2013-11-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Intressant del som handlade om danska och svenska polisens samarbete i översundsregionen. Slår vad om att den svenska polisen älskar sitt jobb när han får patrullera en svensk bil i Köpenhamns Christiania, jag antar det är där de "bevakar" kriminella gäng som nuvarande bosatt sig i Sverige pga våra mindre radikala straffskalor för narkotikahantering.

Håller med om JÅ. För jävligt att sånt ska hända. Respekterar folk inte grundlagen liksom?

Han sa väl att svenska polisen endast får vara 2.5 mil inuti Danmark? Danska poliser får dock vistas fritt i Sverige om (när) de får tillåtelse. Rätt så sjukt ändå, att svenska poliser inte får göra detsamma.
Citera
2013-11-12, 22:13
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Var det första gången som dubbel-mördarens ursprung nämdes i tv eller tidningar?
Verkligen befriande

Ja jag tror det är första gången någon säger i klartext vilket ursprung GM har och inte minst berättar att han kom hit som flykting, nu har jag inte koll på allt som sagts och skrivits i media så det är möjligt att någon tidning / nyheter har tagit upp dessa saker men det har jag i så fall missat.
Citera
2013-11-12, 22:39
Medlem
Missade sista kvarten och tänkte titta på SVTplay, självklart är det inte uppe. Alltså, herregud, de TVINGAR en att betala den jävla avgiften om man har en dator. Sen är det i princip omöjligt att titta på livesändning på svtplay, det bara laggar, och flera timmar tar det innan programmen läggs upp, blir fan galen.
Citera
2013-11-12, 23:56
Medlem
Copterss avatar
Det var ett givande avsnitt. Men varför har den svenska polisen gått med på att endast få färdas 2,5 mil in i Danmark? Skönt att man har samma åsikt som GW angående tårtan, oavsett politiker.
Citera
2013-11-13, 00:03
Medlem
sneakydudes avatar
Är det bara jag, eller är kemin mellan kvartoft/persson det mest katastrofala någonsin när det kommer till programledare och bisittare/expert..?
Citera
2013-11-13, 00:29
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Är det bara jag, eller är kemin mellan kvartoft/persson det mest katastrofala någonsin när det kommer till programledare och bisittare/expert..?

Ja, det tror jag kanske nästan. GW handplockade Camilla till uppdraget, och den synpunkten har inte varit så vanligt förekommande.
Citera
2013-11-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Sedan förra veckan har GW börjat säga "ska du veta" när han skall mästra Kvartoft genom att delge henne något uppenbart. Ganska irriterande.

Nej nej. Jag håller på att titta igenom säsong 2-5 och har där lagt märke till att han ofta avslutar meningar med "ska du veta", så det är inget nytt. Tror inte det är medvetet faktiskt.
Citera
2013-11-13, 14:13
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Missade sista kvarten och tänkte titta på SVTplay, självklart är det inte uppe. Alltså, herregud, de TVINGAR en att betala den jävla avgiften om man har en dator. Sen är det i princip omöjligt att titta på livesändning på svtplay, det bara laggar, och flera timmar tar det innan programmen läggs upp, blir fan galen.
Vad menar du?
Svt har väl ingen premiumtjänst?
Citera
2013-11-13, 14:46
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Just veckans brott brukar SVT vara väldigt sega med att få upp på play. Väldigt irriterande.
Citera
2013-11-13, 23:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ja, det tror jag kanske nästan. GW handplockade Camilla till uppdraget, och den synpunkten har inte varit så vanligt förekommande.

Ja precis, tvärtom tycker de flesta att Kvartoft & Persson funkar alldeles utmärkt tillsammans! Jag kan tänka mig att om man inte följt programmet från början så kanske man kan tycka att det finns en viss syrlighet dem emellan men det har de jobbat upp tillsammans under loppet av några år. Ganska underhållande enligt min mening.
Citera
2013-11-14, 12:58
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Vad menar du?
Svt har väl ingen premiumtjänst?

Hen menar (tror jag) att man skall vara tvungen att betala sina 519 spänn i kvartalet till Radiotjänst i Kiruna utan att man äger en TV, bara för att man kan se svt på datorn. Då blir det såklart märkligt ska ni veta, om man inte alls det kan se Veckans brott på sin dator.

Jag roades lite av att GW trodde Säpo skulle bli sura för att han visade hur ett "bevakningsschema" ser ut. Kändes inte som kärnfysik direkt när han och Camilla lullade runt bland HM-dockorna.
Citera
2013-11-18, 14:55
Medlem
Flashbackministerns avatar
........
Del 6 av 10. I veckans program handlar det bl.a. om dubbelmordet i Ljungsbro, där två personer blev ihjälslagna. En misstänkt har gripits och under veckan som följde gjorde en blandning av fakta och ytterligare rykten det svårt att få en tydlig bild av vad som egentligen hänt. Leif GW Persson bestämde sig därför för att åka till Ljungsbro och skapa sig en egen uppfattning. I inslaget träffar vi också företrädare för polisen liksom Ljungsbrobor och slutligen också Kenneth Karlsson, som förlorade sin livskamrat när de båda tillsammans försökte konfrontera gärningsmannen som just slagit ihjäl en 15-årig pojke. Camilla Kvartoft tillbringar en dag tillsammans med polisens representanter på båda sidor av Öresund och stöter på såväl grundläggande skillnader som påtagliga likheter. Dessutom tar man bl.a. upp tårtattacken mot Jimmie Åkesson.
..........

Info om förra veckans avsnitt... kan vara bra att ha om ngn vill söka efter ett visst reportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in