Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-18, 00:36
Medlem
Direktsänt eller DDR klippt ??
Citera
2017-02-18, 00:50
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Direktsänt eller DDR klippt ??

Det handlar om vem/ vilka och som väljer att bli manipulerade(du din dumjävel, där ).
Citera
2017-02-18, 01:56
Medlem
Svt klipper hej villt så fort ordet invandrare nämns
Citera
2017-02-18, 10:22
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Kommer Springare debattera GW i nästa program?
Ja.

http://www.na.se/orebro-lan/orebro/svt-bekraftar-springare-medverkar-i-veckans-brott
Citat:
SVT bekräftar: Springare medverkar i "Veckans brott"

(Uppdaterad) Peter Springare kommer att medverka i "Veckans brott" efter inbjudan från Leif GW Persson. Det bekräftar SVT i ett mejl till NA.

Jag har letat uppgifter kring hur inspelningen kommer att ske utan resultat. Jag drar slutsatsen att programmet kommer spelas in under tisdagsförmiddagen som vanligt och klippas ihop till programmet som sänds senare på kvällen.
Citera
2017-02-18, 10:38
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Det jag menar att så många letar synda bockar därför vill de ha en grupp att skylla på och eftersom invandrarkillar är högfrekventa i kriminella kretsar, men blir det bättre om man talar om vem det är innan de är dömda,,, nej säger jag,,, men dagens SD-väljare letar syndabockar och så gjorde hitler också fast mot judarna.
Jag är också förbannad på imigrationspolitiken men jag skiter i det och låter myndigheterna lösa det.

Du menar alltså att invandrare är i högre grad misstänkta men skyldiga så är det Svenskar?

Det är ju helt ologiskt.
Citera
2017-02-18, 11:00
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Det jag menar att så många letar synda bockar därför vill de ha en grupp att skylla på och eftersom invandrarkillar är högfrekventa i kriminella kretsar, men blir det bättre om man talar om vem det är innan de är dömda,,, nej säger jag,,, men dagens SD-väljare letar syndabockar och så gjorde hitler också fast mot judarna.
Jag är också förbannad på imigrationspolitiken men jag skiter i det och låter myndigheterna lösa det.
Vi som SD:are letar inte syndabockar, vi vill bara att kriminella invandrare skall utvisas, legala såväl som illegala! Ska det vara så jävla svårt att begripa? Sedan är ju migrationspolitiken en annan fråga.

Du är hjärntvättad och indoktrinerad. Dessutom, du blandar ihop migration med imigration som du skriver, men det heter emigration, precis som jag vill att busarna skall välja.
Senast redigerad av Avva66 2017-02-18 kl. 11:03.
Citera
2017-02-18, 12:32
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Vi som SD:are letar inte syndabockar, vi vill bara att kriminella invandrare skall utvisas, legala såväl som illegala! Ska det vara så jävla svårt att begripa? Sedan är ju migrationspolitiken en annan fråga.

Du är hjärntvättad och indoktrinerad. Dessutom, du blandar ihop migration med imigration som du skriver, men det heter emigration, precis som jag vill att busarna skall välja.
Jag är inte hjärntvättad det är du som trång i skallen och vill inte fatta ett skit, jag kan tänka i fler nivåer till skillnad från dig som bara tänker ett spår..
Citera
2017-02-18, 12:35
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Du menar alltså att invandrare är i högre grad misstänkta men skyldiga så är det Svenskar?

Det är ju helt ologiskt.
Ja de är överrepresenterade i brott men jag SD är inte SD och rasist för det för jag tror det finns hopp bland de bra invandrarna.
Citera
2017-02-18, 12:43
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Jag är inte hjärntvättad det är du som trång i skallen och vill inte fatta ett skit, jag kan tänka i fler nivåer till skillnad från dig som bara tänker ett spår..
Vilka nivåer? Det finns bara en nivå i detta vi diskuterar, nämligen vissa invandrares kriminalitet.
Håller du verkligen inte med om att de skall utvisas? För enligt mej så har de förbrukat all respekt.

