Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Vill man gra ett brott som 50-ring och blsa Leffa GW P r det tydligen bara att ta p sig ett par Converseskor och se till att lmna fotavtryck p brottplatsen. Efter brottet r det sedan bara att brnna upp skorna.
Man kommer d aldrig att bli misstnkt enligt GW eftersom ingen ver 30 som r vid sina sinnens fulla bruk frivilligt skulle ta p sig ett par Converseskor.
Ja, det var konstigt sagt. Man ser vl 40- och 50-ringar med Converse rtt ofta?
Citat:
Ursprungligen postat av
AA-suited
Mnga r skert njda med det sjlvutgivna straffet GM tog p sig. Men det fr ju inte polisen erknna offentligt. Jag menar hellre det n flykt fast flyktaspekten r en av de stora farorna med denna metod. Jag stller mig kritisk till det hr med tvngstopsning. Jag hade inte velat delta i det pga. integritets- och skerhetsskl, man kan aldrig vara paranoid nog, men jag hade gtt med p det nd eftersom det motsatta leder till ondiga misstankar och konsekvenser. Men det r en tvngsmetod som missbrukas. "Om du inte har ngot att gmma s varfr bryr du dig?" sger mnga till dessa frgor. Jag litar inte p nuvarande och framtida regeringar angende dessa frgor och det r drfr jag skulle vilja ta avstnd.
Hela konceptet med att kalla in folk p "frivillig" topsning r ju konstig. Gr man glatt till polisen och lmnar DNA fr att de ber snllt r man ju med strsta sannolikhet oskyldig (om man inte r totalt dum i huvudet frsts). r man skyldig lr man ju inte g dit. Hade jag ftt ett sdant SMS hade jag ju tnkt "h, jag behver inte g dit, jag r ju oskyldig, s det r bara slseri med tid och pengar att topsa mig." Men nekar man antar jag att de plockar in en nd. S varfr ber de ens snllt nr de nd gett sig fan p att alla de SMS:at till ska lmna prov oavsett de vill eller inte? Knns lite som nr skolor "erbjuder" elever att "frivilligt" lmna urinprov fr att "ge dem chansen" att bevisa att de inte knarkar, och om eleverna tackar nej till det genersa erbjudandet ringer man frldrar och socialtjnst (och tvingar antagligen av dem ett urinprov i vilket fall).