Citat:
Ursprungligen postat av
docktorhex
Men vadihelvete har han hittat de där kläderna??? Myrorna eller röda korset kan inte ens tillhållahanda så lågt mode. Men skojjig är han ändå.
Lever han 2013 ut? verkar rätt ansträngd
Jag tror det är lite av ett skämt, en Sherlock Holmes imitation..
Polisen och GWs kommentarer kring mordet på Ardywan var intressant, kultur och beteende hos de boende i rosengård är mer än tydligt ett samhällsproblem av större karaktär. Detta kan på längre sikt bli ett stort hot mot rättssamhället och demokratin om det sprider sig.
Var även intressant att GW vågar påpeka att vissa brott endast förekommer i gruppen invandrare, och lika så vissa brott är typisk för svenskar. Det bör ge en god indikation till makthavare var riktade insatser bör sättas in.
Tycker även att Ardywan's pappa sa en hel del kloka ord! Den kriminalitet vi ser idag har sprungit före lagarna. Vad jag avser är att man innan 18års ålder riskerar ett mycket litet och obetydligt straff för ett grovt brott, det blir än tydligare att kriminella gäng insett detta och därför väljer att utnyttja unga lättpåverkade killar. Än lättare blir det i områden som rosengård då framtidsutsikterna och goda förebilder saknas för unga killar. Frågan är om man med proaktivt arbete kan skydda dessa killar från att hamna i kriminalitet eller om man helt enkelt ska genom straff avskräcka dessa. Att avskräcka fungerar ju uppenbarligen efter de som riskerar ett straff väljer att låta smågrabbar göra skiten.
Vore intressant att höra vad ni andra tänker om programmet och om jag är helt fel ute..