Citat:
Ursprungligen postat av
docktorhex
Men vadihelvete har han hittat de dr klderna??? Myrorna eller rda korset kan inte ens tillhllahanda s lgt mode. Men skojjig r han nd.
Lever han 2013 ut? verkar rtt anstrngd
Jag tror det r lite av ett skmt, en Sherlock Holmes imitation..
Polisen och GWs kommentarer kring mordet p Ardywan var intressant, kultur och beteende hos de boende i rosengrd r mer n tydligt ett samhllsproblem av strre karaktr. Detta kan p lngre sikt bli ett stort hot mot rttssamhllet och demokratin om det sprider sig.
Var ven intressant att GW vgar ppeka att vissa brott endast frekommer i gruppen invandrare, och lika s vissa brott r typisk fr svenskar. Det br ge en god indikation till makthavare var riktade insatser br sttas in.
Tycker ven att Ardywan's pappa sa en hel del kloka ord! Den kriminalitet vi ser idag har sprungit fre lagarna. Vad jag avser r att man innan 18rs lder riskerar ett mycket litet och obetydligt straff fr ett grovt brott, det blir n tydligare att kriminella gng insett detta och drfr vljer att utnyttja unga lttpverkade killar. n lttare blir det i omrden som rosengrd d framtidsutsikterna och goda frebilder saknas fr unga killar. Frgan r om man med proaktivt arbete kan skydda dessa killar frn att hamna i kriminalitet eller om man helt enkelt ska genom straff avskrcka dessa. Att avskrcka fungerar ju uppenbarligen efter de som riskerar ett straff vljer att lta smgrabbar gra skiten.
Vore intressant att hra vad ni andra tnker om programmet och om jag r helt fel ute..