2013-11-26, 11:16
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det kan bli intressant ikvll.
http://www.expressen.se/nyheter/berg...for-tv-debatt/

Ja jvlar vad spnnande
Kan tnka mig att programmet fr sina hgsta tittarsiffror ngonsin ikvll.
Citera
2013-11-26, 11:31
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det kan bli intressant ikvll.
http://www.expressen.se/nyheter/berg...for-tv-debatt/

Ja det kan bli ett intressant program, citerar lite ur artikeln fr de som inte knner fr att lsa p expressen.

Citat:
I kvll drabbar Sture Bergwall fr frsta gngen samman med Leif GW Persson i SVT:s "Veckans brott" efter att ha beviljats permission.
De kommer att diskutera journalisten Dan Josefssons avsljande hemliga inspelningar med psykologerna som br skuld fr Bergwalls lgner.
Jag har ingenting att dlja, s fr mig r det lugnt, sger Sture Bergwall p telefon p tisdagsfrmiddagen samtidigt som han r p vg in i tv-huset.
Senast redigerad av v50 2013-11-26 kl. 11:35.
Citera
2013-11-26, 11:35
Medlem
Mikojans avatar
Jo, det hr blir en rysare. Inte minst intressant blir hur det avlper med minnespsykologen S Christianson. Han kommer troligen framst som en skojare i rttspsykbranschen.
SC har alltid hvdat Quicks skuld. Han har ocks varit helt styrd av framlidna chefspsykot Norell p Ster

Citat:
Margit Norell anklagas
Utan Margit Norell hade Quick-skandalen inte kunnat ske, hvdas i dokumentren. En av dem som fljde hennes ledarskap var Sven Christianson, professor i rttssociologi och minnesforskare vid Stockholms universitet. Han blev minnesexperten och polisens "coach" som vittnade i fem rttegngar mot Quick.
- Hon r, om man undanrknar mina barn, den viktigaste personen i mitt liv, sger Christianson infr en dold kamera i dokumentren.
Hans bok "I huvudet p en seriemrdare" har tagits bort som kurslitteratur frn psykologutbildningen vid Stockholms universitet. Christianson har inte gtt att n fr en kommentar.
Dan Josefsson beskriver verksamheten p Ster som en "sektliknande verksamhet" under de hr ren.
Citera
2013-11-26, 11:45
Moderator
v50s avatar
Synd att inte klagaren Christer van der Kwast deltar det hade varit lite intressant och hra vad han anser om att Quick friknns fr morden.
Citera
2013-11-26, 15:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Varfr detta tjt om GW:s klder? Han r jgare och gillar stuket,jag tycker det r skitsnyggt och ger ett jvligt propert och respektabelt utseende! Sen att inte kreti o pleti frstr vad klass r blir bara sorgligt. GW har pengar men snt blir svenskar sura p.

Du r ute och snurrar. GW fr vara tacksam ver om han ht kan klmma in sig i ngot som kan kallas klder.

GWs grna kostym ger lite skogshuggarvibrationer och har inget med klass att gra.

Bortsett frn det s blir programmet sannolikt sevrt.
Citera
2013-11-26, 17:08
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du r ute och snurrar. GW fr vara tacksam ver om han ht kan klmma in sig i ngot som kan kallas klder.

GWs grna kostym ger lite skogshuggarvibrationer och har inget med klass att gra.

Bortsett frn det s blir programmet sannolikt sevrt.
Nej, det ger stermalmsjgarvibbar. Skogshuggare tnkte jag inte ens p nr jag sg kostymen.
Citera
2013-11-26, 17:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nej, det ger stermalmsjgarvibbar. Skogshuggare tnkte jag inte ens p nr jag sg kostymen.
Klr de verkligen sig s frgglatt? Trodde de mer var fr klassisk kldsel och inte clownversionen som GW br. Jag respekterar GW jttemycket, men hans kldesval var ju frfrligt. Han skulle se riktigt respektabel ut i en klassisk tweedkostym, utan pajasfrger/mnster p.

Fr vrigt tror jag kvllens avsnitt kommer bli det bsta i Veckans brotts historia. Hoppas GW:s lsklingar Lambertz och van der Kwast medverkar i studion. D blir det nog krig och mord.
Citera
2013-11-26, 17:27
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Klr de verkligen sig s frgglatt? Trodde de mer var fr klassisk kldsel och inte clownversionen som GW br. Jag respekterar GW jttemycket, men hans kldesval var ju frfrligt. Han skulle se riktigt respektabel ut i en klassisk tweedkostym, utan pajasfrger/mnster p.

Fr vrigt tror jag kvllens avsnitt kommer bli det bsta i Veckans brotts historia. Hoppas GW:s lsklingar Lambertz och van der Kwast medverkar i studion. D blir det nog krig och mord.
Jag skrev att det ger sdana vibbar och inte att alla klr sig som GW dr. Det r mer t det hller n t skogshuggarhllet i alla fall.

S frgglatt r det ju inte: http://op.se/image_processor/1.63716...g?maxWidth=670
Citera
2013-11-26, 18:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag skrev att det ger sdana vibbar och inte att alla klr sig som GW dr. Det r mer t det hller n t skogshuggarhllet i alla fall.

S frgglatt r det ju inte: http://op.se/image_processor/1.63716...g?maxWidth=670
Fr frgglatt fr GWs personlighet. Rtt och grnt. Komplementfrger i ett grovt rutmnster med diffusa kontraster som flyter ihop och gr att man tror att man fokuserat gonen fel tills man nr GWs nuna och inser att s inte var fallet. Men skit samma, han br vad han vill, men man mste ju f tycka till om det.
Citera
2013-11-26, 18:45
Medlem
Lite frsmak p vad som komma skall
http://www.svt.se/nyheter/sverige/ha...ickharvan-igen
Citera
2013-11-26, 18:52
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss

Vad r det sagt angende gstlistan? Medverkar verkligen Lambertz och van der Kwast?

Jag kunde motst att delge lsarna detta angende GWs kostym...

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
GW hos Hellenius i kvll. Pan just nu avsljade att han har sin rutiga kostym p sig. Han sg ut som Babar med en tvveckors frstoppning.

Det r lite synd att han inte har en bttre stylist. Det gr att "trolla" bort en del av magen med lmpliga klder. Just kostym r ett besvrligt plagg nr man r vldigt tjock.
Senast redigerad av Moltas666 2013-11-26 kl. 18:56.
Citera
2013-11-26, 19:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vad r det sagt angende gstlistan? Medverkar verkligen Lambertz och van der Kwast?
Lambertz verkar vara med iaf enligt ngon artikel i Aftonbladet, van der Kwast r jag inte s sker p dremot. Det str kanske p SVTs hemsida, men man r ju fr lat fr att surfa dit . Sedan ska ju Quick sjlv vara med, bara det gr ju det intressant. Undrar om GW dumfrklarar Quick infr honom sjlv i sin iver att rentv honom. Jag har en knsla av att GW och Lambertz kommer att prata mer OM Quick n med honom .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in