Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Det håller jag med om. Dock är det vad vi har. Och vad jag menar är att pratet runt, runt, borde väcka åtminstone någon persons nyfikenhet att leta uppgifter och plöja på egen hand. Eller så kanske inte dagens generation orkar sådant. För det tar sin lilla tid förstås.
Fast problemet med GW är att hans teori dels verkar extremt svagt underbyggd ex antagandet att skytten måste vara ett proffs, dels antagandet att det är en konspiration av en grupp.
Som till och med nyhetsankaret påpekade så borde någon ha läckt under 30 år.
Näää stånkar GW just i det här specifika fallet läcker de minsann inte.
Tyvärr jag tycker inte att de ledtrådar som påstås finns förutom Pettersson som är död och dessutom frikänd ha något av substans annat är att de alla är otroligt invecklade och komplicerade och bygger på konspirationer.
Ockhams rakkniv vill nog ge oss slutsatsen att den utpekade och frikände är den som trots all utredning kring andra spår var den skyldige.
Med tanke på GW's påstådda intelligens och starka logiska tänkande så känns hans tankar kring Palmemordet varken speciellt underbyggda eller logiska.
Sen funderandet? Att Sverige var ett ännu naivare land 1986 än vad vi är idag men till och med då trodde ingen att statsministern inte hade 24/7 skydd bland den breda allmänheten.