2014-03-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Roligast ikvll var nd vittnesmlet om gm som enligt vittnen "stackt ut i Strmsund d han upptrdde som en "affrsman" och bar jeans.

r jeans dresscode p affrsmn i Jmtland?
Han bar vl fina jeans.
Citera
2014-03-05, 13:37
Medlem
Enzymes avatar
Jag saknade en diskussion om den svenska instllningen till prostitution verkligen r logisk. Det var ju inte s lnge sedan Amnesty freslog en legalisering. r det verkligen vrt att spendera polisens resurser p att sitta och spana p folk som vill betala fr sex? Som nmndes r det ett btesbrott vilket kanske inte motiverar alla resurser.
Citera
2014-03-05, 15:05
Medlem
Blixtmannens avatar
Skittrist program igr. Halva tiden spenderades till att diskutera musslan som ftt en kula i pallet. Vem fan bryr sig?
Citera
2014-03-05, 15:41
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Skittrist program igr. Halva tiden spenderades till att diskutera musslan som ftt en kula i pallet. Vem fan bryr sig?

Det r tragiskt att han fick en kula i pallet, men jag reagerade p att alla "sdana" ska ha en sn jvla hotbild emot sig oavsett vad det gller.
"Vi sa det till spo att han varit hotad och frfljd, dom skrattade t oss"

Hur mnga har inte ftt PUT pga hotbild, ska spo spana p alla dessa fr att frhindra attentat?

r det ngon som trffat p en flykting som inte verdrivit det grvsta.
Jag har svrt att ta det p allvar, och tydligen har spo det ocks...
Citera
2014-03-05, 16:08
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag saknade en diskussion om den svenska instllningen till prostitution verkligen r logisk. Det var ju inte s lnge sedan Amnesty freslog en legalisering. r det verkligen vrt att spendera polisens resurser p att sitta och spana p folk som vill betala fr sex? Som nmndes r det ett btesbrott vilket kanske inte motiverar alla resurser.
Du fr nog frska se lite lngre n s. Det man r ute efter r mnniskohandeln. Dessvrre krver det stora resurser och r ganska svrt att komma t. Bengt, 54 som kper sex r inte den riktigt fula fisken i horhavet utan det r de vidriga jvlar som utnyttjar kvinnor systematiskt. Men nnstans mste man ju brja.
Citera
2014-03-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag skiter i om tv vuxna som har valt det sjlva att betala och ta betalt fr sex gr det. Tycker att det r bra att lurade och redan innan utsatta kvinnor som sexslavar mot sin vilja blir befriade och mn som gr till sdana blir gripna.
Citera
2014-03-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199011x
Jag skiter i om tv vuxna som har valt det sjlva att betala och ta betalt fr sex gr det. Tycker att det r bra att lurade och redan innan utsatta kvinnor som sexslavar mot sin vilja blir befriade och mn som gr till sdana blir gripna.

500 anmlda frra ret, frmodligen inte ens hlften fllda, skitbra lag om 7-9 miljoner sexkp sker varje r som GW sa. En morallag som inte ger ngonting, vill man f bukt med mnniskohandeln finns betydligt bttre stt.
Citera
2014-03-05, 17:28
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen

Vi som inte r reflexmssiga rasister, kanske
Citera
2014-03-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Kvartofts ansiktsuttryck nr det avsljades som rekonstruktion tycker jag talar fr att det inte var en. Skitsamma, bra reportage.
Plus att nr dom griper honom s sger Simon Hggstrm "bry dig inte om dom, dom r med oss" och syftar p kamerateamet. Antagligen tittade den gripna konstigt och frskrckt p teamet. Om det r en rekonstruktion s r det fan den bsta som gjorts haha.
Citera
2014-03-08, 11:44
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199011x
Det var nog ett riktigt tillslag. Jag blev vldigt frvnad nr dom sade att det var en rekonstruktion. Brukar ha bra koll p nr det r rekonstruktion och nr det r p riktigt.

Nej, det var absolut inte ett riktigt tillslag. Media fr inte flja med polisen vid spaning och gripande. Du har nog tittat lite fr mycket p COPS.
Citera
2014-03-08, 13:24
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Nr torsken sa den klassiska PK-kommentaren: "Jag har ju betalat", tnkte jag direkt att det var fejk.

Iaf, jag har kommit p vilket brott Leif menade nr han menade att det finns ett brott som ingen har tnkt p.

r ni beredda? Nu kommer det!

Barnvagnar! Barnvagnar r dyra som fan och en ganska stor marknad.

Vad gr blattarna d? De skiter i ordningsreglerna och stller sina barnvagnar utanfr sin drr i trapphuset.

Allts, k till vilken frort som helst och plocka barnvagnar. Jag har sett detta, hur fina barnvagnar som helst som de lmnar utanfr sin lgenhetsdrr.
Citera
2014-03-09, 11:51
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Iaf, jag har kommit p vilket brott Leif menade nr han menade att det finns ett brott som ingen har tnkt p.
---
Barnvagnar! Barnvagnar r dyra som fan och en ganska stor marknad.
Tyvrr har du nog fel. Det var flera r sedan jag lste att barnvagnsstlder var ett problem. En snabb googling visar att det skrevs en del om barnvagnsstlder redan 2005.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in