2016-11-05, 16:28
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den i vpnad strid utbildade poliskvinnan hade utan fara fr sitt eget liv kunnat ppna eld frn skerheten i lgenheten om hon nu var fr feg fr att konfrontera grningsmnnen p gatan.
Det hade bde varit idiotiskt och dumt. Hon hade utsatt fler mnniskor i fara d dessa idioter skert hade pepprat fr fullt mot hela lgenheten.
Citera
2016-11-05, 16:28
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Alls inte. Hon borde ha tmt sina magasin i frhoppningen att ngon kula skulle trffa. Perfekt vinkel ovanifrn gr att asfalten blir kulfng och dessutom var det ju mer eller mindre folktomt utomhus. Avstndet var inte strre n att ngon kula borde trffa rtt.
Kulorna studsar och skulle lika grna kunna trffa folk inne p krogen eller som kommer gendes efter gatan.
Citera
2016-11-05, 16:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Alls inte. Hon borde ha tmt sina magasin i frhoppningen att ngon kula skulle trffa. Perfekt vinkel ovanifrn gr att asfalten blir kulfng och dessutom var det ju mer eller mindre folktomt utomhus. Avstndet var inte strre n att ngon kula borde trffa rtt.
Med gisslantagan som trolig fljd. Det fanns 28 personal och gster p restaurangen. Det kunde ha slutat i blodbad.
Citera
2016-11-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Kulorna studsar och skulle lika grna kunna trffa folk inne p krogen eller som kommer gendes efter gatan.

Mycket osannolikt. Men m s vara i s fall. Kriminella skall inte kunna undvika polisingripande genom att medfra automatvapen. I Sverige kan dom det eftersom polisen som regel inte ingriper utan insatsstyrka p plats.

Lyckligtvis finns det poliser p span som inte r fega. I Sdertlje lyckades polisens spanare skjuta ihjl en somalier bevpnad med AK 47, mitt bland folk, mitt p stan, frn samma avstnd och med likadant vapen. Konstigt va? DU hade hellre sett att den rnaren fick fly?
Citera
2016-11-05, 16:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Mycket osannolikt. Men m s vara i s fall. Kriminella skall inte kunna undvika polisingripande genom att medfra automatvapen. I Sverige kan dom det eftersom polisen som regel inte ingriper utan insatsstyrka p plats.

Lyckligtvis finns det poliser p span som inte r fega. I Sdertlje lyckades polisens spanare skjuta ihjl en somalier bevpnad med AK 47, mitt bland folk, mitt p stan, frn samma avstnd och med likadant vapen. Konstigt va? DU hade hellre sett att den rnaren fick fly?
Det som borde ske r att alla polisbilar har vapenskp i bilen dr automatkarbiner finns med.
D kan mlade bilar och civila poliser frsvara sig p ett helt annat stt mot tungt bevpnade kriminella, eller ingripa p ett betydligt mer resolut stt.

Att i dagens lge skicka ut poliser med en kortpipig psitol r direkt omoraliskt.
Citera
2016-11-06, 08:54
Medlem
AA-suiteds avatar
Hahaha ska en spanarbrud avlossa hela magasinet p ngon stolle som fr vrigt har polisvst p sig frn sin spanarlgenhet? Om hon trttnat p livet och tnder p att se ut som en schweizerost kanske. Som andra i trden sagt s r det inte ltt att pricka rtt p lngt hll och det finns risk fr att kulorna ska hitta sig till andras kroppar.

Citat:
I Sdertlje lyckades polisens spanare skjuta ihjl en somalier bevpnad med AK 47, mitt bland folk, mitt p stan, frn samma avstnd och med likadant vapen.

De fick dock inga skott mot sig och ena polisen lmnar sitt skydd fr att stlla sig helt ppet. Om vapnet hade varit kta (vilket det inte var om jag minns rtt) hade de varit verlgsna och han som stllde sig utan skydd garanterat dd. Det r ven bara tur att inget skott trffade ngon annan. Bara fr att det inte hnde denna gng betyder det inte att det inte kan hnda andra gnger. Det r en stor risk.

Video p skottdramat: https://youtu.be/IdF1M-s8YIs?t=143
Senast redigerad av AA-suited 2016-11-06 kl. 09:04.
Citera
2016-11-06, 09:16
Medlem
Leif GW Persson gr nytt program i TV4

Hr r Leif GW Perssons nya jobb p TV4.
I "Hellenius hrna" berttar han om sitt nya program - och fr frgan om vad det innebr fr framtiden p SVT.
De kan naturligtvis ge mig sparken, det r inte hela vrlden, sger Leif GW Persson i programmet.

Programmet heter "GW:s mord" och handlar om gamla mordutredningar som Leif GW Persson har haft svrt att slppa.
Ls mer.....

http://www.expressen.se/noje/leif-gw...program-i-tv4/

Senast redigerad av ascheberg 2016-11-06 kl. 09:18.
Citera
2016-11-06, 10:23
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Leif GW Persson gr nytt program i TV4

Hr r Leif GW Perssons nya jobb p TV4.
I "Hellenius hrna" berttar han om sitt nya program - och fr frgan om vad det innebr fr framtiden p SVT.
De kan naturligtvis ge mig sparken, det r inte hela vrlden, sger Leif GW Persson i programmet.

Programmet heter "GW:s mord" och handlar om gamla mordutredningar som Leif GW Persson har haft svrt att slppa.
Ls mer.....

http://www.expressen.se/noje/leif-gw...program-i-tv4/

Kul att se och kul att Veckans Brott fr fortstta nd. Nr ska nya programmet dra igng d? Energinivn r ju drastiskt snkt hos honom och tiden brukar snka den nnu lgre.
Citera
2016-11-08, 21:35
Medlem
VolvoF12s avatar
GW pratar klarsprk om frortsgngen, annan kultur och ven sprket.
Citera
2016-11-08, 21:44
Medlem
AA-suiteds avatar
Camillas genomfrande av drogtestet skulle jag utan tvekan kunna runka gott till.
Senast redigerad av AA-suited 2016-11-08 kl. 22:06.
Citera
2016-11-08, 21:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Kul att Leif fortfarande r gramse ver knarkhundsincidenten. https://www.youtube.com/watch?v=yGOkmDA-eZY
Citera
2016-11-08, 22:10
Medlem
Readyfreddies avatar
N, det hr programmet har gtt utfr rejlt.

Kan man inte skippa det amerikanska fokuset nr Leif inte har en susning. Kan man inte skippa frgor om doping nr Leif inte har en susning.

Har fr mig att man frr hade lite fokus p att likt Efterlyst faktiskt frska lsa ouppklarade brott. Nu verkar fokus ligga p hur polisen arbetar, vilket i alla fall jag tycker r rtt ointressant.

Det finns ju massor av kalla fall, frsvunna personer, mordmysterier och gamla klassiska fall att plocka av.

Skelettet i brunnen i Hrby? Inte ett ord om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in