2018-01-24, 00:12
Medlem
Shit vad irriterad han var ikvll den goda GW.
Citera
2018-01-24, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Du fr hasa fram de exakta tidpunkterna han har sagt dessa saker s fr vi kolla och se om vi hller med. Jag kan inte tnka mig att han har sagt det om anabola steroider. Det mste ha handlat om testosteron utskrivet av en doktor eller ngonting liknande i s fall.

Kan nog inte ta fram det tyvrr.

Sg frra avsnittet nr Svenska Spels VD sa att som brottsoffer fr man sjlv driva in sina skadestndspengar och ta kontakt med Kronofogdemyndigheten. GW sa att man kan f ersttning utbetald av Brottsoffermyndigheten, men ingenting om att man per automatik fr hem ett brev med frfrgan om Kronofogdemyndigheten ska driva in skadestndet kostnadsfritt t brottsoffret. Det fr alla som utstts fr brott i Sverige och fr ett skadestnd utdmt i domstol, sledes ven Lennart Kll.

Leif GW r tyvrr fr nedsupen numera.
Citera
2018-01-24, 04:49
Medlem
swimmingpools avatar
Mycket chockerande och intressant i dagens avsnitt. GW tycker de r omoraliskt att jaga, 3 rs fngelse fr dubbelmord och lskar nr GW blir arg p dlig polis (i Ulricehamn).

Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
GW sa att man kan f ersttning utbetald av Brottsoffermyndigheten, men ingenting om att man per automatik fr hem ett brev med frfrgan om Kronofogdemyndigheten ska driva in skadestndet kostnadsfritt t brottsoffret.
Fr man verkligen det per automatik (nr domen har vunnit laga kraft)? Han menade vl att mlsgande sjlv fr kontakta sin advokat och att den fixar med att ta kontakt med Kronofogdemyndigheten?
Senast redigerad av swimmingpool 2018-01-24 kl. 04:53.
Citera
2018-01-24, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Veckans brott inte helt i klass med "efterlyst"----b.l.a fr att det iaf snde minst 30 veck(mnga tittare nsk 47-48 veck), Veckans brott kr ju bara 10 veck om ret-------i minsta lgt tyck nog mnga framfr tv-n !

Veck?
r det en frkortning p det lnga ordet veckor?
Citera
2018-01-24, 07:37
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Kan nog inte ta fram det tyvrr.

Sg frra avsnittet nr Svenska Spels VD sa att som brottsoffer fr man sjlv driva in sina skadestndspengar och ta kontakt med Kronofogdemyndigheten. GW sa att man kan f ersttning utbetald av Brottsoffermyndigheten, men ingenting om att man per automatik fr hem ett brev med frfrgan om Kronofogdemyndigheten ska driva in skadestndet kostnadsfritt t brottsoffret. Det fr alla som utstts fr brott i Sverige och fr ett skadestnd utdmt i domstol, sledes ven Lennart Kll.

Leif GW r tyvrr fr nedsupen numera.

Nr jag fick hem en dom dr jag hade rtt till skadestnd s stod det att handlingar skulle skickas ver till kronofogden och de skulle frska driva in pengarna en viss tid utan kostnad om domen inte verklagades.. svitt jag vet verklagades inte domen eftersom det typ r 5 r sedan. Jag har inte hrt ett skit ifrn ngon. Och ven om kronofogden frsker driva in pengarna s gr det inte om personerna r luspanka.
Citera
2018-01-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87

Landsortspolisen har ju lst ett brott ...
Citera
2018-01-24, 11:57
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Landsortspolisen har ju lst ett brott ...
Mnga r skert njda med det sjlvutgivna straffet GM tog p sig. Men det fr ju inte polisen erknna offentligt. Jag menar hellre det n flykt fast flyktaspekten r en av de stora farorna med denna metod. Jag stller mig kritisk till det hr med tvngstopsning. Jag hade inte velat delta i det pga. integritets- och skerhetsskl, man kan aldrig vara paranoid nog, men jag hade gtt med p det nd eftersom det motsatta leder till ondiga misstankar och konsekvenser. Men det r en tvngsmetod som missbrukas. "Om du inte har ngot att gmma s varfr bryr du dig?" sger mnga till dessa frgor. Jag litar inte p nuvarande och framtida regeringar angende dessa frgor och det r drfr jag skulle vilja ta avstnd.
Senast redigerad av AA-suited 2018-01-24 kl. 12:06.
Citera
2018-01-24, 13:10
Medlem
storpungens avatar
Ndu Leffe GW. Kanske dags att lgga conversedojjorna p hyllan snart?!
Citera
2018-01-24, 13:19
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Ja, vafan. Camilla avbryter ju GW. Krring
Citera
2018-01-24, 15:45
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Vill man gra ett brott som 50-ring och blsa Leffa GW P r det tydligen bara att ta p sig ett par Converseskor och se till att lmna fotavtryck p brottplatsen. Efter brottet r det sedan bara att brnna upp skorna.

