2016-01-13, 19:13
Medlem
psaks avatar
GW har skdespelat i inte mindre n Dubbelsvindlarna, Profitrerna, Kvllspressen och Anna Holt (som sig sjlv), s fr att ha tyckt att det var s himla jobbigt och traumatiskt efter frsta gngen verkar han ha varit vldigt pigg p att visa upp sig senare ocks (smroller men nd).
Citera
2016-01-13, 20:30
Medlem
goo42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad menar du med att han skulle "hittat" vapnet. Det r ngon som kontaktar en TV-pajas och ger honom ett vapen. GWs insats och betydelse r minimal. Naturligtvis r detta bara trams. Men GW har ftt synas i media och fancluben ftt se sin idol. Det r allt.
Utan GW hade ingen lmnat in vapnet. Det r GW:s stil och klarsprk som gillas av bde tjuvar och vanligt folk. Dremot r han nog inte lika populr bland de lata munktarna...
Citera
2016-01-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goo42
Utan GW hade ingen lmnat in vapnet. Det r GW:s stil och klarsprk som gillas av bde tjuvar och vanligt folk. Dremot r han nog inte lika populr bland de lata munktarna...

Lmnat och lmnat... han antyde i TV att det var ett byte, GW har nog ftt hosta upp ngra slantar fr att f pickadolen.
Citera
2016-01-13, 22:06
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tyckte tvrtom att han sg ovanligt pigg ut. gonen glimrade och han tittade bde in i kameran ibland och p den andra programledaren nr hon talade med honom. Inte det vanliga titta bort med dimmig blick.

Han vaknade till ordentligt mot slutet nr han berttade status kring det eventuella vapnet, tyckte jag.
Man luras vl lite av hans allmnna uppsyn kanske
Citera
2016-01-13, 23:23
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Han vaknade till ordentligt mot slutet nr han berttade status kring det eventuella vapnet, tyckte jag.
Man luras vl lite av hans allmnna uppsyn kanske

Han r som sagt inne i sin nyktra period sedan snart tv veckor tillbaka och d blir han sklart lite piggare. I hstas (och tidigare hstar under programmets gng) var han mnga gnger rena zombien, det mrktes att han krkat hrt kvllen innan.
Det bsta hade varit om man bara gjorde programmet p vren nr han r som piggast men d hade vl intresset falnat om tittarna mste vnta ett r p nsta ssong.
Senast redigerad av konstapel 2016-01-13 kl. 23:25.
Citera
2016-01-14, 01:54
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jtteintressant. En ungdom klmde fingret. Vad har det att gra i veckans brott?
Hans slkting Jan Mosander r, eller var snarare, en av Sveriges absolut tyngsta journalister och har skert fortfarande kontakter i media.
Men det var ett riktigt meningslst reportage. Fyllde vl sitt syfte fr att pvisa svensk polis inkompetens dock.
Citera
2016-01-14, 01:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tyckte tvrtom att han sg ovanligt pigg ut. gonen glimrade och han tittade bde in i kameran ibland och p den andra programledaren nr hon talade med honom. Inte det vanliga titta bort med dimmig blick.
Det r ju tidigt p ret s GW r ju fortfarande nykter.
Citera
2016-01-15, 18:32
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Fr det frsta kan jag instmma med vriga att inslaget med den felaktiga bommen var fr lngt, men det finns nd ett vrde med att pvisa polisens slapphet genom att enkom lgga ner en frunderskning utan att ens frska gra ngot dr det faktiskt finns konkreta tgrder att vidta omedelbart. Man frvntar ju sig faktiskt att polisen frsker att utreda brott ven om straffvrdet kanske inte r s hgt.
Hller antagligen med i vad du sger dr men ska inte uttala mig, var och sket just nr det inslaget sndes

Citat:
Idag var GW uppenbart trtt och plgad sg det ut som. Vaknade dock till rejlt nr Palmemordet kom p tal och jag hller med att det brjar bli intressant om vapnet nu kan stmma. r dock tveksam om vapnet verkligen r det rtta, men det vore ju lite ironiskt om s skulle vara fallet och utredningen tar ett kliv framt efter 30 r
Sg nn jvla lpsedel i bgpressen idag dr det stod "Vapnet kan vara rtt till 99%" (eller ngot snt). Med tanke p att mainstreammedia har en upp-och nervnd verklighetsuppfattning s kan man ju rkna ut hur det ligger till. Det r allts ungefr 1% att det r rtt vapen. (Vilket Leffe frvrigt ocks hvdade i programmet).
Citera
2016-01-16, 08:34
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Leffa GW P verkar ha vldigt bra koll p hur man skall tjuvskjuta grisar

Men va fan, satt inte gubben och sa att ljuddmpare r tilltet p en klass 4 stutsare?! (Som han dessutom konsekvent benmnde salongsgevr)

Trodde grabben frn Fagerhult hade tminstnde lite koll p jakt, vapen och lagar.

Men det r klart i nn av sina Bckstrmbcker pstod han ju att Palme blev mrdad med en .44 s supandet har vl ett pris.
Citera
2016-01-18, 17:51
Medlem
Hr r revolvern

Nu r teknikerna i princip klara med underskningarna av den revolver som Leif GW Persson ftt av en uppgiftslmnare. Men svaret p frgan om vapnet kan kopplas till mordet p Olof Palme drjer frhoppningen r att det kommer i SVT:s Veckans brott p tisdagen.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ka...alme-revolvern
Senast redigerad av ascheberg 2016-01-18 kl. 17:53.
Citera
2016-01-18, 19:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nu r teknikerna i princip klara med underskningarna av den revolver som Leif GW Persson ftt av en uppgiftslmnare. Men svaret p frgan om vapnet kan kopplas till mordet p Olof Palme drjer frhoppningen r att det kommer i SVT:s Veckans brott p tisdagen.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ka...alme-revolvern

Jag tror dom gr en cliffhanger av det hela om sedan rinner det ut i intet. Hoppas inte det, men risken r stor.
Citera
2016-01-19, 21:12
Moderator
Dr Kings avatar
Otroligt oserist reportage om "Palme-vapnet" som har lmnats in till Leffa GW P. Givetvis r det inte rtt vapen och GWs agerande i detta rende knns smre n den mest maniska privatspanarens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in