2012-02-14, 22:38
Bannlyst
Gillade faktiskt inte GW:s attityd ikvll. Hans nonchalans r cool i vanliga fall, men med tanke p vem han snackade med och om vad (angende Malexander) tycker jag lite respekt r p sin plats. Speciellt med tanke p hans terkommande fascination fr riktiga poliser kunde han gjort ngot annat n att sitta och sucka.
Citera
2012-02-14, 22:49
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Gillade faktiskt inte GW:s attityd ikvll. Hans nonchalans r cool i vanliga fall, men med tanke p vem han snackade med och om vad (angende Malexander) tycker jag lite respekt r p sin plats. Speciellt med tanke p hans terkommande fascination fr riktiga poliser kunde han gjort ngot annat n att sitta och sucka.

Hller med till 100%.
Citera
2012-02-14, 22:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Skitsnack, han var ju OERHRT respektfull idag, nstan lgmld. Vad snackar DU om?
Citera
2012-02-14, 23:40
Medlem
-" s gick dom in igen och hade en liten extra konferens"

GW fortstter att leverera guld one-liners.
Citera
2012-02-14, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Skitsnack, han var ju OERHRT respektfull idag, nstan lgmld. Vad snackar DU om?

Genom sina bcker snackar GW vldigt mycket om "riktiga poliser" osv osv. Sjlv r han ingen riktig polis, faktiskt inte ens polis verhuvudtaget och har aldrig lagt ner ens en fyllerist. Kriminologer drar p sig en del irritation, Leif GW r expert bakom ett skrivbord men i verkligheten skulle han nog inte komma s lngt. Med det som bakgrund strde jag mig lite p att han framstod s fullstndigt nonchalant nr han pratade om hur tv frsvarslsa poliser blev avrttade samtidigt som det syntes tydligt p snuten som var med att det var jobbigt att snacka om. Verklighet fr honom, teori och statistik fr GW.

Tyckte snuten frtjnade erknnande i programmet, med tanke p hans insats. Han fortsatte jaga tre rnare och mrdare med automatvapen - ensam. Det krvdes av dem att sprnga bort honom frn vgen, sen lpte han rakt genom automatelden, kom undan och tergick i tjnst. Han frtjnade stor cred i programmet, ngot jag inte tyckte att han fick.

Det r min uppfattning.
Citera
2012-02-14, 23:55
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Vad snackar du om. Han var som sagt mycket dmpad och sade flera gnger vilket enormt trauma detta mste varit fr den verlevande polisen. Han sa ocks nr Kvarntoft frgade honom om hur han upplevde dessa dagar, att han inte fann ngon anledning att uttala sig om det d han inte var nrvarande utan som han sa "satt p lktaren". Mer sansad n s kan man vl inte bli?
Citera
2012-02-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Blir nyfiken p polismrdaren Gunnar Norgren. Hittar ingen trd om honom...
Det finns vl inte s mycket att sga om honom. Dmdes till fngelse, rymde 1968 och skadade en polis med en saxshenkl under flykten. Hittades vandrande p en jrnvgsrls och dmdes ter till 12 rs fngelse. Satt mnga r i isoleringscell p en fast paviljong.

Bor numera i Norrkping http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....ncwlagl_WtSShY
Citera
2012-02-15, 01:07
Bannlyst
Citat:

Du mste fan ha autism...
Citera
2012-02-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ytterligare slarv:

Klla: Aftonbladet : Anna-Greta Leijon rasande p Leif GW

Allvarligt talat nu, Leif GW gr ogenomtnkta och felaktiga uttalanden p lpande band nu fr tiden. Nu vill i alla fall jag se en skrpning, detta r inte ens mttligt kul.

Leif GW gjorde en rejl pudel betr. uttalandet om utvisningen i grdagens program.
Citera
2012-02-15, 06:38
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Vad snackar du om. Han var som sagt mycket dmpad och sade flera gnger vilket enormt trauma detta mste varit fr den verlevande polisen. Han sa ocks nr Kvarntoft frgade honom om hur han upplevde dessa dagar, att han inte fann ngon anledning att uttala sig om det d han inte var nrvarande utan som han sa "satt p lktaren". Mer sansad n s kan man vl inte bli?
Exakt, knns som att en del vill leta fel p GW, tyvrr var det hr inte rtt dag att klaga p honom.

Det var inte bara hr som han var dmpad, han var ocks mycket ngerfull fr felet han gjorde i frra programmet angende de tyska terroristerna och AG Leijon.
Citera
2012-02-16, 12:20
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Precis, jag tyckte han visade en viss empati.
Citera
2012-02-16, 13:58
Medlem
Fickludds avatar
Det var ett intressant och bra avsnitt, kanske det bsta denna ssong.

Bra att polisen inte hymlade med att de lade ner extra mycket energi p fallet eftersom det var ett polismord. Det r sjlvklart att de gr det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in