Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 23:14
  #4537
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Tyvärr på tok för tråkigt och segt program ikväll :/ Energin flödar inte direkt

Ja ikväll var det faktiskt segt. GW hade rejält trötta och röda ögon dessutom och den enda gången han lyste upp var när han försökte få Camilla att inse vad som hände i fallet Lotta.
Han som satt och skrävlade i Babel häromveckan att hans suparperioder inte är vad de har varit. De är tydligen fortfarande tillräckliga för att få honom ur balans.
Citera
2016-10-25, 23:59
  #4538
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ja ikväll var det faktiskt segt. GW hade rejält trötta och röda ögon dessutom och den enda gången han lyste upp var när han försökte få Camilla att inse vad som hände i fallet Lotta.
Han som satt och skrävlade i Babel häromveckan att hans suparperioder inte är vad de har varit. De är tydligen fortfarande tillräckliga för att få honom ur balans.


Han var inte direkt på hugget, nej.

Noterade för övrigt att instruktionerna till rånarna i experimentet fick ges på engelska...
Citera
2016-10-26, 00:11
  #4539
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Han var inte direkt på hugget, nej.

Noterade för övrigt att instruktionerna till rånarna i experimentet fick ges på engelska...

Samtidigt så lyser han upp en del när han får rita och berätta och föra lite av sin egen argumentation. Sen får han tyvärr en del svackor i vissa perioder.

Han är ganska handgripligt pedagogisk och skulle nog kunna fungera rätt bra som lärare. Kanske inte nu men för några år sedan.

Mycket av populariteten i programmet bygger på att GW är rätt öppen om sig själv. Han gör sig inte märkvärdig även om han givetvis drar nytta av sina kunskaper (han är elitistisk till sin natur) och hugger av benen på en och annan emellanåt.
Citera
2016-10-26, 00:22
  #4540
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Samtidigt så lyser han upp en del när han får rita och berätta och föra lite av sin egen argumentation. Sen får han tyvärr en del svackor i vissa perioder.

Han är ganska handgripligt pedagogisk och skulle nog kunna fungera rätt bra som lärare. Kanske inte nu men för några år sedan.

Mycket av populariteten i programmet bygger på att GW är rätt öppen om sig själv. Han gör sig inte märkvärdig även om han givetvis drar nytta av sina kunskaper (han är elitistisk till sin natur) och hugger av benen på en och annan emellanåt.

Han är alltid intressant, oavsett dagsform. Hans "lägsta-nivå" är tillräckligt hög för att man ändå ska välja att titta på programmet.

Du har rätt i att han nog hade varit en bra lärare. Hade säkert varit föreläsningar som jag hade bemödat mig med att gå på.
Citera
2016-10-26, 06:54
  #4541
Medlem
mishimas avatar
Gjorde de inte ett vittnestest i en tidig säsong? Då var det någon väskryckare de bevittnade.
Citera
2016-10-26, 11:55
  #4542
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Gjorde de inte ett vittnestest i en tidig säsong? Då var det någon väskryckare de bevittnade.

Jo men det kan vara bra att visa hur opålitliga ögonvittnen många gånger är. Ett berömt exempel är ju Lisbet Palme där TR tillmätte hennes vittnesmål alldeles för högt värde och som HR sedan sågade.
Det finns gott om forskning kring det här, särskilt i USA men ändå verkar rättsväsendet fortfarande sätta för hög tilltro till ögonvittnen.
Citera
2016-10-26, 12:12
  #4543
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Han är alltid intressant, oavsett dagsform. Hans "lägsta-nivå" är tillräckligt hög för att man ändå ska välja att titta på programmet.

Du har rätt i att han nog hade varit en bra lärare. Hade säkert varit föreläsningar som jag hade bemödat mig med att gå på.

Tror han gillar mer när det handlar om brottsfall, verkar inte så entusiastisk över vittnesexperiment eller hur säpo arbetar. Jag skulle inte sörja om man skrotade sånt helt och hållet.
Vitsen med programmet är att GW får berätta och förklara. Reportagen lockar nog inte många tittare utan kostar bara pengar och tar tid från det väsentliga.
Synd när det finns så otroligt många mord och även mystiska försvinnanden att ta upp.

Gårdagens höjdpunkt var när han kände sig tvungen att förklara att hans frånvaro som förälder inte berodde på att han var borta på kriminella äventyr.

Så det var ett riktigt blekt program.
Citera
2016-10-26, 12:40
  #4544
Medlem
Fickludds avatar
För första gången på länge gick han utan stöd. Det var väl programmets enda ljuspunkt.
Citera
2016-10-26, 22:01
  #4545
Medlem
Cannabisministerns avatar
Trevligt med en ny säsong. Hoppas GW sätter åt Dan Eliasson ordentligt i kommande program.
Citera
2016-10-29, 01:11
  #4546
Medlem
SoderortFTWs avatar
Var det bara jag, eller hördes det att Leif blev avbruten av någon sorts kontrollrum eller nåt när han pratade om varför utredningen om lottade lades ner.

Man hör någon otydbar röst varpå Leif mitt i sitt resonemang avbryter och bara säger "okej".

Hoppas inte jag hallucinerar...
Citera
2016-10-29, 07:53
  #4547
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Var det bara jag, eller hördes det att Leif blev avbruten av någon sorts kontrollrum eller nåt när han pratade om varför utredningen om lottade lades ner.

Man hör någon otydbar röst varpå Leif mitt i sitt resonemang avbryter och bara säger "okej".

Hoppas inte jag hallucinerar...
Jag hörde också det. Han gick igång och började bli märkbart irriterad, "... jag försöker få dig att förstå, med begränsad framgång ... *röst i öronsnäckan* ... okej."
Citera
2016-10-29, 09:05
  #4548
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Trevligt med en ny säsong. Hoppas GW sätter åt Dan Eliasson ordentligt i kommande program.

Knappast, de är ju kompisar eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback