2017-12-13, 11:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Igår den 12/12-2017 hade Veckans Brott ett reportage om en icke-svensk som var bög och som var påhoppad på stan.

Å andra sidan har vi Elin Krantz som blev mördad av en neger, något som aldrig tas upp.

En brott där den skyldige sitter i fängelse ?

Varför tog han bara kort på han som sa det, det är väl inget bevis för hatbrott ?
Filma är väl mer bevis...

Thurneman levde väl förresten sina sista år i Bromma, ganska fri ?
Citera
2017-12-13, 15:12
Medlem
Nintendokids avatar
Nån som vet namnet på de som attackerade gaybloggaren?
Citera
2017-12-13, 16:13
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Nån som vet namnet på de som attackerade gaybloggaren?
Det enda jag hittat, namnet går väl säkert att härleda härifrån
http://www.webnyheterna.se/2017/11/2...folkrusningen/
Citera
2017-12-13, 21:19
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Under den minut de ägnade attacken mot en synagoga i Göteborg, hann GW och programledaren att både förminska dagens judehat och insinuera att det handlar om nazism i någon mening ännu. Det blev off-knappen direkt. Så länge jag har friheten att välja bort propaganda kommer jag se till att utöva den.
Men herregud ... de insinuerade inte att det handlade om nazism på något sätt. GW sa ju tvärtemot att situationen är helt annorlunda nu. Och för det andra: snälla, hela världen gråter över brandfacklan - är politiskt korrekthet något vi lider brist på? Sluta gnäll för fan; all världens goyim gråter blod för ditt utvalda folk

Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Tema "Hatbrott".

För minst femtio-elfte gången så berättas ännu en gång för oss om LASERMANNEN.

Det är tryggt för oss svenskar se att Public Service värnar om att vi när snart riskdagsval har VÄRDEGRUNDEN i ryggen.

Att kunna tänka själv och förstå gott och ont gills inte. Storebror ska' utton ggr dunka in det i din skalle.

Olyckligt, så är Veckans Brott inget av värde för den som vill tänka själv.

vi får alri glömma laser mannen
Citera
2017-12-13, 21:58
Medlem
Zneds avatar
Trött på allt tjat om laserman, gay, hbtq.

Nå, 72 årige Leif hittades med svåra skador på överkroppen. Tyder på en påkörning av en något högre fordon. Typ folkabuss eller folkalastbil. Vägen kallas i folkmun för promillevägen.

Föraren, påverkad, panikslagen handlar irrationellt. Tar av offrets jacka, slänger upp cykeln på flaket. Ångrar sig sedan och hivar av cykeln efter ett tag. Kan ha gjort likadant med hunden.

Man kan göra ett sök på vilka i området som ägt ett sådant fordon vid tiden. Har man gjort någon DNA analys på cykeln?
Citera
2017-12-13, 22:16
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Men herregud ... de insinuerade inte att det handlade om nazism på något sätt. GW sa ju tvärtemot att situationen är helt annorlunda nu. Och för det andra: snälla, hela världen gråter över brandfacklan - är politiskt korrekthet något vi lider brist på? Sluta gnäll för fan; all världens goyim gråter blod för ditt utvalda folk

Camilla Kvartoft inledde med en kommentar i stil med "det är inte undra på att man tänker på 30-talet". "Nej, visst är det så", svarade GW innan man pratade lite mer om det ämnet. Först därpå började man försiktigt nämna Israel-Palestina-frågan. Själv hade jag absolut ingen tanke på nazism och det borde ingen annan som hört det allra minsta om händelsen ha heller.
Citera
2017-12-13, 22:52
Medlem
Skelets avatar
Bara jag som reflekterar på att Leif hittades I "höger" dike med skador på "höger sida av kroppen. Iofs om han hör en bil som kommer uppför backen och vänder sig om...men ändå.
Citera
2017-12-14, 19:44
Medlem
Jag tycker inte bloggaren "Amir" får skylla sig själv för vad han utsattes för, samtidigt är det väldigt dumt och provocerade att gå fram till två ungdomar och ta en bild på deras ansikten. Det känns som att han borde varit smartare i det läget. I början av inslaget beskrevs attacken som helt oprovocerad, vilket inte stämmer.
Citera
2017-12-14, 20:38
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1769
Jag tycker inte bloggaren "Amir" får skylla sig själv för vad han utsattes för, samtidigt är det väldigt dumt och provocerade att gå fram till två ungdomar och ta en bild på deras ansikten. Det känns som att han borde varit smartare i det läget. I början av inslaget beskrevs attacken som helt oprovocerad, vilket inte stämmer.

Å andra sidan borde killarna köpt att de blev tillrättavisande och förstått att folk tar illa upp om man skriker oförskämdheter. Om någon kallar mig för något frågar jag givetvis vederbörande vad de menar med det även om det smartaste är att bara gå. Sen kan man inte sparka ner folk bara för att man blir förbannad. Står inte i proportion till kränkningen det innebär att bli fotad.
Citera
2017-12-14, 21:15
Bannlyst
Skönare tv-profil än GW får man leta efter!
Citera
2017-12-15, 17:09
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Camilla Kvartoft inledde med en kommentar i stil med "det är inte undra på att man tänker på 30-talet". "Nej, visst är det så", svarade GW innan man pratade lite mer om det ämnet. Först därpå började man försiktigt nämna Israel-Palestina-frågan. Själv hade jag absolut ingen tanke på nazism och det borde ingen annan som hört det allra minsta om händelsen ha heller.

Finns väl ingen normalt tänkande människa som har den tanken! Det är araber som är vansinniga, inte några "nazister"..
Citera
2017-12-19, 16:56
Medlem
DyslexiKungens avatar
Camilla Kvarntoft inleder alla program med

-Hej Leif hur är det?
-Jo, tack bara bra, hur är det med dig?Man börjar bli lite gammal bara.
-Men nu kör vi väl igång va?

-Men vilket härligt program, jag har inte missat ett ändaste avsnitt nu i Höst och Vinter.
Senast redigerad av DyslexiKungen 2017-12-19 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in