2015-12-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och varfr skulle GW bry sig om det? Han har sin karrir bakom sig och r gammal nog att kunna sga vad som helst. Dessutom har han aldrig dragit sig fr att sga sanningar, titta bara p Geijer-affren dr han fick sjlvaste statsministern till fiende.
Precis! Antagligen r det s att han inte orkar bry sig lngre eftersom han r gammal och alkoholiserad
Citera
2015-12-01, 22:36
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Precis! Antagligen r det s att han inte orkar bry sig lngre eftersom han r gammal och alkoholiserad

Han vet vad som hnder nr man utmanar makten. The shit hits the fan and its smells and tastes like hell.
Citera
2015-12-01, 22:54
Angende fallet Lars A.

Mycket mrkligt det som ni redan ppekat hrinne, att grningsmnnen frn misshandeln berttar detta fr Lars A (och VB-red sonika struntar i att frklara). Han r ju helt klart inblandad i ngot d.

Men jag tnkte p, att han var inneboende i nederdelen av en villa, och sgs vara, nr han lmnade villan, vlkldd. Det r relativt ovanligt att mn i Lars A:s lder r inneboende, s antingen hade han t ex bet.anmrkningar och hade svrt att f hyreskontrakt, eller s planerade han inte att stanna lnge just dr. Han verkade ocks ha haft lite strjobb hr och dr. Jag fick det intrycket av VB.

S, han kan mycket vl sjlv ha varit kriminellt belastad.
-Som ni r inne p, han hade anlitat de tv fr att krva in en skuld. Nr sedan det sprar ur och killen drunknar, fr Lars A. panik (alt. vill gra det klart fr polisen att han inte hade med offrets dd att gra trots att offret var skyldig honom pengar) och inser att det kan kopplas till honom i en eventuell utredning. Han kontaktar d polisen och berttar sjlvmant vad han vet. De tv tuffingarna plockas in, fattar vad som r p gng och brjar dra i trdar fr att tysta Lars A. Mannen och kvinnan, senare gifta, kanske inte hade med sjlva frsvinnandet/mordet att gra, men vet sannolikt vad som har hnt Lars A. Girigheten kanske helt enkelt tog ver och de brjade att handla p Lars A:s kort, som de kanske hittat/stulit hemma hos Lars A:a baneman.

En annan teori kan vara att Lars A. sjlv hade lnat pengar av fel personer och nr han fr reda p vad de gjort i samband med drunkningen s frstr han hur djupt insyltad han r och kontaktar polisen i hopp om att tuffingarna ska ka dit fr det och han ska f andrum alt. ge han tid att dra drifrn utan att behva oroa sig fr att ha de tv flsande i nacken.

Mycket mrkligt, dock, att GW inte fyllde i denna uppenbart logiska lucka.
Senast redigerad av GenesisP 2015-12-01 kl. 22:58.
Citera
2015-12-01, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Han vet vad som hnder nr man utmanar makten. The shit hits the fan and its smells and tastes like hell.

Exakt. Han vill vara p bsta sndningstid och snacka brott med Sverige. Det kommer han inte f gra p ngon kanal om han r icke-pk.
D sitter han p sitt gods med pengarna och r sjukt uttrkad.

Han r ocks ganska gammal nu och fredrar nog att sitta p en stol och prata, i stllet fr fltarbete.
Citera
2015-12-01, 23:14
Medlem
Ngts avatar
Blir det nn fler ssong?
Citera
2015-12-01, 23:54
Medlem
Ballongdjurs avatar
Jag r medveten om att detta r barnsligt, men FY FAN va jag str mig p att Kvartoft sger typ "d kr vi" eller "d rullar vi" infr segmentet Frga Leif i VARJE avsnitt.
Jag vet inte riktigt vad fr stmning hon vill bygga upp. Som om ngot sensationellt skall hnda?
Det enda som hnder r vl att GW tar fram sina papper infr ett av flera inslag i programmet?

Habil programledare i vrigt.
Citera
2015-12-01, 23:56
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Jag r medveten om att detta r barnsligt, men FY FAN va jag str mig p att Kvartoft sger typ "d kr vi" eller "d rullar vi" infr segmentet Frga Leif i VARJE avsnitt.
Jag vet inte riktigt vad fr stmning hon vill bygga upp. Som om ngot sensationellt skall hnda?
Det enda som hnder r vl att GW tar fram sina papper infr ett av flera inslag i programmet?

Exakt! Kan hon inte spica till det och sga att nu ska vi knulla eller nt liknande s att man hajar till lite.
Citera
2015-12-02, 00:10
Medlem
Ngts avatar
Citat:

Ett svenskt tv-program. Vad stller du fr krav egentligen
Citera
2015-12-02, 08:44
Medlem
upperkatts avatar
Citat:

Vad ska hon sga istllet?
Citera
2015-12-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Vad ska hon sga istllet?

Varfr inte "Frga Leif"?
Citera
2015-12-02, 10:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

GW r lite trgstartad infr nya terkommande moment. Camilla har noterat det (hon r helt perfekt som programledare fr programmet) och "manar" p GW s att dom olika programpunkterna fr flyt och s att GW fr ngra sekunder p sig att sortera ut sitt material.

Camilla har ocks en vl konstaterad frmga att kunna hlla GW OnT eftersom GW sjlv tenderar till att bli lite yvig i sitt berttande...vilket har bde med hans lder och visdom att gra.
Citera
2015-12-02, 11:05
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
GW r lite trgstartad infr nya terkommande moment. Camilla har noterat det (hon r helt perfekt som programledare fr programmet) och "manar" p GW s att dom olika programpunkterna fr flyt och s att GW fr ngra sekunder p sig att sortera ut sitt material.

Camilla har ocks en vl konstaterad frmga att kunna hlla GW OnT eftersom GW sjlv tenderar till att bli lite yvig i sitt berttande...vilket har bde med hans lder och visdom att gra.

Dremot s hade GW lite fel eller bara inte uppmrksammat det d han frskte rekonstruera ddsskjutningarna i grdagen program. Han stod till hger om dr tomhylsorna skulle legat. Men i stort sett alla pistoler kastar inte ute hylsorna t vnster utan t hger. Han stod s att sga p fel sida om hylsorna, mrkligt nog.

Varfr vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in