att han cyklar ner för backen till vänster i modellen, ramlar, lämnar cykeln i lågpunkten, går upp för backen till höger i modellen och lägger sig för att hämta kraft där de sen hittar honom

Ja, det är en intressant hypotes. Då är det kvar att komma fram till varför hunden är så svårt skrapad/bränd. Jag tror inte farbror cyklade så fort att vare sig hunden eller mannen kan ådra sig sådana skador.

Han kan ha blivit påkörd där cykeln låg, sedan börjat traska hemåt och tagit av sig jackan på vägen.
Citera
2017-12-13, 08:29
  #5880
Medlem
olasvenssons avatar
Igår den 12/12-2017 hade Veckans Brott ett reportage om en icke-svensk som var bög och som var påhoppad på stan.

Å andra sidan har vi Elin Krantz som blev mördad av en neger, något som aldrig tas upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback