2017-02-16, 13:08
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
han har i stort endast sagt vad som kan förväntas under hela sin sessior på SVT.
Om han inte gjort det hade du aldrig sett GW på SVT.
Citera
2017-02-16, 13:38
Medlem
Durgas avatar
Skulle tro att brunkletandet kommer han inte förbi Springare.
Detta är bara för skrattretande, till vem talar denna Dick ?

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/48736-peter-springare-och-yttrandefriheten/

Så återigen håll dej borta Springare , låt GW stå där med sina åsikter, han har visat var han har sina sympatier det räcker så bra.
Citera
2017-02-16, 14:08
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Det finns en uppenbar anledning till GW;s invit av Peter Springare.

GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Götblad.

GW anar att det är Götblad som uppmanat polisområdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.

Tysk, som i sin tur står åtalad för ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.

GW stress-testar alltså den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manöverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.

Jag tror detta är ett mycket korrekt beskrivning av situationen. Eftersom GW vill prata lösningar på problemen kommer diskussionen onekligen komma in på den nya polisorganisationen. Det är ingen hemlighet vad GW och många andra poliser tycker om den reform som genomförts.

Vad kommer ett framträdande av Springare i SVT på bästa sändningstid skapa för reaktion hos Götblad om han öppet kritiserar den nya polisorganisationen och dömer ut de polischefer som drivit igenom den? Inget bra PR för polisen.
Citera
2017-02-16, 14:46
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag har aldrig fått intrycket att GW smörar och han verkar stå för vad han tycker. Det är typiskt många fb-användare att avfärda alla som kritiserar SD och inte uttrycker odelat förakt för invandrare som P.K. Det är så lätt att knattra ner de två bokstäverna P.K om meningsmotståndaren och därmed döda diskussionen. Vad ska man svara någon vars enda argument är P.K?

Jag tror att G.W vill föra en sansad diskussion med Springare och reda ut missförstånd från hans sida. Kanske. Jag vet ju inte så vi får se. Det kommer i alla fall att bli intressant.

Håller med. Att skrika PK, sosse eller kommunist är sista utposten för många i diskussioner som de inte kan tillföra något till.
Citera
2017-02-16, 17:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Håller med. Att skrika PK, sosse eller kommunist är sista utposten för många i diskussioner som de inte kan tillföra något till.
Tycker jag då verkligen inte och håller inte med ett dugg om.
Ingen av realisterna blir illröda i ansiktet med blodådror dunkande i tinningen och får hysteriska anfall och vrålar PK du är pk och inget mer.
Pk är något som vi alla känner och pratar om, gemene Svensk.
De flesta avskyr detta
Det är oftast vänster och godhetsrunkare och pk fjantar som inte har något att komma med.
Annat än hysteriska aggressionsutbrott.
Just detta kommer Springare att möta
Och vad passar inte bättre än att GW agerar
Farbror duktig och åt hela etablissemanget.

Min åsikt.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 18:01.
Citera
2017-02-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up

Vill bara ödmjukt upplysa om att jag inte håller med. Ditt inlägg fick mig för övrigt att tänka på denna lilla animerade film: https://www.youtube.com/watch?v=JjeOc8TQwXU

Tillägg:
Se vidare mitt inlägg här för en definition av PK:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki

Tillägg 2:
Anna Dahlberg: Vänsterns vrålande sabbar debatten
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/vansterns-vralande-sabbar-debatten/

Citat:
Samhällsdebatten lider av en tilltagande antiintellektualism. Stora delar av vänstern har gjort såväl forskningen som verkligheten till sina fiender i avgörande frågor. När resultaten inte passar den egna ideologiska övertygelsen skruvas tonläget upp i falsett och argument ersätts med personangrepp och stickspår.

[...]

Problemet uppstår när vänsterns debattörer fnyser åt forskning, låtsas som att inga målkonflikter existerar och som att pengar växer på träd.

[...]

På det sättet förvandlas det ena sakområdet efter det andra till en fråga om gott eller ont.

[...]

På sätt och vis är det skickligt agerat av vänsterns debattörer. Den egna svarslösheten och bristen på solidaritet med dem som står utanför döljs bakom en kanonad av pseudoargument. Men för samtalsklimatet är det allt annat än bra. Om ledande akademiker binds vid skampålen när de lägger fram obekväma slutsatser finns en uppenbar risk att de drar sig undan. Vem vill bli nästa professor att hängas ut som högerspöke eller rasist?

Då tystnar debatten och Sverige kan på nytt hamna i en akut kris utan att någon i efterhand riktigt förstod vad som hände.
Senast redigerad av Polu 2017-02-16 kl. 18:41. Anledning: Tillägg
Citera
2017-02-16, 18:33
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Bara det får mig att kvälja och vilja spy.
Varför ge dem " tittarrekord"
Det tittarrekordet kan vara Springares hängning offentligt och perfekt för dem att statuera ett exempel...
Där ser ni små Svennar. Håll käften annars hänger vi er offentligt!
Jag är säker på att det är just det de vill.
Medier agerar politiker idag.