Och än en gång, det handlar endast om kriminella invandrare! Fan vad trög du är!
Citera
2017-02-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ja de är överrepresenterade i brott men jag SD är inte SD och rasist för det för jag tror det finns hopp bland de bra invandrarna.

Men vem har sagt något annat? Sakfrågan handlar om brottslingar. Vad har då invandrare som INTE begår brott med saken att göra?
Citera
2017-02-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Men vem har sagt något annat? Sakfrågan handlar om brottslingar. Vad har då invandrare som INTE begår brott med saken att göra?
En relaterad fråga är om ett minskat antal asylsökare per år skulle kunna vara en del av lösningen på problemet. På den frågan svarade GW tvärsäkert nej för två veckor sen, just med motiveringen om invandrare som inte begår brott. Men sanningen är ju att ett minskat antal asylsökare skulle underlätta för PS och hans kollegor.

Om vi över tid tar emot 160.000 asylsökande per år (eller mer) jämfört med de volymer vi har nu (sen reglerna skärptes i Sverige och övriga EU) kommer det bli ett väldigt stort antal som också får avslag. Om dessa personer i samma omfattning som nu skulle gå under jorden skulle problemen öka, och PS skulle få en än jobbigare vardag. Att gå under jorden innebär i princip att man måste begå brott för att överleva.

Så de här "gränskontrollerna", ändrade asylregler mm i både Sverige och Europa har fått effekten att färre asylsökare kommit hit, och därmed har också laglydiga flyktingars möjlighet att ta sig hit minskat.

Sen ska man komma ihåg att de här "skärpta reglerna" är temporära. MP och S vill efter 2019 gå tillbaka till de regler vi hade innan (som ledde till en peak på 160.000 per år). C vill nog inte ens vänta så länge, eftersom de röstade nej till skärpta regler. M pratar om "flyktingpaus", vilket innebär att även de ser de här skärpta reglerna som temporära. Det finns bara ett parti som pratar om skärpta asylregler för överskådlig framtid. PS har på Facebook uttryckt att han inte vill ta partipolitisk ställning. Men om det bara finns ett parti som driver frågor som skulle underlätta hans arbete blir det ganska enkelt att smeta epitet som "sverigedemokrat" och "rasist" på honom.
Senast redigerad av ealdorman3 2017-02-18 kl. 20:31.
Citera
2017-02-19, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
[text]

Det finns ju naturligtvis ett rent statistiskt samband mellan antal invandrare och brottslighet. Och här behöver man beakta olika länders överrepresentation. Forskningen visar exempelvis att invandrare från MENA-regionerna är mer brottsbenägna än invandare från andra länder. Se mina inlägg här för lite siffror och statistik:

Överrisk för brott för olika grupper från olika länder enligt BRÅ 2005:17:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki

Olika typer av brott enligt BRÅ 2005:17:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki

Fördelningen av brottslighet på födelseland enligt BRÅ 1996:2:
(FB) Polisen Peter Springare anmäld till åklagare för att ha namngett brottslingar på FB

Det borde ju kunna betraktas som ett självklart statistiskt samband även av GW.

Sedan ökar förstås belastningen på samhället med ökad invandring. Nu knäar grundläggande samhällsfunktioner som vård, skola, omsorg och rättsväsende betänkligt. Detta leder till ökat personligt lidande och social oro, vilket rimligen även påverkar brottsligheten. Man räknar till exempel med att omkring 30 procent av alla asylsökande lider av psykisk ohälsa, vilket i sin tur rimligen har ett samband med brottslighet. Listan kan göras lång, se vidare mitt inlägg här:
(FB) Polisen Peter Springare anmäld till åklagare för att ha namngett brottslingar på FB

Jag har ett intryck av att sådana som GW snarast leker med ord. Man kan förstås säga att minskad invandring INTE är en del av lösningen EFTERSOM problemen REDAN finns här. Även om man minskar invandringen så är alla problem kvar. Ökar man invandringen lär däremot problemen ÖKA – men så kanske inte frågan var formulerad. Det är en barnslig lek med ord IMHO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in