2017-02-21, 23:37
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Hah, de mste sjlvklart komma med pekpinnar och sga att majoriteten inte r kriminella. Programledaren r alltid s himla politisktkorrekt. Drar in ngon kriminolog som ska lyfta ngot helikopterperspektiv via en white board tavla, "Nu r det dags fr svenska folkets lektion i att invandrare minsann oftast inte r kriminella".

Haha.... Men det r ju faktiskt sant. Majoriteten r inte kriminella.
Citera
2017-02-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
terstr bara den sista elefanten, att inse att problemen inte r ngot socioekonomiskt dravel, utan som vi alla vet, frmst kulturellt.
etniskt menade du vl?
Citera
2017-02-21, 23:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Med god insyn gllande integrationsfrgor s kan du glmma det dr. Taket r ndd fr myndighetsvrlden. Det r bara politikerna som har problem med att uttrycka sig.
Nej det r inte ntt, ett matematiskt faktum eftersom S lt Mp bestmma nr mlsnret drogs, i december istllet fr augusti.
Dessutom r flera av tgrderna som presenterades 2015 nnu inte p plats.
Vidare utvisas vldigt f med tvng s trycket vxer och vxer.
Citera
2017-02-21, 23:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Drav skrev jag "rent historiskt". Om jag slutar drmma kan ju du lra dig att tolka texter.

Sossegenen r oerhrt stark. Lycka sossarna ta den hr frgan r det homerun.
Sossarna kan inte ta ngot de inte vill, ett tiggerifrbud hade varit ett homerun men det orkade man inte.
S r slut som statsbrande parti och kommer fortstta sladda i mtningarna, strre chans S spricker i tv delar n tar sig upp p banan igen.
GW skulle grna vilja men S lider av kronisk PKism och frtvinar framfr vra gon.
Citera
2017-02-21, 23:50
Medlem
Lisalits avatar
Var inte Camilla ovanligt htsk? "Hah, ja men det borde vl du veta!"
Och flera "mm, mm" vid nst sista ordet i Springares meningar. Fick nstan lite Belinda Olsson-vibbar.
Citera
2017-02-21, 23:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Var inte Camilla ovanligt htsk? "Hah, ja men det borde vl du veta!"
Och flera "mm, mm" vid nst sista ordet i Springares meningar. Fick nstan lite Belinda Olsson-vibbar.
Gllde hlla elefanten stngen, tnk om minskad invandring skulle nmnas, hur skulle det se ut.
Citera
2017-02-22, 00:00
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Personligen tycker jag att Springare skall dra sig ur all media hysteri nu.
Han har gjort det han skulle gra och skall nu undvika gamarna och heller inte bidra till deras tittarsiffror.
De r inte vrda mer siffror. Folk skulle bojkotta hela skiten.
Min personliga sikt.

Jag tror inte Springare kan annat n sitta dr och f be om urskt.
Jag vill inte se det.
Hoppas han vgrar.

Springare! r du hr inne och lser.
Ge f..n i att ge dem mer.
Du har gjort ditt och gjort det bra.
Lt nu dem sitta dr och kackla ihjl varandra.
Du behver inte sga mer.

S, vad sger du om Springares medverkan? Jag tyckte det var bra, ven om det blev lite vl PK ibland. Han gjorde ett sansat och serist intryck vilket tar luften ur alla rasistanklagelser.
Citera
2017-02-22, 00:01
Medlem
Jag skms mnga personers vgnar nr jag lser kommentarer hr. Jag upplevde inte att den kvinnliga programledaren avbrt Peter Springare samt att jag ocks undrat ver varfr Peter nmner skola och sjukvrd som raserat i sitt kritiska inlgg angende verrepresentation bland invandrare inom vissa brott s inte alls ngot konstigt med det. Hon stllde en frga som frmodligen fler n bara jag undrat ver.

Vad gller "helikopterperspektivet" s var det givetvis viktigt att ta upp d diskussionen enkelt kan f mnniskor att tro att varje invandrare r kriminell men s r inte fallet. Ni som gnller p dessa tv specifika hndelser i programmet hade vl hittat fel i allt s lnge Peter inte hade ftt tala sjlv i en timma utan ngra frgor stllda.

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Tnkte du p att den strsta gruppen - icke-kriminella svenskar - inte verhuvudtaget var med p tavlan?

