2013-10-22, 21:42
Medlem
docktorhexs avatar
Men vadihelvete har han hittat de dr klderna??? Myrorna eller rda korset kan inte ens tillhllahanda s lgt mode. Men skojjig r han nd.

Lever han 2013 ut? verkar rtt anstrngd
Citera
2013-10-22, 21:58
Medlem
"Han var inte srskilt trevlig, men det var inte jag heller s det gick vl p ett ut"
Citera
2013-10-22, 21:59
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
"Han var inte srskilt trevlig, men det var inte jag heller s det gick vl p ett ut"

nnu ett klockrent grymtande av Leffa GW P.
Citera
2013-10-22, 22:00
Medlem
pyttefnaxs avatar
Sg ut att bli ett intressant avsnitt nsta vecka, kvinnoskelett i ett skyttevrn, finns det kanske ngon trd hr p fb om fallet?
Citera
2013-10-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
nnu ett klockrent grymtande av Leffa GW P.

Absolut. Lite kul ocks att dom lt oss hra snacket med Kvartoft efter sndningen, dr han frklarar sin jaktutstyrsel.
Citera
2013-10-22, 22:04
Medlem
Olivrankans avatar
Vad pratade Leif om fr kannibal i USA 1991-92? Dahmer, eller har jag missat ngot?
Citera
2013-10-22, 22:05
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I dyra jaktbutiker. Det r vl sdr som folk med pengar ser ut nufrtiden nr de ska jaga. Det ser ut som han kommer direkt frn jakt.

Ja, srskilt rika gubbar. Konungen brukar ocks se ut sdr ungefr, plus en fin hatt med ett band med ngon grll frg som syns ordentligt i skogen.

Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Den ickesvensktalande pappan och alla andra pratar hela tiden om att alla p grden vet, det lter som att ingen vet, familjen bor ju ocks dr, allts borde pappan veta om alla p grden vet men vgar inte ens sjlv ange mrdaren.

Jag satt och funderade p det dr hela programmet. Pappan verkar ju uppenbart ledsen och arg och mn om att f vldet att sluta, samtidigt knns det lite konstigt att han inte ens p omvgar hrt ngot eller haft ngon misstanke om vem det kan vara nr grningsmannen troligen r en granne.

Citat:
Han sger ord som 'invandraromrden', 'unga invandrare', 'osvenskt', GW satsar verkligen jrnet p att f SVT att lta honom g i frtid.

Haha, nu konkurrerar han med Efterlyst!

Ge dig, det finns inget frbud mot att sga "invandraromrden", "unga invandrare" eller "osvenskt" i SVT-program.
Citera
2013-10-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Den ickesvensktalande pappan och alla andra pratar hela tiden om att alla p grden vet, det lter som att ingen vet, familjen bor ju ocks dr, allts borde pappan veta om alla p grden vet men vgar inte ens sjlv ange mrdaren.

Han sger ord som 'invandraromrden', 'unga invandrare', 'osvenskt', GW satsar verkligen jrnet p att f SVT att lta honom g i frtid.

Haha, nu konkurrerar han med Efterlyst!

Eller "svensk, av fdsel och vana", ja, nu jvlar kallar nog eva hamilton till krismte p SVT.
Citera
2013-10-22, 22:09
Medlem
JudgeMentals avatar
Oerhrt trkigt om GW slutar. Han r ju kungen av svensk kriminologi. Jag kan inte ens frestlla mig vem som skulle kunna erstta honom. Hans enorma kunnighet och "no bullshit" attityd r oefterhrmliga.
Citera
2013-10-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Hr r flashbacktrden om mordet p ardiwan:

https://www.flashback.org/t1755863

Klart pappan vet vem som mrdade.

Han kommer inte att avslja vad han vet eftersom mordet troligen har att gra med faderns kriminella affrer.

Men han e inte lessen, han tnker p alla hundra tusen han kan tjna nr han sljer sin dotters oskuld till ngn i sitt hemland som fr svenskt medborgarskap.

Vad fr affrer?
Citera
2013-10-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Men vadihelvete har han hittat de dr klderna??? Myrorna eller rda korset kan inte ens tillhllahanda s lgt mode. Men skojjig r han nd.

Lever han 2013 ut? verkar rtt anstrngd

Jag tror det r lite av ett skmt, en Sherlock Holmes imitation..

Polisen och GWs kommentarer kring mordet p Ardywan var intressant, kultur och beteende hos de boende i rosengrd r mer n tydligt ett samhllsproblem av strre karaktr. Detta kan p lngre sikt bli ett stort hot mot rttssamhllet och demokratin om det sprider sig.

Var ven intressant att GW vgar ppeka att vissa brott endast frekommer i gruppen invandrare, och lika s vissa brott r typisk fr svenskar. Det br ge en god indikation till makthavare var riktade insatser br sttas in.

Tycker ven att Ardywan's pappa sa en hel del kloka ord! Den kriminalitet vi ser idag har sprungit fre lagarna. Vad jag avser r att man innan 18rs lder riskerar ett mycket litet och obetydligt straff fr ett grovt brott, det blir n tydligare att kriminella gng insett detta och drfr vljer att utnyttja unga lttpverkade killar. n lttare blir det i omrden som rosengrd d framtidsutsikterna och goda frebilder saknas fr unga killar. Frgan r om man med proaktivt arbete kan skydda dessa killar frn att hamna i kriminalitet eller om man helt enkelt ska genom straff avskrcka dessa. Att avskrcka fungerar ju uppenbarligen efter de som riskerar ett straff vljer att lta smgrabbar gra skiten.

Vore intressant att hra vad ni andra tnker om programmet och om jag r helt fel ute..
Senast redigerad av Atomist 2013-10-23 kl. 00:28.
Citera
2013-10-23, 00:21
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeMental
Oerhrt trkigt om GW slutar. Han r ju kungen av svensk kriminologi. Jag kan inte ens frestlla mig vem som skulle kunna erstta honom. Hans enorma kunnighet och "no bullshit" attityd r oefterhrmliga.

Kan bara instmma, utan han kan dom lgga ner skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in