2017-02-15, 23:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Du har rätt! Men "värdegrund" funkar inte längre när folks barn blir rånade, våldtagna och mobbade av invandrargäng, och deras bilar brända, och de själva hamnar långt bakom invandrarna i bostadskön, eller de blir föremål för stenkastning mm om de jobbar som "blåljuspersonal"....Kanske tiger folk fortfarande inför media, men de ställer inte upp som medlemmar i refugees welcome mm...
Nej det funkar inte. Det vet du och det vet jag.
Men gemene Svensk vet inte om vad ordet värdegrund innehåller eller att det är dåvarande regeringen tillsamman med etablissemang som skapat det 1990.

Politiker har gett medier makten enbart för att kunna verka i det dolda.
Mediasurret bedövar, styr och talar ÅT regeringen.
Politiker behöver inget göra.

Medier agerar som bödlar, lagstiftare, styrande makt och regeringen kan arbeta i skymundan.

GW:s uppgift är antagligen att hänga Springare offentligt.
Den där gruppen på Facebook blir då utan chef.
Den självdör eftersom de då inte törs gå vidare.
Just nu kanske de känner hopp.

Behövs fler starka talare och individer som inte kryper för dem.
Jag tror ta mig sjutton att jag ska bli politiker.
Vända upp och ner på hela skiten.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 00:29.
Citera
2017-02-16, 00:43
Medlem
Driftstopps avatar
Har märkt att intresset att följa Peter och det man har fått läsa om honom och drevet mot han börjar nu ge med sig.

Första inlägget Peter skrev hade ca 50.000 gilla, och en bra bit över 18.000 delningar
Andra inlägget gillades av runt 24.000 och lite mindre delningar.

Därefter halveras kommentarerna från 7000 till mindre än 1500.
Färre delar hans inlägg som nu är en liten bit över 2500.
De som gillade hans inlägg har också halverats.
Nu är vi strax nere under 1500 gilla och det har halverats på allt. Kommentarer,gilla,delningar.

Av nån konstig anledning har han 15.000 följare, det kan jämföras med strax över 2000 från tidens början. Även Twitter följare stiger, från 3000 upp nu till 14000.
Men det är inget intressant längre, det har bara sjunkit som en sten.
Hans andra inlägg är inte ens hälften så stort som hans första, när drevet drogs igång. Inte ens hälften.

Hans tredje stora inlägg om Dan, fick enbart 3.000 gilla. 660 delningar.

Peter är tyvärr bortglömd om 2 månader.
Om Nu han vill bli bortglömd. Vilket jag tror, vill han vara med i tv:n så vill han ju visa sig offentligt och göra sig hörd.
Om Peter inte vill mer, så avstår han GW och kör sin blogg fredagar. Men intresset kommer försvinna.
Senast redigerad av Driftstopp 2017-02-16 kl. 00:48.
Citera
2017-02-16, 01:13
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker personligen att Springare gjort sitt.
Nu är det upp till folket...
Ska vi gå steget fullt ut eller sätta oss i skåpet och gråta...
Å vad jobbigt, å vad orättvist, å vad hemskt.
Folket är ju för sjutton förlamade och väntar på EN ledare som skall lösa allt ÅT oss.
Det är vi som skall ta hand om saken nu.
Springare tog första steget.
Han kan nu backa undan.
Han behöver inte säga något mer då blir det fel.

Jag tror det med, han räkna nog inte heller att drevet skulle bli så stort.
Men han starta en liten sak, men tyvärr kommer kommer ingen resa sig med.
Citera
2017-02-16, 01:56
Medlem
krachons avatar
Det finns en uppenbar anledning till GW;s invit av Peter Springare.

GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Götblad.

GW anar att det är Götblad som uppmanat polisområdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.

Tysk, som i sin tur står åtalad för ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.

GW stress-testar alltså den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manöverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.
Citera
2017-02-16, 03:09
Medlem
jessijams avatar
Jag tror på G.W. och hoppas verkligen han kommer täppa till munnen på alla som fortfarande tvivlar på Springare.
Citera
2017-02-16, 05:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
GW är ju sosse, så det finns nog politiska motiv bakom hans avståndstagande gentemot Springare.

Jag måste ändå säga att inviten tycks vara ärlig och allvarligt menad för att diskutera ett kritiskt problem som vi har i Sverige. Hoppas Springare tackar ja!

Nu lär ju SDs största rekryteringsgrupp vara sossar.
Och enligt Leif GW så är numera väldigt många poliser SD.

Personligen tror jag att det är dags att diskutera hur det ser ut när det gäller brott.

Först efter det så är det möjligt att fastslå varför och hur problemen ska lösas.

Och hur det ser ut är dessa herrar fullt kapabla att förmedla.
Citera
2017-02-16, 05:27
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu lär ju SDs största rekryteringsgrupp vara sossar.
Och enligt Leif GW så är numera väldigt många poliser SD.

Personligen tror jag att det är dags att diskutera hur det ser ut när det gäller brott.

Först efter det så är det möjligt att fastslå varför och hur problemen ska lösas.

Och hur det ser ut är dessa herrar fullt kapabla att förmedla.

Nja, alltså GW är jättekul men helt opålitlig. Han är sosse, en gång i tiden aspirerade han till att bli justitie minister tills Palme tröttnade. GW svamlar bara när det kommer till kritan. Han skulle aldrig våga säga som det är. Men som sagt, han är underhållande. Tycker inte Peter skall dit. En fälla för att göra ner honom. Simple as that.
Citera
2017-02-16, 09:28
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Blev besviken när jag såg GW förra veckan. Han anser alltså (i likhet med de flesta i Sverige) att den typ och omfattning av flyktinginvandring vi haft de senaste 20 åren inte bara är önskvärd utan dessutom helt nödvändig för Sveriges ekonomi. Jag trodde för ett ögonblick att han inte stod på just de barrikaderna, men det gör han. Han och Schyffert.

Den som inte är historielös vet att GW är trogen, gammal socialdemokrat.
Han är uppvuxen i arbetarklassen i en svunnen tid och har gjort klassresa tack vare folkhemmet.
Citera
2017-02-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Just detta, att en kulturellt/intellektuellt kapabel grupp får ett gemensamt ekonomiskt intresse, så att denna grupp kan bilda en kärna för politiskt trixande, är något som måste undvikas i konstruktionen av det politiska systemet.

Nazityskland styrdes av utopister som backades upp av en kulturell/intellektuell elit. Nu ser vi samma sak hända i Sverige när det gäller mångkultur och globalism. Det signalerar stor fara tycker jag. Utopister som drivs av egennytta är mycket farliga – de tvekar inte att offra människor, det visar historien.

Nu har Peter Springare rest sig mot detta. Men var står GW? Ställer sig GW på Springares sida kan det vara början på slutet för PK-etablissemanget. När korthuset rasar kommer det att rasa snabbt tror jag. Många skyldiga kommer att avslöjas och dessa måste ställas till svars för sveket mot landet.

Men GW kan också ställa sig på PK:s sida. SVT och GW kan tillsammans förvränga allt som Springare framför och fullständigt krossa honom. Detta kommer att göra stor skada då det stärker PK och skrämmer folk till fortsatt tystnad.

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker. Ibland känns det som att GWs inbjudan är seriös. Ibland som att det bara är en fälla. Försiktighetsprincipen gör att jag för närvarande lutar åt att tycka att Springare INTE ska delta. Risken är för stor – det går inte att lita på GW.

Därför tycker jag att GW istället ska publicera en artikel där han tydliggör sin position och specificerar de frågor han vill diskutera. Det är bättre att ta diskussionen skriftligt på webben. Då finns det också dokumentation för framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare när alla vet var GW står.
Citera
2017-02-16, 10:23
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Nazityskland styrdes av utopister som backades upp av en kulturell/intellektuell elit. Nu ser vi samma sak hända i Sverige när det gäller mångkultur och globalism. Det signalerar stor fara tycker jag. Utopister som drivs av egennytta är mycket farliga – de tvekar inte att offra människor, det visar historien.

Nu har Peter Springare rest sig mot detta. Men var står GW? Ställer sig GW på Springares sida kan det vara början på slutet för PK-etablissemanget. När korthuset rasar kommer det att rasa snabbt tror jag. Många skyldiga kommer att avslöjas och dessa måste ställas till svars för sveket mot landet.

Men GW kan också ställa sig på PK:s sida. SVT och GW kan tillsammans förvränga allt som Springare framför och fullständigt krossa honom. Detta kommer att göra stor skada då det stärker PK och skrämmer folk till fortsatt tystnad.

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker. Ibland känns det som att GWs inbjudan är seriös. Ibland som att det bara är en fälla. Försiktighetsprincipen gör att jag för närvarande lutar åt att tycka att Springare INTE ska delta. Risken är för stor – det går inte att lita på GW.

Därför tycker jag att GW istället ska publicera en artikel där han tydliggör sin position och specificerar de frågor han vill diskutera. Det är bättre att ta diskussionen skriftligt på webben. Då finns det också dokumentation för framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare när alla vet var GW står.

Skall nu slagen i detta rallarslagsmål redovisas i förväg? Då blir det väl ingen ärlig match? Och om nu Springare vet - vilket alla vet, ty så gör svt med alla program - att den debatt han ger sig in i blir redigerad av svt, varför ger han sig in i den då? För att han, och hans supporters, efteråt skall kunna säga att han blev bortklippt, förvrängd och förlöjligad? Eller?
Citera
2017-02-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Skall nu slagen i detta rallarslagsmål redovisas i förväg? Då blir det väl ingen ärlig match? Och om nu Springare vet - vilket alla vet, ty så gör svt med alla program - att den debatt han ger sig in i blir redigerad av svt, varför ger han sig in i den då? För att han, och hans supporters, efteråt skall kunna säga att han blev bortklippt, förvrängd och förlöjligad? Eller?

”Ärlig match”.

Driver du med mig? Visa mig något ärligt som PK har kommit med.
Citera
2017-02-16, 10:38
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
”Ärlig match”.

Driver du med mig? Visa mig något ärligt som PK har kommit med.

Det kan vi väl ta en annan gång. Jag ställde en fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in