2015-12-02, 11:19
Medlem
Det r lika kul varje gng nr de drar igng programmet och Camilla hlsar p Leif. Han ser och lter alltid s himla obekvm. Antar det bara r fr att det r konstlad situation. Men roligt r det.
Citera
2015-12-02, 11:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag fattade inte riktigt grejen med tipset ang palmemordet?
Citera
2015-12-02, 11:59
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Vad ska hon sga istllet?
"D har det blivit dags fr frga Leif" (Som f.. borde hetat frga GW).
Det hon gr nu lter som hon frbereder GW p att hoppa bungee jump, nr han egentligen bara skall svara p frgor.
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
GW r lite trgstartad infr nya terkommande moment. Camilla har noterat det (hon r helt perfekt som programledare fr programmet) och "manar" p GW s att dom olika programpunkterna fr flyt och s att GW fr ngra sekunder p sig att sortera ut sitt material.

Camilla har ocks en vl konstaterad frmga att kunna hlla GW OnT eftersom GW sjlv tenderar till att bli lite yvig i sitt berttande...vilket har bde med hans lder och visdom att gra.
Ja, habil programledare som sagt. Endast de f sekundrarna innan "Frga Leif" som str mig
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Det r lika kul varje gng nr de drar igng programmet och Camilla hlsar p Leif. Han ser och lter alltid s himla obekvm. Antar det bara r fr att det r konstlad situation. Men roligt r det.
I senaste avsnittet hgg han dock frst!
Senast redigerad av Ballongdjur 2015-12-02 kl. 12:02.
Citera
2015-12-02, 12:25
Bannlyst
Citat:
Det roliga igr var ju att Leif frgade henne hur hon mr. :-)
Citera
2015-12-02, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Dremot s hade GW lite fel eller bara inte uppmrksammat det d han frskte rekonstruera ddsskjutningarna i grdagen program. Han stod till hger om dr tomhylsorna skulle legat. Men i stort sett alla pistoler kastar inte ute hylsorna t vnster utan t hger. Han stod s att sga p fel sida om hylsorna, mrkligt nog.

Varfr vet jag inte.
Det var ju mest fr att visa hur det hade gtt till, han plaserade ju sej inte fr att visa exakt utan mest fr att det skulle komma med i bild p ett bra stt.
Citera
2015-12-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag fattade inte riktigt grejen med tipset ang palmemordet?
Ja det utgr frn att ngon lsare har skickat in en bild p en avfyrad kula frn samma typ av revolver som anvndes vid Palmes mord.

Varje enskilt vapen lmnar en unik sprstruktur p kulan och p bilden som skickades in till GW s fanns det likheter med sprstrukturen med kulorna som hittades vid mordet p Palme.

Men det var inte samma typ av patron som lsaren hade provskjutit med och fr att gra en korrekt bedmning om det r mordvapnet s vill han att tittaren hr av sig s att de kan provskjuta med samma sorts ammunition.
Citera
2015-12-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Jag r medveten om att detta r barnsligt, men FY FAN va jag str mig p att Kvartoft sger typ "d kr vi" eller "d rullar vi" infr segmentet Frga Leif i VARJE avsnitt.
Jag vet inte riktigt vad fr stmning hon vill bygga upp. Som om ngot sensationellt skall hnda?
Det enda som hnder r vl att GW tar fram sina papper infr ett av flera inslag i programmet?

Habil programledare i vrigt.
Ja snacka om att hypa upp ngot som r det trkigaste p hela programmet. Dessutom s hade det varit roligt om frgorna var lite annorlunda, knns som att det r samma frgor varje r mer eller mindre typ "hur mnga livstidsdmda sitter det i Sverige"?

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Mycket mrkligt, dock, att GW inte fyllde i denna uppenbart logiska lucka.
Kanske det rder frunderskningssekretess?
Citera
2015-12-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Dremot s hade GW lite fel eller bara inte uppmrksammat det d han frskte rekonstruera ddsskjutningarna i grdagen program. Han stod till hger om dr tomhylsorna skulle legat. Men i stort sett alla pistoler kastar inte ute hylsorna t vnster utan t hger. Han stod s att sga p fel sida om hylsorna, mrkligt nog.

Varfr vet jag inte.

Det dr reagerade jag ocks p, sg helt jvla avigt ut.

Dessutom s sg revolvern ut va laddad,
mjligen med "blanks" men nd.
Citera
2015-12-03, 02:30
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Citat:
Men det var inte samma typ av patron som lsaren hade provskjutit med och fr att gra en korrekt bedmning om det r mordvapnet s vill han att tittaren hr av sig s att de kan provskjuta med samma sorts ammunition.
Jag fattar inte, vad r en lsare?

Varfr skulle fotografen av kulan/patronen ha provskjutit ngonting som inte r just kulan p bilden som skickades in?
Senast redigerad av Herr Bkberg 2015-12-03 kl. 02:42.
Citera
2015-12-03, 10:33
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag fattar inte, vad r en lsare?

Varfr skulle fotografen av kulan/patronen ha provskjutit ngonting som inte r just kulan p bilden som skickades in?

Lsaren r personen som skickade in patronen till GW.

Kulan som gw fick r inte samma sorts ammunition (kula) som den Palme blev skjuten med. Fr att med skerhet avgra om vapnet som den inskickade kulan r skjutet ifrn r samma vapen som Palme skts med s behver man provskjuta vapnet med samma sorts ammunition som Palme-kulan. Capische?
Citera
2015-12-03, 23:53
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Lsaren r personen som skickade in patronen till GW.
Nej faktiskt inte :-) det r ju GW som r lsaren av brevet kan jag tycka, varfr anvnder du inte ordet brevskrivaren?

Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Kulan som gw fick r inte samma sorts ammunition (kula) som den Palme blev skjuten med. Fr att med skerhet avgra om vapnet som den inskickade kulan r skjutet ifrn r samma vapen som Palme skts med s behver man provskjuta vapnet med samma sorts ammunition som Palme-kulan. Capische?
GW har ftt en bild p en kula skickat till sig, han har varken blivit skjuten med den eller ftt den i kuvert som jag frstod det?, jag fattar men jag tycker det krvde att man tnkte vldigt inverterat
Fr att Gw ska vilja tro p kulan att kunna vara av samma modell son palmevapnet krvdes ju nd att kulan var lik..en slags teaser ifrn den aparte uppgiftslmnaren
Senast redigerad av Herr Bkberg 2015-12-03 kl. 23:56.
Citera
2015-12-04, 00:02
Bannlyst
riktigt pinsamt nr fettot snackade om Mr X, tar mig fr pannan.
visste ni att Leffe har en riktig neger som son-in-law/svrson.
riktig blneger.
snubben har noll pejl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in