2018-02-18, 15:55
Medlem
Mr.Swedens avatar
Ja GW var uppenbart starstruck och la sig fullstndigt platt (jag r synnerligen besviken p dig GW) medan P1 journalisten Kvartoft som kunde vara svrt pk-skadad till min stora frvning gav landets svetsminister en rejl match. Toppenkvinna i alla avseenden.

La ni frresten mrke till hur svrt Lfven hade att fra ett normalt samtal och hela tiden fll in i den bedrvliga politikerjargongen (inte bara mitt fel, osv) Undra p att politikerfraktet vxer nr han inte ens i denna stund vgar slppa sargen. Bottengubbe i alla avseenden.
Citera
2018-02-18, 16:18
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Det r inte de lgavlnade svenskarna i frorter som gr det heller.
Inte heller de fattiga frr i tiden i det hr landet betedde sig som apor.
Hur kommer det sig?
Klart dom gr.
Citera
2018-02-20, 16:40
Medlem
Programmet borde lggas ner.
Man ska inte sitta i TV och dma folk som han gr.
Citera
2018-02-20, 16:58
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
Programmet borde lggas ner.
Man ska inte sitta i TV och dma folk som han gr.
Vad menar du med att dma folk? Kan du ge exempel?
Citera
2018-02-20, 18:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Det hr lter, utan att verdriva, som ett urtrkigt avsnitt.
Citat:
Gst i programmet r Lena Klasn, chef fr Nationellt forensiskt centrum, NFC. Hon frklarar hur de arbetar och bemter den kritik som kommit p senare tid. I Gteborg har ngra personer som lyckats ta sig ur ett liv med kriminalitet och droger startat en verksamhet fr att hjlpa andra ur liknande situationer. P 1960-talet gjorde SVT ett reportage om en ung konstapel i Sigtuna. Vi skte upp konstapel Skans som minns det hr reportaget och tiden som polis i Sigtuna. Dessutom kommenterar Leif GW Persson bland annat rttegngen mot terroristtalade Rakhmat Akilov. Programledare: Camilla Kvartoft. Del 7 av 10.
Citera
2018-02-20, 18:34
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det hr lter, utan att verdriva, som ett urtrkigt avsnitt.
Instmmer. Tror jag skiter i att kolla ikvll. Fr vrigt sger magknslan att den dr organisationen med gamla knarkare och kriminella inte hjlper ett skvatt men vad vet jag.
Citera
2018-02-20, 21:29
Medlem
miss-fires avatar
Hahaha! Var det bara jag som dog lite grann av skratt, nr GW frgar chefen fr NFC om hon r statistiker och hon svarar; "ja jag har doktorerat i det." Rid! Dr blev GW paff i alla fall.
Citera
2018-02-20, 21:57
Medlem
pyro860s avatar
Hahaha Leif <3

"r DU statistiker?!?!"

Han r bst!

EDIT: Sg detta nu:

Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Hahaha! Var det bara jag som dog lite grann av skratt, nr GW frgar chefen fr NFC om hon r statistiker och hon svarar; "ja jag har doktorerat i det." Rid! Dr blev GW paff i alla fall.

Helt fantastiskt!
Citera
2018-02-20, 22:05
Medlem
DragonOnWall8s avatar
ven Leif hll p somna p slutet - haha.
Tidernas trkigaste avsnitt.
Citera
2018-02-20, 22:10
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:

Fast nu var det inte det hon sa, utan att hon doktorerat. Sedan ville hon visa att hon var kunnig inom mnet och klmde hon till med en ekvation som man lrde sig p gymnasiet. Visst den handlar om betingad sannolikhet men den bemter p inget stt den kritik som framkom.

Sedan kan jag inte tillrckligt med statistik fr att bedma det som diskuterades, men det lt litet misstnkt. S dom verkligen att man gjorde utltanden dr man inte kunde binda en specifik jacka till ett brott, men att man satt upp en mothypotes dr det bedmdes hur sannolikt det var att det skulle varit ngon annan jacka?

Det lter riktigt suspekt. Det GW sa stmmer ju d, vissa grupper fljer ju samma mode. Srskilt ungdomar apar ju efter varandra. S ven om en jacka r mindre vanlig bland befolkningen i stort s kan den vara populr p lokal niv, srskilt inom en viss ldersgrupp.

Om man d brjar gra jmfrelser mot den statistik man mjligen kan f fram, dvs frsljning s borde det vara riktigt riktigt tveksamt?
Citera
2018-02-20, 22:14
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:

Jag tror inte han riktigt menade det som ett phopp;det r inte riktigt G.W:s stil. Hans betoning lg inte p DU utan p R, och d blev det mer en (kanske lite syrlig) frga n ett rent phopp. Men hennes svar var klockrent, och paff blev han allt, G.W.

I vrigt tycker jag de ska terinfra sabeln i polisens standardutrustning.
Citera
2018-02-20, 22:15
Medlem
Citat:

Enligt advokaten Johan Eriksson var ju problemet huvudsakligen hur jurister i domstolen frhller sig till skerhets/sannolikhetsmetoden p grund av okunskap hur den utformats, inte hur metoden utformades i sig. Chefen fr NFC verkade ju skarp s det var kul att f GW att inte knna sig verlgsen fr en gngs skull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in