2014-11-11, 21:35
Medlem
Admiral Krags avatar
Vilket svek av Kvartoff att inte följa upp den döda laman i Jimo som GW ville berätta om

Har veckans brott ringt in ett lik från the morgue att agera docka?
Jag sitter och väntar på en nysning!...ifrån GW dvs.

En finne hade druckit 3 75'or koskenkorva! vilken parodi

Känns som att poliserna idag torde vara betydligt mer luttrade i det mångkulturella
Sverige att få mottaga hot och invektiv...eller så känner dom sig 10 gånger otryggare
än på det glada 80 talet
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-11-11 kl. 21:47.
Citera
2014-11-11, 22:00
Medlem
sissens avatar
Fy satan vilket tråkigt avsnitt!!!!
Citera
2014-11-11, 22:01
Medlem
HierosGamoss avatar
"I muslimska länder är det inte så vanligt med Pridefestivaler om jag säger så"
Citera
2014-11-11, 22:02
Medlem
hazard simpsons avatar
Segaste avsnittet på länge.
Citera
2014-11-11, 22:21
Medlem
olovpalmes avatar
Angående Pernillamordet i Avesta:https://www.flashback.org/t360525så kom inget nytt fram.Men vilken GM trodde GW på?Den som blev häktad flera gånger?
Citera
2014-11-12, 18:57
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HierosGamos
"I muslimska länder är det inte så vanligt med Pridefestivaler om jag säger så"

Så fyndigt sagt av GW. Skrattade gott

Tyckte GW såg allmänt hemlig ut när han snackade om tjuvjägarna på varg. Tror inte han tycker det är ett speciellt grovt brott. Som jägare själv så förstår han deras problem

Men han var ju måttligt impad av dom som jägare... Inga större Nimrods som han sa
Citera
2014-11-12, 20:07
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så sant så! Måste ju säga att Veckans brott blivit riktigt tråkigt. En massa "såhär funkar det" från polishögskolan och väldigt lite om olösta brott. Programmet skulle i sitt nuvarande utförande kunna kortas ner till fem minuter om man plockade bort allt ointressant skräp.
Man märker ju att de börjar få slut på mord. De kan ju inte köra samma reportage om igen. Jag tycker dock att de till exempel lyckades göra det bra med dubbelmordet som nu även var med förra året. En liten annan vinkel på det hela och man fick reda på nya saker som inte framgick tidigare.
Citera
2014-11-13, 01:34
Medlem
Har letat efter frisörmordet men endast det här :
(FB) Frisörmordet år 2000
Nån som vet mer? Namn på de tre som var på salongen och som också satt häktade enligt GW.
Tack
Senast redigerad av glendale 2014-11-13 kl. 01:46.
Citera
2014-11-13, 19:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
Man märker ju att de börjar få slut på mord. De kan ju inte köra samma reportage om igen. Jag tycker dock att de till exempel lyckades göra det bra med dubbelmordet som nu även var med förra året. En liten annan vinkel på det hela och man fick reda på nya saker som inte framgick tidigare.

Jo, avsnittet om dubbelmordet var uppskattat här med, men tyvärr hör ju sådana inslag till ovanligheterna nu för tiden.

Sen måste man väl fråga sig om de verkligen kan "få slut på mord"? Jag förstår hur du menar, men nog finns det väl tillräckligt med ouppklarade mord i det här landet för att fylla en säsong av Veckans brott? Jag har nästan börjat undra om det inte är så att GW helt enkelt inte kan mjölka polisen på lika mycket info nu när han är pensionär och att det (åtminstone delvis) är därför de intressanta inslagen lyser med sin frånvaro.
Citera
2014-11-14, 00:29
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo, avsnittet om dubbelmordet var uppskattat här med, men tyvärr hör ju sådana inslag till ovanligheterna nu för tiden.

Sen måste man väl fråga sig om de verkligen kan "få slut på mord"? Jag förstår hur du menar, men nog finns det väl tillräckligt med ouppklarade mord i det här landet för att fylla en säsong av Veckans brott? Jag har nästan börjat undra om det inte är så att GW helt enkelt inte kan mjölka polisen på lika mycket info nu när han är pensionär och att det (åtminstone delvis) är därför de intressanta inslagen lyser med sin frånvaro.
Tror det kan ligga mycket i det du säger. Men man kan ju också ta med uppklarade mord. Där kan det ju knappast vara slut på mord, men det kanske är lite jobbigt att sitta och plöja igenom förundersökningsprotokoll.
Citera
2014-11-14, 15:07
Medlem
Det har definitivt inte blivit "slut på mord" ! Det finns precis hur mycket som helst att rota i och berätta om. Bläddra i en "Nordisk kriminalkrönika" så ska du få se. Har hänt en himla massa skumma och spännande saker under årens lopp.

Jag tycker att man kunde fokusera mer på olösta försvinnanden. Sådana är alltid intressanta. Överhuvudtaget borde redaktionen anstränga sig mer för att få nära anhöriga till offren att ställa upp framför kameran, reportaget får en helt annan tyngd då.

Häftigt att muslimkillarna höll på med sex där i frisörsalongen, detta kände jag inte till sedan tidigare. Överhuvudtaget tycker jag att homo/bisexualiteten lyfts fram för lite i kriminalfall rent allmänt. Det borde man göra oftare, sexualiteten ger ett mer mänskligt perspektiv och gör det lättare att förstå vilka personerna är/var.
Citera
2014-11-17, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Veckans Brott 18 november
Leif GW åker till platsen där Mille Markovic mördades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem