Jag skms mnga personers vgnar nr jag lser kommentarer hr. Jag upplevde inte att den kvinnliga programledaren avbrt Peter Springare samt att jag ocks undrat ver varfr Peter nmner skola och sjukvrd som raserat i sitt kritiska inlgg angende verrepresentation bland invandrare inom vissa brott s inte alls ngot konstigt med det. Hon stllde en frga som frmodligen fler n bara jag undrat ver.
Vad gller "helikopterperspektivet" s var det givetvis viktigt att ta upp d diskussionen enkelt kan f mnniskor att tro att varje invandrare r kriminell men s r inte fallet. Ni som gnller p dessa tv specifika hndelser i programmet hade vl hittat fel i allt s lnge Peter inte hade ftt tala sjlv i en timma utan ngra frgor stllda.
Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Tnkte du p att den strsta gruppen - icke-kriminella svenskar - inte verhuvudtaget var med p tavlan?
Svensken var med och hade siffran 100 ocks dremot fick dom en rd frg p sin (0.5), betydligt enklare n att mla upp en ny "tabell" och en vaken person frstr att 100 representerade 100 invandrare och 100 svenskar. Enda missen var vl den att man inte markerade (99.5) p andra sidan men vad gr det egentligen nr Sveriges mest knda kriminalarprofil och Peter diskuterar mnga brott bland invandrare, folk frstr.
Skrp er nu! Peter fick en bra tid i rutan!