2016-02-24, 08:30
Bannlyst
GW r en lysande utredare och r bde saklig och seris. Han om ngon borde blivit hgsta hnset i utredningen frn frsta brjan.

Nu r det risk att mordet p OP hamnar i arkiven. Oavsett vilka politiska sikter man har om OP s r inte fallet kattskit direkt ven om det gtt 30 r.
Citera
2016-02-24, 08:48
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Varfr r ni ointresserade av 1900-talets strsta svenska brott?

Horribelt om man frgar mig.
Japp jag var 10 r och sov ver hos min farmor och farfar. Farfar kom p morgonen med tidningen och sa att Sveriges statsminister Olof Palme var mrdad.
Kan inte sga att jag visste s mycket om Palme eller har ngot minne av Palme innan mordet, men blev klart pverkad.
Detta mord r end ett ppet sr och jag r fruktansvrt nyfiken vem eller vilka som utfrde mordet.
Citera
2016-02-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Japp jag var 10 r och sov ver hos min farmor och farfar. Farfar kom p morgonen med tidningen och sa att Sveriges statsminister Olof Palme var mrdad.
Kan inte sga att jag visste s mycket om Palme eller har ngot minne av Palme innan mordet, men blev klart pverkad.
Detta mord r end ett ppet sr och jag r fruktansvrt nyfiken vem eller vilka som utfrde mordet.

Landet frsattes ju i chock p alla mjliga stt. Om du verkligen vill veta s kan du f svar. Problemet r bara att det tar mycket lng tid, d man mste lsa, lsa, lsa - och sedan dra slutsatser kring helheten. Det sista man ska gra r att frska sortera bland alla lttillgngliga uppgifter och pstenden. Framtida generationer kommer inte ha en chans att slla p ett vettigt stt.
Citera
2016-02-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det r samma tjat hela tiden, vldigt lite nytt tillfrs, GW Persson har inget av substans att tillfra Palmemordet ht.
S att folk trttnar r inte s underligt.

Frstr hur du menar. Om man ocks lgger till det "svenska kynnets" nskan att frenkla det som frefaller svrt s blir det naturligt att s mnga vill frtrnga i hela hndelsen. Man accepterar att landets ledare mrdats p ppen gata. Ingen protest, inte ett ljud. Man lser lydigt vad som str i tidningarna och suckar lite, gnller ver att samma gamla uppgifter upprepas. Fga konstruktivt men man undslipper ju tnka och fundera i banor kring vad Sverige r fr samhlle egentligen.
Citera
2016-02-24, 14:05
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
edit - frgan togs bort.
Tack end!
Blir kanske att frdjupa sig i Palme-trden end
Har inte sett Veckans brott p ett tag, nr man sg tillbaka blickar p tidigare ssonger slog med mig vad GW ldras p ngra r.
Citera
2016-02-24, 14:11
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
sg tillbaka blickar p tidigare ssonger slog med mig vad GW ldras p ngra r.

Det dr brukar vl g i hans sexmnadersperioder.... Han kommer se pigg ut igen vid midsommar.
Citera
2016-02-24, 16:58
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Bottennapp igr. Synd fr Veckans Brott r annars ett alldeles lysande program. Palmemordet skakade frvisso om landet rejlt, men att dra ut denna resum igr till en timme var ren stld av tittarnas tid!

Jag r nog beredd att hlla med. Trodde att bara en del av programtiden skulle avhandla detta mne som man bde sett och hrt till leda. Tur jag sg det p Play s jag kunde hoppa. Dremot s r jag lite oense med GW om att det skulle vara en mycket erfaren skytt. Ingen nybrjare fixar det dremot.

Vad jag inte frsttt r att man inte tagit upp sjlva smllarna. Att blsa av en .357:a utan ronproppar leder till rtt mycket ronpip p en gng. Det smller utav h-vete! Ja, jag har en s jag vet hur det lter i bakndan. Att som frun vara framfr en sdan smll helt ofrberedd gr att hon skerligen blir mentalt frlamad i flera sekunder.
Citera
2016-02-24, 17:18
Bannlyst
Jag sg programmet i gr 23 -2-16 jag har alltid gillat GW och tycker att han har gjort en fantastisk resa frn liten till i dag. Men jag hller med alla andra som ocks r frfattare och vanligt frekommande i media.

Christer Pettersson r den skyldige och jag var 26r nr han fick fr sig att skjuta Palme.

Att Leif GW envisas att skylla p andra utom honom "tror" jag beror p att han har mtt C.P flera gnger och som jag sagt tidigare det vore fr snopet fr hela kriminal Sverige om det var han som gjorde det och att det var ett random mord av ytterligare en galning.

Till sist att Leif GW ens stllde upp p en ltsas rttegng bevisar bara att han r mediakt 1994 nr den hlls p tv3 s orkade jag och mnga med mig inte ens se p spektaklet.
Nr GW sedan dk upp p Efterlyst i s mnga r trttnade jag totalt p honom.

Det r samma sak som trdar hr p FB dom har miljoner av visningar men vanligt folk har trttnat fr lnge sedan att lsa.

Leif GW har blivit en superstjrna fr folk under 35r i och med flytten till SVT men i fallet med Christer Pettersson s han han fel och har haft s de senaste 18ren.
Citera
2016-02-24, 17:34
Bannlyst
Att men gnade ett helt program om mordet p Palme var skittrkigt nr man redan vet allt och den skyldige fick ett slag i skallen och r dd sedan lnge.

Christer Pettersson skapade en egen drink 1989 en CP 2 delar Vodka och 2 delar Baileys.

Jag hoppades p att dom skulle lgga ner Palmegruppen redan 1997 !
Citera
2016-02-24, 17:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag r nog beredd att hlla med. Trodde att bara en del av programtiden skulle avhandla detta mne som man bde sett och hrt till leda. Tur jag sg det p Play s jag kunde hoppa. Dremot s r jag lite oense med GW om att det skulle vara en mycket erfaren skytt. Ingen nybrjare fixar det dremot.

Vad jag inte frsttt r att man inte tagit upp sjlva smllarna. Att blsa av en .357:a utan ronproppar leder till rtt mycket ronpip p en gng. Det smller utav h-vete! Ja, jag har en s jag vet hur det lter i bakndan. Att som frun vara framfr en sdan smll helt ofrberedd gr att hon skerligen blir mentalt frlamad i flera sekunder.
Du har bde sett och hrt mnet till leda, och vill diskutera det.
Citera
2016-02-24, 17:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Att men gnade ett helt program om mordet p Palme var skittrkigt nr man redan vet allt och den skyldige fick ett slag i skallen och r dd sedan lnge.

Christer Pettersson skapade en egen drink 1989 en CP 2 delar Vodka och 2 delar Baileys.

Jag hoppades p att dom skulle lgga ner Palmegruppen redan 1997 !

Lgg ner ditt trlande om CP, det finns andra trdar fr det.

Det var ett skittrkigt avsnitt eftersom man hrt allt frut. Man kunde vl fr all del gjort ett extraprogram just morddatumet men det r illa att man slsar bort ett vrdefullt avsnitt av VB p det hr sttet.
Citera
2016-02-24, 18:37
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.
Och dr lgger vi ner diskussioner om drinkar!
Det finns ett forum fr drinkdiskussioner: (FB) Alkohol och dryck

/Moderator.
Senast redigerad av Strychno 2016-02-24 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in