Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-03, 06:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Hur man än vrider och vänder på det kan inte bortse från att karln har rätt.
"Det är inga direkt samhällsinformerade människor detta"

Pigg och alert idag med. Det blir mycket bättre när GW får vara uppe och visa, peka och demonstrera kring något fall istället för att bara sitta och föra dialog med programledaren.
Samhällsinformerade människor är givetvis de som "vet" att ensamkommande män är barn och 15 år fast de är 20-35 år. Eller de som " vet" att invandrare inte begår brott pga kulturella skäl eller de som " vet" att invandring är lönsam.

GW och Kvartoft är apologeter och urskuldar dagens sjuka PK samhälle.
Citera
2016-02-03, 06:21
Medlem
Inte en stavelse om Polisens och statens mörknings kod 291 för utlänningar som begår brott.
Citera
2016-02-03, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
I det här fallet finns ju ingen risk att en oskyldig
blir utpekad, han begår ju brottet framför kameran.

Om SvT tänker till ett par varv till så kanske den polletten landar.
Nu var är faktiskt inte problemet med det hela att han inte hade blivit dömd. Det är att han var efterlyst, och då är det till stor allmännytta med en bild som inte är pixlad.

Tycker själv att MSM borde visa opixlade bilder även på misstänkta. Men att dom underlåter att visa det för efterlysta är oförlåtligt!
Citera
2016-02-03, 16:19
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är så man kräks lite. Svårt att riktigt tyda GWs kroppsspråk men skulle man försöka sig på en gissning var han också rätt obekväm i dennes närhet. Skönt att veta dock att nu är det visst full kontroll över allt inom polisen och enbart dugliga chefer... Måste även vara intressant för polisen som organisation att det ordnar sig först nu när man rekryterar chefer utifrån organisationen.

Jag har aldrig sett GW spänna ögonen i någon som han gjorde när Dan Eliasson pratade.
Citera
2016-02-03, 17:54
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är så man kräks lite. Svårt att riktigt tyda GWs kroppsspråk men skulle man försöka sig på en gissning var han också rätt obekväm i dennes närhet. Skönt att veta dock att nu är det visst full kontroll över allt inom polisen och enbart dugliga chefer... Måste även vara intressant för polisen som organisation att det ordnar sig först nu när man rekryterar chefer utifrån organisationen.

Tänkte samma sak, när chefer rekryteras utanför polisen, ja då är allt frid och fröjd tydligen. Att polisen som arbetsgivare har mycket lågt i tak är känt sedan länge. Det finns fortfarande en slags kvardröjande machoattityd gentemot vad man betraktar som illojalitet. Där inkluderas typ allt som inte chefen gillar.
Citera
2016-02-03, 18:38
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag har aldrig sett GW spänna ögonen i någon som han gjorde när Dan Eliasson pratade.

Jasså?
Det såg inte jag.
Han titta ju som vanligt bort på något vi inte vet vad det är, utanför kameran. Och var i sina egna tankar.
Citera
2016-02-03, 20:26
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jasså?
Det såg inte jag.
Han titta ju som vanligt bort på något vi inte vet vad det är, utanför kameran. Och var i sina egna tankar.

Tror det var under det sista Dan sa som GW stirrade ner honom fullständigt.

Kolla från strax innan 44 minuter har gått. Okej, han kanske kollar i max 2-3 sekunder, men det är VÄLDIGT mycket för GW! Han håller kvar blicken på Dan som inte är normalt för GW.
Citera
2016-02-03, 22:26
Moderator
Dr Kings avatar
Dan Eiiasson sågas rejält internt.

http://www.expressen.se/gt/debatt-rikspolischefen-forminskar-misstankt-mordares-handlingar/

”Jag ber alla brottsoffer om ursäkt för att min högste chef är Dan Eliasson. Jag ber alla om ursäkt för att hans tankar först och främst går till gärningsmannen och inte till brottsoffret. Förlåt.”
Till sist en uppmaning till dig, Dan Eliasson. Be snarast regeringen om att få bli entledigad från din befattning som rikspolischef. Du har ingenting att tillföra svensk polis mer än fullkomligt kaos och total polisiär frustration.

Anders Karlsson, polisinspektör
Göteborg City

Fotnot: GT har gett Dan Eliasson chansen att replikera på denna artikel men han har avböjt detta.
Citera
2016-02-04, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Dan Eiiasson sågas rejält internt.

http://www.expressen.se/gt/debatt-rikspolischefen-forminskar-misstankt-mordares-handlingar/

”Jag ber alla brottsoffer om ursäkt för att min högste chef är Dan Eliasson. Jag ber alla om ursäkt för att hans tankar först och främst går till gärningsmannen och inte till brottsoffret. Förlåt.”
Till sist en uppmaning till dig, Dan Eliasson. Be snarast regeringen om att få bli entledigad från din befattning som rikspolischef. Du har ingenting att tillföra svensk polis mer än fullkomligt kaos och total polisiär frustration.

Anders Karlsson, polisinspektör
Göteborg City

Fotnot: GT har gett Dan Eliasson chansen att replikera på denna artikel men han har avböjt detta.

Bra tyvärr genomsyrar hans inställning även hela den politiska vänster delen.
Citera
2016-02-04, 13:15
Bannlyst
Ingen mer än jag som blev väldigt nyfiken på fallet med mordet i (eller kanske
snarare strax nedanför) jakttornet ? Nog måste mannen som "upptäckte" mordoffret
vara den klart mest misstänkte ? Leif G W tyckte ju att saken var absolut solklar och
t o m jag förstod omedelbums vart han ville komma.

(FB) Älgjägare mördad i Halland. Mordet på Malte Johnsson i Knäred 2006-10-12

Kan det verkligen vara så att polisen inte sökte och grävde det minsta efter de där
motsättningarna i det förflutna ? Och änkan borde veta något om detta såvida
det inte var så att paret aldrig pratade. De grälade aldrig enligt hennes utsago. Men
det kanske var för att de aldrig ens pratade ? Hon borde i alla fall inte behöva vara
rädd för okända. Men kanske "jaktkamraten" är död ?
Citera
2016-02-04, 13:40
Medlem
Oliveiras avatar
Var inte Hane Kjöller betydligt snyggare och smalare än förut? Hennes bok låter intressant, i vilket fall.
Citera
2016-02-04, 15:03
Medlem
goo42s avatar
Dan Eliasson är en byråkrat som aldrig kommer att få stil på polisen. Jag säger bara Försäkringskassan som han har med i sitt CV. Undrar vad GW tänkte på när han satt och stirrade och flinade lite lurt när Eliasson talade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in