2016-11-05, 16:28
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den i väpnad strid utbildade poliskvinnan hade utan fara för sitt eget liv kunnat öppna eld från säkerheten i lägenheten om hon nu var för feg för att konfrontera gärningsmännen på gatan.
Det hade både varit idiotiskt och dumt. Hon hade utsatt fler människor i fara då dessa idioter säkert hade pepprat för fullt mot hela lägenheten.
Citera
2016-11-05, 16:28
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Alls inte. Hon borde ha tömt sina magasin i förhoppningen att någon kula skulle träffa. Perfekt vinkel ovanifrån gör att asfalten blir kulfång och dessutom var det ju mer eller mindre folktomt utomhus. Avståndet var inte större än att någon kula borde träffa rätt.
Kulorna studsar och skulle lika gärna kunna träffa folk inne på krogen eller som kommer gåendes efter gatan.
Citera
2016-11-05, 16:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Alls inte. Hon borde ha tömt sina magasin i förhoppningen att någon kula skulle träffa. Perfekt vinkel ovanifrån gör att asfalten blir kulfång och dessutom var det ju mer eller mindre folktomt utomhus. Avståndet var inte större än att någon kula borde träffa rätt.
Med gisslantagan som trolig följd. Det fanns 28 personal och gäster på restaurangen. Det kunde ha slutat i blodbad.
Citera
2016-11-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Kulorna studsar och skulle lika gärna kunna träffa folk inne på krogen eller som kommer gåendes efter gatan.

Mycket osannolikt. Men må så vara i så fall. Kriminella skall inte kunna undvika polisingripande genom att medföra automatvapen. I Sverige kan dom det eftersom polisen som regel inte ingriper utan insatsstyrka på plats.

Lyckligtvis finns det poliser på span som inte är fega. I Södertälje lyckades polisens spanare skjuta ihjäl en somalier beväpnad med AK 47, mitt bland folk, mitt på stan, från samma avstånd och med likadant vapen. Konstigt va? DU hade hellre sett att den rånaren fick fly?
Citera
2016-11-05, 16:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Mycket osannolikt. Men må så vara i så fall. Kriminella skall inte kunna undvika polisingripande genom att medföra automatvapen. I Sverige kan dom det eftersom polisen som regel inte ingriper utan insatsstyrka på plats.

Lyckligtvis finns det poliser på span som inte är fega. I Södertälje lyckades polisens spanare skjuta ihjäl en somalier beväpnad med AK 47, mitt bland folk, mitt på stan, från samma avstånd och med likadant vapen. Konstigt va? DU hade hellre sett att den rånaren fick fly?
Det som borde ske är att alla polisbilar har vapenskåp i bilen där automatkarbiner finns med.
Då kan målade bilar och civila poliser försvara sig på ett helt annat sätt mot tungt beväpnade kriminella, eller ingripa på ett betydligt mer resolut sätt.

Att i dagens läge skicka ut poliser med en kortpipig psitol är direkt omoraliskt.
Citera
2016-11-06, 08:54
Medlem
AA-suiteds avatar
Hahaha ska en spanarbrud avlossa hela magasinet på någon stolle som för övrigt har polisväst på sig från sin spanarlägenhet? Om hon tröttnat på livet och tänder på att se ut som en schweizerost kanske. Som andra i tråden sagt så är det inte lätt att pricka rätt på långt håll och det finns risk för att kulorna ska hitta sig till andras kroppar.

Citat:
I Södertälje lyckades polisens spanare skjuta ihjäl en somalier beväpnad med AK 47, mitt bland folk, mitt på stan, från samma avstånd och med likadant vapen.

De fick dock inga skott mot sig och ena polisen lämnar sitt skydd för att ställa sig helt öppet. Om vapnet hade varit äkta (vilket det inte var om jag minns rätt) hade de varit överlägsna och han som ställde sig utan skydd garanterat död. Det är även bara tur att inget skott träffade någon annan. Bara för att det inte hände denna gång betyder det inte att det inte kan hända andra gånger. Det är en stor risk.

Video på skottdramat: https://youtu.be/IdF1M-s8YIs?t=143
Senast redigerad av AA-suited 2016-11-06 kl. 09:04.
Citera
2016-11-06, 09:16
Medlem
Leif GW Persson gör nytt program i TV4

Här är Leif GW Perssons nya jobb – på TV4.
I "Hellenius hörna" berättar han om sitt nya program - och får frågan om vad det innebär för framtiden på SVT.
– De kan naturligtvis ge mig sparken, det är inte hela världen, säger Leif GW Persson i programmet.

Programmet heter "GW:s mord" och handlar om gamla mordutredningar som Leif GW Persson har haft svårt att släppa.
Läs mer.....

http://www.expressen.se/noje/leif-gw...program-i-tv4/

Senast redigerad av ascheberg 2016-11-06 kl. 09:18.
Citera
2016-11-06, 10:23
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Leif GW Persson gör nytt program i TV4

Här är Leif GW Perssons nya jobb – på TV4.
I "Hellenius hörna" berättar han om sitt nya program - och får frågan om vad det innebär för framtiden på SVT.
– De kan naturligtvis ge mig sparken, det är inte hela världen, säger Leif GW Persson i programmet.

Programmet heter "GW:s mord" och handlar om gamla mordutredningar som Leif GW Persson har haft svårt att släppa.
Läs mer.....

http://www.expressen.se/noje/leif-gw...program-i-tv4/

Kul att se och kul att Veckans Brott får fortsätta ändå. När ska nya programmet dra igång då? Energinivån är ju drastiskt sänkt hos honom och tiden brukar sänka den ännu lägre.
Citera
2016-11-08, 21:35
Medlem
VolvoF12s avatar
GW pratar klarspråk om förortsgängen, annan kultur och även språket.
Citera
2016-11-08, 21:44
Medlem
AA-suiteds avatar
Camillas genomförande av drogtestet skulle jag utan tvekan kunna runka gott till.
Senast redigerad av AA-suited 2016-11-08 kl. 22:06.
Citera
2016-11-08, 21:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Kul att Leif fortfarande är gramse över knarkhundsincidenten. https://www.youtube.com/watch?v=yGOkmDA-eZY
Citera
2016-11-08, 22:10
Medlem
Readyfreddies avatar
Nä, det här programmet har gått utför rejält.

Kan man inte skippa det amerikanska fokuset när Leif inte har en susning. Kan man inte skippa frågor om doping när Leif inte har en susning.

Har för mig att man förr hade lite fokus på att likt Efterlyst faktiskt försöka lösa ouppklarade brott. Nu verkar fokus ligga på hur polisen arbetar, vilket i alla fall jag tycker är rätt ointressant.

Det finns ju massor av kalla fall, försvunna personer, mordmysterier och gamla klassiska fall att plocka av.

Skelettet i brunnen i Hörby? Inte ett ord om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in