2015-12-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och varför skulle GW bry sig om det? Han har sin karriär bakom sig och är gammal nog att kunna säga vad som helst. Dessutom har han aldrig dragit sig för att säga sanningar, titta bara på Geijer-affären där han fick självaste statsministern till fiende.
Precis! Antagligen är det så att han inte orkar bry sig längre eftersom han är gammal och alkoholiserad
Citera
2015-12-01, 22:36
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Precis! Antagligen är det så att han inte orkar bry sig längre eftersom han är gammal och alkoholiserad

Han vet vad som händer när man utmanar makten. The shit hits the fan and its smells and tastes like hell.
Citera
2015-12-01, 22:54
Angående fallet Lars A.

Mycket märkligt det som ni redan påpekat härinne, att gärningsmännen från misshandeln berättar detta för Lars A (och VB-red sonika struntar i att förklara). Han är ju helt klart inblandad i något då.

Men jag tänkte på, att han var inneboende i nederdelen av en villa, och sågs vara, när han lämnade villan, välklädd. Det är relativt ovanligt att män i Lars A:s ålder är inneboende, så antingen hade han t ex bet.anmärkningar och hade svårt att få hyreskontrakt, eller så planerade han inte att stanna länge just där. Han verkade också ha haft lite ströjobb här och där. Jag fick det intrycket av VB.

Så, han kan mycket väl själv ha varit kriminellt belastad.
-Som ni är inne på, han hade anlitat de två för att kräva in en skuld. När sedan det spårar ur och killen drunknar, får Lars A. panik (alt. vill göra det klart för polisen att han inte hade med offrets död att göra trots att offret var skyldig honom pengar) och inser att det kan kopplas till honom i en eventuell utredning. Han kontaktar då polisen och berättar självmant vad han vet. De två tuffingarna plockas in, fattar vad som är på gång och börjar dra i trådar för att tysta Lars A. Mannen och kvinnan, senare gifta, kanske inte hade med själva försvinnandet/mordet att göra, men vet sannolikt vad som har hänt Lars A. Girigheten kanske helt enkelt tog över och de började att handla på Lars A:s kort, som de kanske hittat/stulit hemma hos Lars A:a baneman.

En annan teori kan vara att Lars A. själv hade lånat pengar av fel personer och när han får reda på vad de gjort i samband med drunkningen så förstår han hur djupt insyltad han är och kontaktar polisen i hopp om att tuffingarna ska åka dit för det och han ska få andrum alt. ge han tid att dra därifrån utan att behöva oroa sig för att ha de två flåsande i nacken.

Mycket märkligt, dock, att GW inte fyllde i denna uppenbart logiska lucka.
Senast redigerad av GenesisP 2015-12-01 kl. 22:58.
Citera
2015-12-01, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Han vet vad som händer när man utmanar makten. The shit hits the fan and its smells and tastes like hell.

Exakt. Han vill vara på bästa sändningstid och snacka brott med Sverige. Det kommer han inte få göra på någon kanal om han är icke-pk.
Då sitter han på sitt gods med pengarna och är sjukt uttråkad.

Han är också ganska gammal nu och föredrar nog att sitta på en stol och prata, i stället för fältarbete.
Citera
2015-12-01, 23:14
Medlem
Ngts avatar
Blir det nån fler säsong?
Citera
2015-12-01, 23:54
Medlem
Ballongdjurs avatar
Jag är medveten om att detta är barnsligt, men FY FAN va jag stör mig på att Kvartoft säger typ "då kör vi" eller "då rullar vi" inför segmentet Fråga Leif i VARJE avsnitt.
Jag vet inte riktigt vad för stämning hon vill bygga upp. Som om något sensationellt skall hända?
Det enda som händer är väl att GW tar fram sina papper inför ett av flera inslag i programmet?

Habil programledare i övrigt.
Citera
2015-12-01, 23:56
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Jag är medveten om att detta är barnsligt, men FY FAN va jag stör mig på att Kvartoft säger typ "då kör vi" eller "då rullar vi" inför segmentet Fråga Leif i VARJE avsnitt.
Jag vet inte riktigt vad för stämning hon vill bygga upp. Som om något sensationellt skall hända?
Det enda som händer är väl att GW tar fram sina papper inför ett av flera inslag i programmet?

Exakt! Kan hon inte spica till det och säga att nu ska vi knulla eller nåt liknande så att man hajar till lite.
Citera
2015-12-02, 00:10
Medlem
Ngts avatar
Citat:

Ett svenskt tv-program. Vad ställer du för krav egentligen
Citera
2015-12-02, 08:44
Medlem
upperkatts avatar
Citat:

Vad ska hon säga istället?
Citera
2015-12-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Vad ska hon säga istället?

Varför inte "Fråga Leif"?
Citera
2015-12-02, 10:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

GW är lite trögstartad inför nya återkommande moment. Camilla har noterat det (hon är helt perfekt som programledare för programmet) och "manar" på GW så att dom olika programpunkterna får flyt och så att GW får några sekunder på sig att sortera ut sitt material.

Camilla har också en väl konstaterad förmåga att kunna hålla GW OnT eftersom GW själv tenderar till att bli lite yvig i sitt berättande...vilket har både med hans ålder och visdom att göra.
Citera
2015-12-02, 11:05
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
GW är lite trögstartad inför nya återkommande moment. Camilla har noterat det (hon är helt perfekt som programledare för programmet) och "manar" på GW så att dom olika programpunkterna får flyt och så att GW får några sekunder på sig att sortera ut sitt material.

Camilla har också en väl konstaterad förmåga att kunna hålla GW OnT eftersom GW själv tenderar till att bli lite yvig i sitt berättande...vilket har både med hans ålder och visdom att göra.

Däremot så hade GW lite fel eller bara inte uppmärksammat det då han försökte rekonstruera dödsskjutningarna i gårdagen program. Han stod till höger om där tomhylsorna skulle legat. Men i stort sett alla pistoler kastar inte ute hylsorna åt vänster utan åt höger. Han stod så att säga på fel sida om hylsorna, märkligt nog.

Varför vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in