2013-10-22, 21:42
Medlem
docktorhexs avatar
Men vadihelvete har han hittat de där kläderna??? Myrorna eller röda korset kan inte ens tillhållahanda så lågt mode. Men skojjig är han ändå.

Lever han 2013 ut? verkar rätt ansträngd
Citera
2013-10-22, 21:58
Medlem
"Han var inte särskilt trevlig, men det var inte jag heller så det gick väl på ett ut"
Citera
2013-10-22, 21:59
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
"Han var inte särskilt trevlig, men det var inte jag heller så det gick väl på ett ut"

Ännu ett klockrent grymtande av Leffa GW P.
Citera
2013-10-22, 22:00
Medlem
pyttefnaxs avatar
Såg ut att bli ett intressant avsnitt nästa vecka, kvinnoskelett i ett skyttevärn, finns det kanske någon tråd här på fb om fallet?
Citera
2013-10-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ännu ett klockrent grymtande av Leffa GW P.

Absolut. Lite kul också att dom lät oss höra snacket med Kvartoft efter sändningen, där han förklarar sin jaktutstyrsel.
Citera
2013-10-22, 22:04
Medlem
Olivrankans avatar
Vad pratade Leif om för kannibal i USA 1991-92? Dahmer, eller har jag missat något?
Citera
2013-10-22, 22:05
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I dyra jaktbutiker. Det är väl sådär som folk med pengar ser ut nuförtiden när de ska jaga. Det ser ut som han kommer direkt från jakt.

Ja, särskilt rika gubbar. Konungen brukar också se ut sådär ungefär, plus en fin hatt med ett band med någon gräll färg som syns ordentligt i skogen.

Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Den ickesvensktalande pappan och alla andra pratar hela tiden om att alla på gården vet, det låter som att ingen vet, familjen bor ju också där, alltså borde pappan veta om alla på gården vet men vågar inte ens själv ange mördaren.

Jag satt och funderade på det där hela programmet. Pappan verkar ju uppenbart ledsen och arg och mån om att få våldet att sluta, samtidigt känns det lite konstigt att han inte ens på omvägar hört något eller haft någon misstanke om vem det kan vara när gärningsmannen troligen är en granne.

Citat:
Han säger ord som 'invandrarområden', 'unga invandrare', 'osvenskt', GW satsar verkligen järnet på att få SVT att låta honom gå i förtid.

Haha, nu konkurrerar han med Efterlyst!

Ge dig, det finns inget förbud mot att säga "invandrarområden", "unga invandrare" eller "osvenskt" i SVT-program.
Citera
2013-10-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Den ickesvensktalande pappan och alla andra pratar hela tiden om att alla på gården vet, det låter som att ingen vet, familjen bor ju också där, alltså borde pappan veta om alla på gården vet men vågar inte ens själv ange mördaren.

Han säger ord som 'invandrarområden', 'unga invandrare', 'osvenskt', GW satsar verkligen järnet på att få SVT att låta honom gå i förtid.

Haha, nu konkurrerar han med Efterlyst!

Eller "svensk, av födsel och vana", ja, nu jävlar kallar nog eva hamilton till krismöte på SVT.
Citera
2013-10-22, 22:09
Medlem
JudgeMentals avatar
Oerhört tråkigt om GW slutar. Han är ju kungen av svensk kriminologi. Jag kan inte ens föreställa mig vem som skulle kunna ersätta honom. Hans enorma kunnighet och "no bullshit" attityd är oefterhärmliga.
Citera
2013-10-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Här är flashbacktråden om mordet på ardiwan:

https://www.flashback.org/t1755863

Klart pappan vet vem som mördade.

Han kommer inte att avslöja vad han vet eftersom mordet troligen har att göra med faderns kriminella affärer.

Men han e inte lessen, han tänker på alla hundra tusen han kan tjäna när han säljer sin dotters oskuld till ngn i sitt hemland som får svenskt medborgarskap.

Vadå för affärer?
Citera
2013-10-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Men vadihelvete har han hittat de där kläderna??? Myrorna eller röda korset kan inte ens tillhållahanda så lågt mode. Men skojjig är han ändå.

Lever han 2013 ut? verkar rätt ansträngd

Jag tror det är lite av ett skämt, en Sherlock Holmes imitation..

Polisen och GWs kommentarer kring mordet på Ardywan var intressant, kultur och beteende hos de boende i rosengård är mer än tydligt ett samhällsproblem av större karaktär. Detta kan på längre sikt bli ett stort hot mot rättssamhället och demokratin om det sprider sig.

Var även intressant att GW vågar påpeka att vissa brott endast förekommer i gruppen invandrare, och lika så vissa brott är typisk för svenskar. Det bör ge en god indikation till makthavare var riktade insatser bör sättas in.

Tycker även att Ardywan's pappa sa en hel del kloka ord! Den kriminalitet vi ser idag har sprungit före lagarna. Vad jag avser är att man innan 18års ålder riskerar ett mycket litet och obetydligt straff för ett grovt brott, det blir än tydligare att kriminella gäng insett detta och därför väljer att utnyttja unga lättpåverkade killar. Än lättare blir det i områden som rosengård då framtidsutsikterna och goda förebilder saknas för unga killar. Frågan är om man med proaktivt arbete kan skydda dessa killar från att hamna i kriminalitet eller om man helt enkelt ska genom straff avskräcka dessa. Att avskräcka fungerar ju uppenbarligen efter de som riskerar ett straff väljer att låta smågrabbar göra skiten.

Vore intressant att höra vad ni andra tänker om programmet och om jag är helt fel ute..
Senast redigerad av Atomist 2013-10-23 kl. 00:28.
Citera
2013-10-23, 00:21
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeMental
Oerhört tråkigt om GW slutar. Han är ju kungen av svensk kriminologi. Jag kan inte ens föreställa mig vem som skulle kunna ersätta honom. Hans enorma kunnighet och "no bullshit" attityd är oefterhärmliga.

Kan bara instämma, utan han kan dom lägga ner skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in