Citat:
Ursprungligen postat av
grey.eagle
Jag tyckte vart fall att alkolisten GW svängde väldigt mycket ifrån förra veckans predikning.
Exakt och det är mitt problem med honom, han framställs ofta som en frispråkig tuffing men i själva verket är han fegare än de flesta!
Det är ju inte första gången som han ger sig på folk som han gjorde med Springare förra veckan med sitt "han ska hålla käften" för att sedan när han hamnar öga mot öga vika undan och ge efter.
Han har ju ofta med rätta kritiserat både polisen generellt och polisledningen i synnerhet men när han sen ska försvara sig i en debatt så blir han from som ett lamm.
Trots detta (eller tack vare detta snarare) var diskussionen igår bättre än jag fruktade, GW var nog den första offentliga personen som nu skröt med att han minsann modigt många gånger har sagt den obekväma sanningen om vilka som begår brott!
Tyvärr fegade både GW och Springare när det gällde vilka åtgärder som krävs av politikerna vilket faktiskt gör att det blir svårare att skuldbelägga politikerna. Hur ska man kunna begära att politikerna ska veta vad som måste göras när inte ens de som dagligen jobbar med problemen inte vet vad som krävs?