Citat:
Ursprungligen postat av
NickLidstrom
Allts nu fr programmet sluta att upprepa sig, kvllens avsnitt handlar terigen om Palmemordet sen ska Camilla ut och leka polis i ngon vning.
Hennes inslag r s jvla trkiga, frstr att det inte kryllar av Brott att ta upp. Men bttre n s hr kan dom.
Palmegrejen r kanske inte fr yngre srskilt intressant, men fr Sverige som nation r det en stor jkla varbld. Jag var 16/17 nr han skts och minns hur hela samhllet stannade upp, nstan lika intensivt som nr Stenmark kte ngra r tidigare.
Det hr r vl det enda ouppklarade mordet p en statschef i hela vrlden i modern tid, eller om det nu r i europa.
Jag hller med om att det kan bli tjatigt, men det om det r en 10min per r s lt det vara. Hr kan man jmfra alla frintelseintervjuer som grs fr att vi inte skall glmma. Det r iofs viktigare, men kan upplevas repetitivt.
Sedan finns det vl mngder av "spnnande" brott att ta upp, men de fokuserar inte p sdant p samma stt som TV3-programmet gjorde, vilket jag personligen tycker r ganska sknt. Nr jag sg ett Efterlyst-avsnitt knde jag mig alltid nedstmd och undrade var vrlden r pvg. Men det lg ju i programidn sklart - koncentrerar man all kriminalitet och pressar ner p en timmer blir det ganska mrkt.
Jag skulle vilja ha mer djuplodande teknikreportage, hur desarmerar man en bomb. Vilka r strategierna fr att scka in demonstranter. Vad gr egentligen NFC fr att plocka ur redan raderat info frn en telefon. Men det r vl ingenting berrda parter vill frklara fr det skall inte vara en uppslagsbok fr "den lilla terroristen" sklart.
Fr vrigt tycker jag de faktiskt kunde ha mer sakkunniga debatter, Leif GW behver verkligen inte vara med alltid i sdana sammanhang, i debatter eller mten med andra r han inte som starkas kan jag tycka.