2013-01-30, 15:37
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Får skrattparoxysmer av kommentarerna om polisarbetet och kostölden.

Ja det var humor.
Citera
2013-01-30, 19:09
Medlem
dumdumboys avatar
När GW säger "Det lämnar mig kall", ett uttryck som knappast kan betraktas som typiskt svenskt, travesterar han då medvetet Jimmy Kruger?
Citera
2013-01-30, 19:22
Medlem
pettachis avatar
Intressant historia om stölden.
Såg precis på lokaltv att Katrineholms polisen lägger ner utredningen.
Citera
2013-01-30, 19:30
Medlem
pettachis avatar
Blev osäker, kanske Nyköpings polisen.
Men utredningen är nedlagd, finns inget att gå vidare med.
Citera
2013-01-30, 20:42
Medlem
Joe Blows avatar
Hur kan stollen GW sitta i TV och mena att polisen borde högprioritera en jävla kostöld? Med all annan skit som sker och skett i samhället så menar han att detta är något av det intressantaste han varit med om. Har han helt tappat vettet?
Citera
2013-01-30, 20:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hur kan stollen GW sitta i TV och mena att polisen borde högprioritera en jävla kostöld? Med all annan skit som sker och skett i samhället så menar han att detta är något av det intressantaste han varit med om. Har han helt tappat vettet?

Jag kan faktiskt hålla med. Har bonden tänkt få ut en slant på försäkringen tror jag att försäkringsbolaget startar en utredning. Det finns annat för polisen att syssla med. Jag undrar vad polisen i Katrineholm tycker om GW nu.

Däremot kan det vara ett spännande och intressant fall för en utomstående att spekulera i men det är en annan sak.
Citera
2013-01-30, 21:05
Medlem
Citat:

Om polisen inte utreder den största stölden i länet under året får man väl utgå ifrån att inga andra stölder heller utreds. Då är det lika bra att sparka alla poliser som arbetar med egendomsbrott.
Citera
2013-01-30, 21:10
Medlem
Fickludds avatar
Oops, polisen lägger ner utredningen om sveriges största boskapsstöld.
Citera
2013-01-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Förstår inte hur polisen tänker, en stöld på en bra bit över en halv miljon är inte värd att lägga resurser på? Polisens enda uppgift idag är att gå igenom vittnesuppgifter och filmer från övervakningskameror, inte konstigt att den svenska polisen är sämst i norden och förmodligen i hela västvärlden, så länge du inte hamnar på bild utan maskering så är det större chans att vinna på lotto än att åka fast.
Citera
2013-01-30, 21:43
Medlem
Yazmans avatar
Citat:

En kostöld som var värd upp emot 500 000, det dubbla när djuren är slaktade och klara, skulle du vara glad om någon snodde 1000000 kronor av dig? Och när polisen knappt ens försöker lösa det, jävla idiot, klart som fan att det ska utredas och lösas är ju som GW påpekar knappast på jävla svårt. Håll käft om du inget förstår.
Citera
2013-01-30, 21:55
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag har en känsla av att det kan vara på grund av GW´s inblandning som dom vill vara tjuriga.

Citera
2013-01-30, 22:04
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazman
En kostöld som var värd upp emot 500 000, det dubbla när djuren är slaktade och klara, skulle du vara glad om någon snodde 1000000 kronor av dig? Och när polisen knappt ens försöker lösa det, jävla idiot, klart som fan att det ska utredas och lösas är ju som GW påpekar knappast på jävla svårt. Håll käft om du inget förstår.
För helvete lugna ner dig. Självklart skall polisen försöka reda ut vad som hänt och lagföra de som ligger bakom stölden/bedrägeriet. Det jag opponerade mig emot var att GW menar att det är extremt intressant och bland det viktigaste som hänt i Sverige på år och dar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in