Svensken var med och hade siffran 100 ocks dremot fick dom en rd frg p sin (0.5), betydligt enklare n att mla upp en ny "tabell" och en vaken person frstr att 100 representerade 100 invandrare och 100 svenskar. Enda missen var vl den att man inte markerade (99.5) p andra sidan men vad gr det egentligen nr Sveriges mest knda kriminalarprofil och Peter diskuterar mnga brott bland invandrare, folk frstr.

Skrp er nu! Peter fick en bra tid i rutan!
Senast redigerad av Clida 2017-02-22 kl. 00:04.
Citera
2017-02-22, 00:02
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
S, vad sger du om Springares medverkan? Jag tyckte det var bra, ven om det blev lite vl PK ibland. Han gjorde ett sansat och serist intryck vilket tar luften ur alla rasistanklagelser.

Springare var vl ok nr han undvek rasistanklagalserna men inte mycket mer. Leif GW dremot var mer rakt p sak.
Citera
2017-02-22, 00:05
Medlem
Tino kommenterar avsnittet

Citat:
Leif GW Persson gjorde ett respektfull inslag med polisveteran Peter Springare p SVT. Peter Springare: Nr vi d tittar p grningsmn fr de mycket vldsbrotten, som r komplexa r utreda, s ser vi att det r en kraftig verrepresentation av kriminella invandrare. Det r i sig tycker vi r ett problem, inte en utmaning lngre utan det blir ett problem

Leif GW Persson: Jag har gjort samma iakttagelse. Det gr alla som har gon att se med och hller p med denna typ av material verrepresentationen r ett faktum. Pltslig s blir denna grupp som r ngot mindre n en fjrdedel av totalbefolkningen den stora gruppen i sammanhanget, och det r klart att det r problematiskt

Som vanligt ltsas kriminologer inte frst att brottslighet pressas upp nr en verrepresenterad grupp vxer sin befolkningsandel.

En sidopong. GW sger om debatten om svensk brottslighet Amerikansk brottslighet, den ligger ju skillnad i storlek tio gnger jmfrt med svensk. Det ddliga vldet var en gng i tiden nstan tio gnger hgre i USA n Sverige. S r det dock inte lngre. Ddligt vld fll i princip i alla vstlnder mellan 1990 och 2015. Fallet har dock varit mindre i Sverige n andra lnder, och har i Sverige brjat ka de senaste fyra ren igen.

Mellan 1990 och 2015 sjunker ddligt vld i USA frn 9.4 per hundra tusen invnare till 4.9. I Sverige sjunker under samma period ddligt vld frn 1.3 till 1.1, s att USA drygt fyra gnger hgre. USA r fortfarande en mycket vldsammare land, men Sverige aldrig har varit s nra USA i efterkrigstiden.

Om man vill utreda samband mellan mord och invandring r frsta steget att dela upp mord av invandrare och andra. Om man insisterar med att lyfta fram fallet sen 1990 som tog slut fyra r sen s vore det intressant att nmna att detta har skett i alla lnder, och att det har fallit mindre i Sverige n vriga Vsteuropa och USA.

https://www.facebook.com/tino.sanand...54390251578231

Noterar sedan att bde Aftonbladet och Expressen har artiklar om avsnittet med rubriker i stil med "GW ger Peter Springare rtt"
Citera
2017-02-22, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Blev hon dligt vaggad som liten eller?

Vem fan tror du kunde vagga henne? Hon lr ju varit 1 meter och vgt 40 kg redan d.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad tror du r anledningen till att flyktingar och invandrare r fattiga?

En tungt vgande anledning r att dom r ltt till gravt utvecklingsstrda pga inavel. Vilket ocks r anledningen till att dom fuckar upp sin tilldelade plats av jordklotet s det inte gr leva dr.
Citera
2017-02-22, 00:06
Medlem
Frutom kultur s r ocks min knsla att den vnstervridna median idag r en stor anledning till bde segregationen och kriminaliteten idag, senaste 15 ren s har media packat p en offer mentalitet till folk med invandrarbakgrund vilket r bland det smsta man kan gra. Frgan r hur mnga invandrare som har skitit i skolan och valt den kriminella vgen p grund av att massmedia och vnster rrelser vertygat dom den falska inbillningen att samhllet r emot dom och att vita vill att dom ska misslyckas.

Istllet fr att vertyga vran befolkning med utlndsk bakgrund att alla kan lyckas och att det r gratis utbildning och samma villkor fr alla s har man istllet valt att gra dom till offer, dom har redan en urskt att misslyckas innan dom brjat plugga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in