2016-02-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast problemet med GW r att hans teori dels verkar extremt svagt underbyggd ex antagandet att skytten mste vara ett proffs, dels antagandet att det r en konspiration av en grupp.
Som till och med nyhetsankaret ppekade s borde ngon ha lckt under 30 r.
N stnkar GW just i det hr specifika fallet lcker de minsann inte.

Tyvrr jag tycker inte att de ledtrdar som psts finns frutom Pettersson som r dd och dessutom friknd ha ngot av substans annat r att de alla r otroligt invecklade och komplicerade och bygger p konspirationer.

Ockhams rakkniv vill nog ge oss slutsatsen att den utpekade och friknde r den som trots all utredning kring andra spr var den skyldige.
Med tanke p GW's pstdda intelligens och starka logiska tnkande s knns hans tankar kring Palmemordet varken speciellt underbyggda eller logiska.

Sen funderandet? Att Sverige var ett nnu naivare land 1986 n vad vi r idag men till och med d trodde ingen att statsministern inte hade 24/7 skydd bland den breda allmnheten.

Hller med dig i stort och frstr mnga av dina funderingar. Drfr brjade jag grva p egen hand. Fr jag ville veta, som var liten grabb nr det hnde och minns det vl. Enligt mig r det 1900-talets strsta brott. Synd bara att folk och vrt politiserade samhlle inte vill ha "sanning". Det fr man leva med.
Citera
2016-02-25, 03:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Hade varit intressant om hon frgat GW om den hr nya uppgiften att Petterson skulle ha frskt hra sig fr om Palmes vanor ngra r fre mordet.
Jag ser det snarare tvrtom, tittarna ska vara njda ver att Leif inte fr nnu fler frgor om saker han inte knner till men nd glatt vill sl fast hur det ligger till.

Att Pettersson skulle ha beskt "kommittlokaler" och rekat efter Palme knde vl inte s mnga fler n Dahlsten till fram till i mndags denna vecka. Leif skulle inte haft ngot vettigt att sga. Tyvrr.

Det inte lite bisarrt att Leif i programmet kan uttala sig som expert vecka efter vecka nr det gller i stort sett allt, oemotsagd. I senaste programmet mrkte Kvartoft nr han skarvade om en fr hans resonemang central detalj och gav honom en chans att snygga till det. En chans han inte tog, och Kvartoft lt d tittarna matas med felaktigheten. Tas upp drifrn och framt --> (FB) Trden om Christer Pettersson
Citera
2016-02-25, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Landet frsattes ju i chock p alla mjliga stt. Om du verkligen vill veta s kan du f svar. Problemet r bara att det tar mycket lng tid, d man mste lsa, lsa, lsa - och sedan dra slutsatser kring helheten. Det sista man ska gra r att frska sortera bland alla lttillgngliga uppgifter och pstenden. Framtida generationer kommer inte ha en chans att slla p ett vettigt stt.
Kanske hos vnsterfolket. Eftersom jag precis blivit vuxen s minns jag hur det flesta jublade ver att ntligen blivit av med denna s hatade politiker. Hans arroganta stil retade gallfeber p oss som inte var sossar.
Efter hans dd blev det ett mer normalt debattklimat mellan det olika blocken.
Citera
2016-03-01, 19:20
Medlem
Ikvll bl a om "Bombmannen" Tingstrm. Hoppas man tminstone ngot nmner H Hyttinen.
Citera
2016-03-01, 22:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Bde poliskommissarien och den enligt egen bedmning vldigt bildade GW Persson kallar MP5 fr maskinpistol? Kulsprutepistol Kpist r vedertagen svensk benmning.
Citera
2016-03-01, 22:17
Medlem
irrblosss avatar
Skn dissning av Lfven .
Citera
2016-03-01, 22:32
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Skn dissning av Lfven .
Ja jvlar, han va inte ndig! Lfven och Nixon.
Citera
2016-03-01, 22:34
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Bde poliskommissarien och den enligt egen bedmning vldigt bildade GW Persson kallar MP5 fr maskinpistol? Kulsprutepistol Kpist r vedertagen svensk benmning.
Maschinenpistole 5 p tyska!

https://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_MP5
Citera
2016-03-01, 22:39
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Skn dissning av Lfven .
Ord o inga visor..bra sagt av GW!
Citera
2016-03-01, 22:40
Bannlyst
Citat:

Nu r jag verkligen ingen vapen- eller sprkexpert.
Men gissar p att MP5 betyder Maskinpistol 5 drav r vl maskinpistol rtt namn.
Den heter ju inte KP5.
Citera
2016-03-01, 22:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Nu r jag verkligen ingen vapen- eller sprkexpert.
Men gissar p att MP5 betyder Maskinpistol 5 drav r vl maskinpistol rtt namn.
Den heter ju inte KP5.
Polismannen som presenterade vapnet kallade den Maskinpistol 5. Men nu ska inte den hr trden bli en diskussion om automatvapen, enligt rubriken handlar den om ett TV-program.
Citera
2016-03-01, 22:55
Medlem
Citat:
Skn dissning av Lfven .

Ja verkligen!!!
"...de som sger p det hr viset brukar sllan vara premirministar eller motsvarande i demokratiska rttstater.. lyckligtvis.."

Aouch!!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in