Citat:
Ursprungligen postat av
Zabriskie.Point
Alltså, fallet veckans brott tar upp i kvällens avsnitt (Säsong 15 del 2) ang det eventuella mordet utanför Halmstad...
Vad i h-vete är det för skräppoliser? Jag är helt mållös, det förstår ju varenda snorunge att det inte gått rätt till där. Och intervjun sen:
Följt av en tom blick in i kameran. Denna människa är alltså utredare i Falkenberg. Jag valde att gapskratta.
EDIT:
haha, detta är nästan för mycket men jag glömde ju den jävligt random och malplacerade polisen jämte vår allas Håkan Rolfsgård som inte säger ett ord utan bara sitter och biter sig i läppen (medans han fattar hur jävla idiotisk hela situationen är)... stor humor utlovas 18:20 in i kvällens avsnitt
Ja, Kling och Klang kommer inte att vilja se den intervjun i repris när de tackas av vid pensionen om sådär 25-30 år.
Men jag har en viss förståelse för att de lade ner fallet tämligen omgående:
en kvinna hittas nedanför sin balkong med 3 promille (!) i kroppen (en bakåt-skattning, om jag förstod LGWP rätt). På sagda balkong hittas en tompava och en BiB. Dörren till sovrummet är låst (med nyckeln därinne förmodar jag).
En gammal medicinsk tumregel lyder ungefär:
"1 promille vettlös, 2 promille redlös, 3 promille medvetslös, 4 promille livlös".
Om offret hade 3 promille i blodet någon gång under natten så var hon med största sannolikhet missbrukare av alkohol, för de flesta av oss skulle inte kunna få i oss sådana mängder, än mindre stå eller gå efteråt. Att hon med den berusningen skulle kunna falla redlöst från ett tak, det är ju inte på något sätt konstigt.
Sorgligt med mamman som frågar sig varför dotterns skulle dricka vin på balkongen nör hon skulle till jobbet dagen därpå... Dottern har ju rimligtvis satt i sig vinet helt själv, för man kan inte gärna få någon till 3 promille mot deras vilja. Inte lätt att vara mor alla gånger.