Springare har inget överhuvudtaget att vinna på att låta sig förnedras i statstv.

Springare har inget ansvar att komma med några lösningar, särskilt inte när vi alla vet att den enda lösningen är att Polisen får GÖRA SITT JOBB!

Det spelar ingen roll om man har 10 eller 100 Poliser ute på gatan ifall de skall hålla dialoger, koka kaffe och grilla korv!
Polisen ringer man när man diskuterat färdigt för helvete. Poliser SKA inte diskutera utan AGERA!
Men se, det kan man inte eftersom man då får tredje statsmaktens godhetsblodhundar efter sig.
Status Quo.

Vilken offentlig person vågar ifrågasätta pressen och statsmedia som är den enskilt största bromsklossen och hindret på vägen mot en lösning?
Citera
2017-02-16, 18:53
Medlem
elbels avatar
Haha älskar början
direkt en grymtning...
Bra själv då? "Jag vet vad hon kommer säga"
Bra
Då så

Då får nog ändra sin inledning, så jävla forcerad
Citera
2017-02-16, 19:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Springare har inget överhuvudtaget att vinna på att låta sig förnedras i statstv.

Springare har inget ansvar att komma med några lösningar, särskilt inte när vi alla vet att den enda lösningen är att Polisen får GÖRA SITT JOBB!

Det spelar ingen roll om man har 10 eller 100 Poliser ute på gatan ifall de skall hålla dialoger, koka kaffe och grilla korv!
Polisen ringer man när man diskuterat färdigt för helvete. Poliser SKA inte diskutera utan AGERA!
Men se, det kan man inte eftersom man då får tredje statsmaktens godhetsblodhundar efter sig.
Status Quo.

Vilken offentlig person vågar ifrågasätta pressen och statsmedia som är den enskilt största bromsklossen och hindret på vägen mot en lösning?
Synd att inte jag är offentlig då hade jag gjort det utan att blinka.
Lurat varenda en och släppt bomben i direktsändning.
Men , men...

Jag tror inte att Springare kommer att medverka( om ingen hotar eller tvingar honom)
Vad ska han dit och göra. Förklara sig igen?
Nej han kan inte lösa det här.
Och det är inte medier som ska vara politiskt styrande.
Jag hoppas verkligen att Springare inte ger något mer till någon.
Bäst så.
Nu är bollen i rullning och ska få vara det också.
Kommer han dit så kommer de att se till att bollen stannar av.
Citera
2017-02-16, 19:14
Medlem
Driftstopps avatar
En tanke bara, men kan det vara så att det redan är klart?
Att Springare har redan tackat ja, innan ens programmet började.

Varför tror jag det? Jo för SVT har försök få tag i han, på Twitter, telefon, Facebook.
För 5 dagar sen så twittrade en reporter Springare på Twitter och bad han höra av sig.

Det var Anders Holmberg på SVT.
Varför tror jag Springare kommer. Jo för att de frågar honom rakt ut i programmet, vad ska de säga nästa vecka " Tyvärr har inte Springare velat komma hit" Det skulle låta illa.

De pratade även om nån Polis som skulle dyka upp och förklara sig.
Då sa GW "Hon kommer aldrig höra av sig" det sa han även i avsnittet innan.

Men nu säger han "hjärtligt välkommen" och dessutom flinar.
Citera
2017-02-16, 19:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
En tanke bara, men kan det vara så att det redan är klart?
Att Springare har redan tackat ja, innan ens programmet började.

Varför tror jag det? Jo för SVT har försök få tag i han, på Twitter, telefon, Facebook.
För 5 dagar sen så twittrade en reporter Springare på Twitter och bad han höra av sig.

Det var Anders Holmberg på SVT.
Varför tror jag Springare kommer. Jo för att de frågar honom rakt ut i programmet, vad ska de säga nästa vecka " Tyvärr har inte Springare velat komma hit" Det skulle låta illa.

De pratade även om nån Polis som skulle dyka upp och förklara sig.
Då sa GW "Hon kommer aldrig höra av sig" det sa han även i avsnittet innan.

Men nu säger han "hjärtligt välkommen" och dessutom flinar.
Ja då så. Jag tänker inte se på när de hänger honom offentligt.
SVT är inget för mig.
Och de skall inte få min uppmärksamhet.

Jag hörde en radiointervju med Springare.
Det enda den kvinnan tjatade om var rasism och främlingsfientlighet.
Springare klarade dock av det galant.
Undvek varenda retoriska fråga och vek inte en tum.
Lät stark och vacklade inte.
Citera
2017-02-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Haha älskar början
direkt en grymtning...
Bra själv då? "Jag vet vad hon kommer säga"
Bra
Då så

Då får nog ändra sin inledning, så jävla forcerad
Jo men det är ju lite del av programmets charm att se GW blir lika less på samma inledning varje gång... Utom ett fåtal avsnitt då han verkar ha varit på osedvanligt gott humör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in