2017-02-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mymmel
Hon var nog livrdd fr att hon ska f ta ensam i SVTs personalmatsal om hon inte gjorde allt fr att mosa honom. Fast hon var ju chansls nr GW gick helt p Springares linje.

Sanningen tittar fram. Nu fr dom vl kalla in Jerzy Sarnecki fr att frska tysta ner det hr.

Fast Jerzy Sarnecki har samma sikt! Det r ingen hemlighet, han skrev om det fr ngra veckor sedan!
Citera
2017-02-22, 18:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Fast Jerzy Sarnecki har samma sikt! Det r ingen hemlighet, han skrev om det fr ngra veckor sedan!
Inte helt och hllet.
SVT Nyheter: Kriminologen: Det hr har vi vetat sedan 1974
Citat:
Sarnecki stller sig ven kritisk till andra delar i inlgget som han menar r dligt underbyggda. Frmst till den del dr polismannen skriver: Vra pensionrer gr p knna, skolan r ett enda kaos, sjukvrden r ett inferno, polisen har totalhavererat etc etc

Att det skulle vara invandrarnas fel har han inget belgg fr. Invandrare r nstan lika verrepresenterade bland svenska lkare som bland personer misstnkta fr brott. 30 procent av alla lkare i Sverige r ju invandrare, sger Jerzy Sarnecki. Ocks bland anstllda i ldringsvrden r invandrarna kraftigt verrepresenterade.

Vad ser du fr risker med hans uttalande?

Dels ger han en falsk bild av Sverige och dels pekar han ut en grupp mnniskor dr han bara ptalar problem istllet fr att ge en nyanserad bild. Den hr typen av inlgg spelar i hnderna p krafter som inte vill oss alla vl, sger Jerzy Sarnecki.
Citera
2017-02-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
. Jag och GW var i resonemanget verens om att vissa brottskategorier, exempelvis vldtkter och sexuella vergrepp mot kvinnor, sjlvklart inte kan finna sin frklaring i utanfrskap och socioekonomiska frhllanden. Dr r det andra parametrar som styr. Tyvrr fick inte detta plats i sndningen."
Han menade:"Tyvrr vgade jag inte sga det"
Citera
2017-02-22, 20:07
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Han menade:"Tyvrr vgade jag inte sga det"

Klla p att det stmmer?
Citera
2017-02-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Klla p att det stmmer?
Tja vad tror du sjlv det r en sak att gmma sig bakom en skrm men nr han satt i TV studion var han inte s tuff lngre
Citera
2017-02-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vill du han ska sitta och skrika som en blatte elr vad menar du? Han frklarar p ett sansat stt.

Klart han fr vara frsiktigt vad han sger, han r ingen politiker. Minsta sak han sger fr feltolkning blir han nazistanklagad, klart han inte vill riskera det.

Han fr ju fram det viktiga.

N, fast jag tycker att han skulle ha krt p samma linje som hans inlgg frn brjan tydligt visade - att han r trtt p skiten men ven Varfr han r det. Det r helt uppenbart att ngon/ngra/ngot har satt honom under press och frsker tysta eller tona ned hans uttalanden och inlgg. Jag tycker nstan att GW var mer rakt p sak n han sjlv.
Citera
2017-02-22, 22:38
Medlem
swimmingpools avatar
Sg precis p Breaking News ett klipp dr Fox News intervjuar en svensk kvinna (tror jag) om Peter Springare, var kan man se hela?
Citera
2017-02-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Sg precis p Breaking News ett klipp dr Fox News intervjuar en svensk kvinna (tror jag) om Peter Springare, var kan man se hela?

https://www.youtube.com/watch?v=UGeBFrk6Vqs
Citera
2017-02-22, 22:48
Medlem
swimmingpools avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...acebook-inlagg
Kan man inte anmla folk fr hets mot folkgrupp i USA?
Senast redigerad av swimmingpool 2017-02-22 kl. 23:31.
Citera
2017-02-22, 23:29
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motor_666
Ja inte fan genom att ha plantskola fr dom svinen hr i Sverige i alla fall!
Dom flesta flyktingar flyr ju frn just IS. IS r allas fiende. Inte bara vran. Har du sjlv flytt IS eller?
Citera
2017-02-22, 23:30
Medlem
swimmingpools avatar
Varfr r inte GW anmld fr hets mot folkgrupp?
Citera
2017-02-23, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varfr r inte GW anmld fr hets mot folkgrupp?

Jag hittar inte det ursprungliga programmet. Det nuvarande har SVT klippt. Inte nog med att han sa att flest invandrare begr brott. Jag minns vl att GW sa att han tyckte Sverige var vrldens bsta land. Det betyder att han anser att svenska vrderingar och svensk kultur r bttre n andra lnders vrderingar och kultur. Det r ett rasistiskt uttalande, verkar bortklippt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in