2010-12-08, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Inte att glömma:
"har det hänt dig någon gång?"
När hon frågar angående skott som går igenom djurkroppar.
Ja, fy fan... Hon är bedrövlig på alla sätt och vis.

// Roger P.
Citera
2010-12-08, 14:31
Medlem
RogersBrorsas avatar
Orkar inte läsa denna tråd, men orsaken till Veckans brotts begränsade men faktiska brister, trots den samhällsvetenskapligt och radiomässigt erfarna programledaren, är att programmet görs av stockholm-köpenhamn. På sin hemsida framhäver de följande produktioner: "Ett axplock av produktionerna är 100 Höjdare, Söndagsparty, Färjan och Vem kan slå Filip och Fredrik, för kanal 5, Singelmammor för SVT, Köping och Primo Paolo för TV4 samt Diagnos Okänd för TV3."

Att veckans brott inte är sämre än det är är således ett under kan man nog påstå. Bolaget har inte gjort mycket sånt här tidigare och har späkt sig till det yttersta för att försöka göra ett kvalitetsprogram. Men vissa brister lyser ändå igenom.

Programmet är rätt bra även om jag bara sett 2-3 program, främst pga GW givetvis, men tycker det håller allmänt ihop, men programledaren kan faktiskt jobba igenom sina frågor lite bättre ibland.
Senast redigerad av RogersBrorsa 2010-12-08 kl. 14:38.
Citera
2010-12-08, 16:40
Moderator
skunkensunes avatar
// PI-►TV

mod
Citera
2010-12-08, 17:13
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Noterar att Kvartoft inte börjar tjafsa med GW vilket hände i Efterlyst så fort GW började tänka högt. Eller så har samhällsklimatet sakta börjat att acceptera sådana här uttalanden?
Nja. Jag tror snarare att Kvartoft är klok nog att inse att När GW talar lyssnar man* och att allt, ja allt, han säger är faktiskt sant. På något vis är karln så inihelvete förtroendeingivande att jag stänger av allt vad kritiskt tänkande nar han öppnar munnen. Skulle GW påstå att jorden är platt skulle jag förmodligen bara nicka instämmande.

*Gammalt djungelordspråk
Citera
2010-12-08, 17:25
Medlem
Camilla Kvartoft kunde ställa tuffa frågor till svenska muslimer i Studio Ett så jag förvånas inte över att hon inte försöker prata Leif GW tillrätta när han nämner invandrare och brottslighet i samma mening. Hon är helt enkelt en ganska god journalist som inte främst arbetar efter en politisk agenda.
Citera
2010-12-08, 17:28
Medlem
Kvartoft är en MILF...
Citera
2010-12-08, 17:34
Medlem
twoeggss avatar
såg lite lustigt ut när kriminalinspektören bröt sig in genom fönstret, man får se en bild på hans svarta skor. Sen säger han något i stil med att man tror att gärningsmannen hade svarta skor :P
Citera
2010-12-08, 18:18
Medlem
Man behöver ju inte vara professor i Kriminologi för att räkna ut att det oftast är pojkar med invandrarbakgrund som begår såna handlingar med tanke på deras hederskultur.

En "svensk" kille blir nog snarare rädd eller blir inte så förbannad att han känner att han måste göra något drastisk som i värsta fall döda någon för att allt ska va ok igen.

Tex en "svensk" blir ju inte lika till sig om någon kallar hans mamma för en hora för han vet att hon med största sannolikhet inte är det (om det nu inte är någon wt-morsa som verkligen är det och då blir han ju säkerligen förbannad), medans en nysvensk går bananas trots att han också säkert vet att hans mamma inte är det.
Citera
2010-12-08, 21:08
Medlem
kvaveberusads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaWwK
GW Persson skall ha någon typ av medalj för skönaste personen i media

håller med, han är ett sant original o borde få en medalj för sina iskalla kommentarer.
Citera
2010-12-08, 21:11
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittaca
Det är förbluffande hur den där jävla Aro efter alla år med Efterlyst inte insett vilket jävla pack de där svartmuskingarna är.
Eller så vill han i egenintresse fortsätta ösa in skiten i Sverige så brotten eskalerar och han sitter tryggt i sin programledarstol på TV3.
Jävla landsförrädare!!
Tycker du?
I kvällens Efterlyst så misshandlade bara en utav dem sin vita flickvän,
för att sedan slänga ner en kärring på tågspåret som protesterade mot att man
kunde misshandla sin tjej på öppen gata..
offret beskrev lurken som lite mörkhyad, lite mörkhyad=mellanöstern

Oj! även en svartaxichaffis som var mörkhyad som misshandlar en "sista" med en vindrutetorkare
för att hon nämnde pridefestivalen under åkturen, en tvättäkta muslim i action
Citera
2010-12-08, 21:56
Bannlyst
Leig är helt underbar. Vet inte om det bara är jag som garvar ibland när han sitter och tänker.
Citera
2010-12-09, 00:42
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogersBrorsa
Orkar inte läsa denna tråd, men orsaken till Veckans brotts begränsade men faktiska brister, trots den samhällsvetenskapligt och radiomässigt erfarna programledaren, är att programmet görs av stockholm-köpenhamn. På sin hemsida framhäver de följande produktioner: "Ett axplock av produktionerna är 100 Höjdare, Söndagsparty, Färjan och Vem kan slå Filip och Fredrik, för kanal 5, Singelmammor för SVT, Köping och Primo Paolo för TV4 samt Diagnos Okänd för TV3."

Att veckans brott inte är sämre än det är är således ett under kan man nog påstå. Bolaget har inte gjort mycket sånt här tidigare och har späkt sig till det yttersta för att försöka göra ett kvalitetsprogram. Men vissa brister lyser ändå igenom.

Programmet är rätt bra även om jag bara sett 2-3 program, främst pga GW givetvis, men tycker det håller allmänt ihop, men programledaren kan faktiskt jobba igenom sina frågor lite bättre ibland.

Inte för att jag är nån expert, men det är ju inte enbart STO-CPHs staff som sitter i redaktionen utan främst ifrån SVT. Antar STO utformade idén och sen fick SVT ta över/dela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in