Man kommer d aldrig att bli misstnkt enligt GW eftersom ingen ver 30 som r vid sina sinnens fulla bruk frivilligt skulle ta p sig ett par Converseskor.

Ja, det var konstigt sagt. Man ser vl 40- och 50-ringar med Converse rtt ofta?

Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Mnga r skert njda med det sjlvutgivna straffet GM tog p sig. Men det fr ju inte polisen erknna offentligt. Jag menar hellre det n flykt fast flyktaspekten r en av de stora farorna med denna metod. Jag stller mig kritisk till det hr med tvngstopsning. Jag hade inte velat delta i det pga. integritets- och skerhetsskl, man kan aldrig vara paranoid nog, men jag hade gtt med p det nd eftersom det motsatta leder till ondiga misstankar och konsekvenser. Men det r en tvngsmetod som missbrukas. "Om du inte har ngot att gmma s varfr bryr du dig?" sger mnga till dessa frgor. Jag litar inte p nuvarande och framtida regeringar angende dessa frgor och det r drfr jag skulle vilja ta avstnd.

Hela konceptet med att kalla in folk p "frivillig" topsning r ju konstig. Gr man glatt till polisen och lmnar DNA fr att de ber snllt r man ju med strsta sannolikhet oskyldig (om man inte r totalt dum i huvudet frsts). r man skyldig lr man ju inte g dit. Hade jag ftt ett sdant SMS hade jag ju tnkt "h, jag behver inte g dit, jag r ju oskyldig, s det r bara slseri med tid och pengar att topsa mig." Men nekar man antar jag att de plockar in en nd. S varfr ber de ens snllt nr de nd gett sig fan p att alla de SMS:at till ska lmna prov oavsett de vill eller inte? Knns lite som nr skolor "erbjuder" elever att "frivilligt" lmna urinprov fr att "ge dem chansen" att bevisa att de inte knarkar, och om eleverna tackar nej till det genersa erbjudandet ringer man frldrar och socialtjnst (och tvingar antagligen av dem ett urinprov i vilket fall).
Citera
2018-01-24, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Mycket chockerande och intressant i dagens avsnitt. GW tycker de r omoraliskt att jaga, 3 rs fngelse fr dubbelmord och lskar nr GW blir arg p dlig polis (i Ulricehamn).

Fr man verkligen det per automatik (nr domen har vunnit laga kraft)? Han menade vl att mlsgande sjlv fr kontakta sin advokat och att den fixar med att ta kontakt med Kronofogdemyndigheten?

Domstolen skickar ver domen till Kronofogdemyndigheten nr den vunnit laga kraft och fogden gr sedan regelbundna kontroller fr att se om grningsmannen har medel att betala skadestndet fr till brottsoffret. Om brottsoffret vill detta sklart, annars kan man ju frska driva in det p egen hand, men det r nog ingen som vill det, eftersom man d fr betala avgift till fogden.

Citat:
Ursprungligen postat av c014
Nr jag fick hem en dom dr jag hade rtt till skadestnd s stod det att handlingar skulle skickas ver till kronofogden och de skulle frska driva in pengarna en viss tid utan kostnad om domen inte verklagades.. svitt jag vet verklagades inte domen eftersom det typ r 5 r sedan. Jag har inte hrt ett skit ifrn ngon. Och ven om kronofogden frsker driva in pengarna s gr det inte om personerna r luspanka.

Nej, har grningsmannen inga pengar fr man ska hos Brottsoffermyndigheten istllet som ev. betalar ut ersttning efter schablon och drefter krver in summan av grningsmannen.
Citera
2018-01-24, 17:49
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ja, det var konstigt sagt. Man ser vl 40- och 50-ringar med Converse rtt ofta?

Hela konceptet med att kalla in folk p "frivillig" topsning r ju konstig. Gr man glatt till polisen och lmnar DNA fr att de ber snllt r man ju med strsta sannolikhet oskyldig (om man inte r totalt dum i huvudet frsts). r man skyldig lr man ju inte g dit. Hade jag ftt ett sdant SMS hade jag ju tnkt "h, jag behver inte g dit, jag r ju oskyldig, s det r bara slseri med tid och pengar att topsa mig." Men nekar man antar jag att de plockar in en nd. S varfr ber de ens snllt nr de nd gett sig fan p att alla de SMS:at till ska lmna prov oavsett de vill eller inte? Knns lite som nr skolor "erbjuder" elever att "frivilligt" lmna urinprov fr att "ge dem chansen" att bevisa att de inte knarkar, och om eleverna tackar nej till det genersa erbjudandet ringer man frldrar och socialtjnst (och tvingar antagligen av dem ett urinprov i vilket fall).
Jo hela konceptet r ju en tvngsmetod genom ett hl i lagstiftningen mot just detta som Leif nmner i programmet. Polisen fr inte tvinga dem att lmna prov om de inte r skligen misstnkta eller att polisen har andra skl eller ngonting liknande sa han vl att det stod. Sedan sa han att de anvnder ett nekande till frivilligt prov som ett skl att misstnka att prov behvs tas.

Jag har nog aldrig sett ngon ver 50 i converse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in