2013-11-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Intressant del som handlade om danska och svenska polisens samarbete i versundsregionen. Slr vad om att den svenska polisen lskar sitt jobb nr han fr patrullera en svensk bil i Kpenhamns Christiania, jag antar det r dr de "bevakar" kriminella gng som nuvarande bosatt sig i Sverige pga vra mindre radikala straffskalor fr narkotikahantering.

Hller med om J. Fr jvligt att snt ska hnda. Respekterar folk inte grundlagen liksom?

Han sa vl att svenska polisen endast fr vara 2.5 mil inuti Danmark? Danska poliser fr dock vistas fritt i Sverige om (nr) de fr tilltelse. Rtt s sjukt nd, att svenska poliser inte fr gra detsamma.
Citera
2013-11-12, 22:13
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Var det frsta gngen som dubbel-mrdarens ursprung nmdes i tv eller tidningar?
Verkligen befriande

Ja jag tror det r frsta gngen ngon sger i klartext vilket ursprung GM har och inte minst berttar att han kom hit som flykting, nu har jag inte koll p allt som sagts och skrivits i media s det r mjligt att ngon tidning / nyheter har tagit upp dessa saker men det har jag i s fall missat.
Citera
2013-11-12, 22:39
Medlem
Missade sista kvarten och tnkte titta p SVTplay, sjlvklart r det inte uppe. Allts, herregud, de TVINGAR en att betala den jvla avgiften om man har en dator. Sen r det i princip omjligt att titta p livesndning p svtplay, det bara laggar, och flera timmar tar det innan programmen lggs upp, blir fan galen.
Citera
2013-11-12, 23:56
Medlem
Copterss avatar
Det var ett givande avsnitt. Men varfr har den svenska polisen gtt med p att endast f frdas 2,5 mil in i Danmark? Sknt att man har samma sikt som GW angende trtan, oavsett politiker.
Citera
2013-11-13, 00:03
Medlem
sneakydudes avatar
r det bara jag, eller r kemin mellan kvartoft/persson det mest katastrofala ngonsin nr det kommer till programledare och bisittare/expert..?
Citera
2013-11-13, 00:29
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
r det bara jag, eller r kemin mellan kvartoft/persson det mest katastrofala ngonsin nr det kommer till programledare och bisittare/expert..?

Ja, det tror jag kanske nstan. GW handplockade Camilla till uppdraget, och den synpunkten har inte varit s vanligt frekommande.
Citera
2013-11-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Sedan frra veckan har GW brjat sga "ska du veta" nr han skall mstra Kvartoft genom att delge henne ngot uppenbart. Ganska irriterande.

Nej nej. Jag hller p att titta igenom ssong 2-5 och har dr lagt mrke till att han ofta avslutar meningar med "ska du veta", s det r inget nytt. Tror inte det r medvetet faktiskt.
Citera
2013-11-13, 14:13
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Missade sista kvarten och tnkte titta p SVTplay, sjlvklart r det inte uppe. Allts, herregud, de TVINGAR en att betala den jvla avgiften om man har en dator. Sen r det i princip omjligt att titta p livesndning p svtplay, det bara laggar, och flera timmar tar det innan programmen lggs upp, blir fan galen.
Vad menar du?
Svt har vl ingen premiumtjnst?
Citera
2013-11-13, 14:46
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Just veckans brott brukar SVT vara vldigt sega med att f upp p play. Vldigt irriterande.
Citera
2013-11-13, 23:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ja, det tror jag kanske nstan. GW handplockade Camilla till uppdraget, och den synpunkten har inte varit s vanligt frekommande.

Ja precis, tvrtom tycker de flesta att Kvartoft & Persson funkar alldeles utmrkt tillsammans! Jag kan tnka mig att om man inte fljt programmet frn brjan s kanske man kan tycka att det finns en viss syrlighet dem emellan men det har de jobbat upp tillsammans under loppet av ngra r. Ganska underhllande enligt min mening.
Citera
2013-11-14, 12:58
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Vad menar du?
Svt har vl ingen premiumtjnst?

Hen menar (tror jag) att man skall vara tvungen att betala sina 519 spnn i kvartalet till Radiotjnst i Kiruna utan att man ger en TV, bara fr att man kan se svt p datorn. D blir det sklart mrkligt ska ni veta, om man inte alls det kan se Veckans brott p sin dator.

Jag roades lite av att GW trodde Spo skulle bli sura fr att han visade hur ett "bevakningsschema" ser ut. Kndes inte som krnfysik direkt nr han och Camilla lullade runt bland HM-dockorna.
Citera
2013-11-18, 14:55
Medlem
Flashbackministerns avatar
........
Del 6 av 10. I veckans program handlar det bl.a. om dubbelmordet i Ljungsbro, dr tv personer blev ihjlslagna. En misstnkt har gripits och under veckan som fljde gjorde en blandning av fakta och ytterligare rykten det svrt att f en tydlig bild av vad som egentligen hnt. Leif GW Persson bestmde sig drfr fr att ka till Ljungsbro och skapa sig en egen uppfattning. I inslaget trffar vi ocks fretrdare fr polisen liksom Ljungsbrobor och slutligen ocks Kenneth Karlsson, som frlorade sin livskamrat nr de bda tillsammans frskte konfrontera grningsmannen som just slagit ihjl en 15-rig pojke. Camilla Kvartoft tillbringar en dag tillsammans med polisens representanter p bda sidor av resund och stter p svl grundlggande skillnader som ptagliga likheter. Dessutom tar man bl.a. upp trtattacken mot Jimmie kesson.
..........

Info om frra veckans avsnitt... kan vara bra att ha om ngn vill ska efter ett visst reportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in