2015-03-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Lite bulor ska vl en unge tla. Yes, bort med flum-psykologen frn veckans brott som r prisbelnt och har cirka 10 rs erfarenhet av hur man frhindrar och bemter aggressivt beteende hos personer med problemskapande beteende. Erstt honom med folk som bara sitter p sina kontor och filosoferar! Du har sjukt rtt i det.

Jag skulle vilja se Bo handskas med vldsverkare p gatan en Lrdagsnatt.
Citera
2015-03-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Psykologer har ingen klinisk kunskap och gr sig bst som ett Aftonbladet-test. Psykiatriker dremot, det r ngot att respektera. Fast psykiatrin har ju enormt hgre krav p vetenskaplighet, s det r inte s konstigt att alla flumbullshit-ideer kommer just frn psykologin och inte psykiatrin.
Lgaffektivt bemtande r en vedertagen arbetmetod inom Neuropsykiatrin.
Citera
2015-03-17, 23:45
Medlem
Citat:
Psykologer har ingen klinisk kunskap och gr sig bst som ett Aftonbladet-test. Psykiatriker dremot, det r ngot att respektera. Fast psykiatrin har ju enormt hgre krav p vetenskaplighet, s det r inte s konstigt att alla flumbullshit-ideer kommer just frn psykologin och inte psykiatrin.

Jag tycker ven att psykiatriker r flummarnas, de pratar trots allt gott om Hejlskov och bjuder in honom p seminarium fr att utbilda sin yrkesgrupp. Lika hjrntvttade som flum-psykologen eftersom de anvnde samma metod och drmed har minskat anvndningen av tvngsmedel inom psykiatrin. Usch fr folk med utbildning i hur mnniskor fungerar!

Bort med skite ur rttsystemet och veckans brott!
Citera
2015-03-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Nu var det inte det han talade om, lser du hans bok problemskapande beteende s ser du hur han beskriver att man ska gna sig t maktmedel nr det behvs. Men nr det gller ungarna d kunde ett lg-affektivt bemtande slutat i lgre stress-niv och drmed en lugnare utgng.

Jag vill grna att de som menar att lg-affektivt bemtande inte skulle hjlpa som ett komplement hos ex ordningsmakt visar empirisk vetenskaplig forskning, referera till artiklar plz!
Citera
2015-03-17, 23:50
Medlem
Citat:
Lgaffektivt bemtande har sina frdelar i vissa givna situationer, inte i alla givna situationer.

En parentes: De flesta fall av vervld sker just helgtid mot berusade/pverkade individer eller individer med neuropsykiatriska funktionshinder... varfr det finns anledning att ifrgastta avsaknaden av lgaffektivt bemtande i ordningsmaktens verktygslda.
Citera
2015-03-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thekingofjunkfood
Lgaffektivt bemtande r en vedertagen arbetmetod inom Neuropsykiatrin.
h, ja? Frmst fr redan OMHNDERTAGNA/INSPRRADE personer. Har skrivit detta typ 4-5 ggr nu.

Men det innefattar inte att man br bjuda aggressiva, misstnkta p hamburgare och lta dem lpa - nr de skall gripas. Dr har vi psykologens idiotiska version av psykiatrin.
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2015-03-17 kl. 23:56.
Citera
2015-03-17, 23:58
Medlem
Citat:
Skulle vara kul. Pltsligt r han utanfr sin skyddade verkstad p kliniken. D r det andra spelregler som gller.

Det r inte s skyddat nr man jobbar med personer med autism, adhd eller utvecklingsstrning. Nr en patient r aggressiv och har ett tillhygge eller kastar mbler/stolar p dig, eller kanske bits eller slss med knytnvar. Ngot jag tror att bo och mnga andra inom psykiatrin har upplevt. Men d Bo har jobbat inom kommunen har han inte haft samma maktmedel som psykiatriska avdelningar (bltning, andra tvngsmetoder).
Citera
2015-03-18, 00:00
Medlem
Citat:
h, ja? Frmst fr redan OMHNDERTAGNA/INSPRRADE personer. Har skrivit detta typ 4-5 ggr nu.

Men det innefattar inte att man br bjuda aggressiva, misstnkta p hamburgare och lta dem lpa - nr de skall gripas.
Helt klart frmst i sdana miljer, ordningsmakten har ju ett annat uppdrag. Det r komplexiteten i detta uppdrag som jag tycker frtjnar alla relevanta verktyg.
Citera
2015-03-18, 00:01
Medlem
Citat:

Men det innefattar inte att man br bjuda aggressiva, misstnkta p hamburgare och lta dem lpa - nr de skall gripas. Dr har vi psykologens idiotiska version av psykiatrin.

Vart har du ftt fr dig att personnr p vrdboenden r insprrade? De kan mycket vl anvnda tillhyggen och liknande.

Du verkar ju ha nog koll p praktik/teori inom psykiatri/vrd/psykologi/osv. Du borde komma ut i vekligheten och se hur det gr till...
Citera
2015-03-18, 08:56
Medlem
Ok, nnu ett bra program. Mtte de hlla p ngra ssonger till. Oavsett hoppas jag Kvarntoft fr andra program att leda i framtiden, s duktig som hon r. Igr visade hon tydligt p en strre sjlvinsikt och sjlvknsla n GW (som r vldigt nra Ranelid i lg sjlvknsla). Han r bara snack och ingen verkstad. Att ens yppa om atthan kan bygga ihop klossarna snabbare r s infantilt att man baxnar.

Det r tur att Kvarntoft r som en frstende skolfrken i hanteringen med honom. Hon r stark, smart och vldigt vaken.
Citera
2015-03-18, 09:01
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ok, nnu ett bra program. Mtte de hlla p ngra ssonger till. Oavsett hoppas jag Kvarntoft fr andra program att leda i framtiden, s duktig som hon r. Igr visade hon tydligt p en strre sjlvinsikt och sjlvknsla n GW (som r vldigt nra Ranelid i lg sjlvknsla). Han r bara snack och ingen verkstad. Att ens yppa om atthan kan bygga ihop klossarna snabbare r s infantilt att man baxnar.

Det r tur att Kvarntoft r som en frstende skolfrken i hanteringen med honom. Hon r stark, smart och vldigt vaken.

Sa han det, att han kunde bygga klossarna snabbare?
Och varfr var klossarna blurrade, vad hade de begtt fr brott?
Citera
2015-03-18, 09:05
Medlem
Ja det gjorde han :O) . Hon rundade av inslaget med att i sedvanlig kvinnligt frlgenhet ver sin prestation, frga om det tog lng tid fr henne och d log han verseende och sade att det hade gtt fortare fr honom. Varp hon skrattade och i det skrattet och kroppsprket syntes tydligt att hon kunde ta den kommentaren. Det visar p styrka i viss mn ven om hon var ngslig ver sitt resultat.

Haha, ja klossarna var dessutom frn ngot sydland.

Tv vill inte visa lsningen eftersom eventuella framtida knasar som tittar p programmet skall gra testet.
Senast redigerad av bohonos 2015-03-18 kl. 09:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in