Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieBallander
Nu blir jag nyfiken, kan du ge ngra exempel? Sjlv tycker jag GW har vaknat till efter rsskiftet och r i bttre form n p lnge. Kvllens program var riktigt bra.
De tv senaste "Veckans brott"-avsnittet har varit helt formidabla, men som jag skrev tidigare s tycker jag GW har gjort ett antal mindre genomtnkta utspel senaste tiden.
Ett exempel frn nmnda TV-serie r nr han recenserade Karlstadspolisens utredning av Lena-mordet i Deje fr en herrans massa r sedan. Det var inte mycket (ls: ingen) saklig kritik han hade att komma med dr inte. Det har jag tagit upp i flera inlgg tidigare i denna trd. Sen fick han fr sig att kritisera utredningen om Jessika Torstensson-mordet ("
Det ska inte vara s jvla svrt att lsa - jag r inte s glad ver denna typ av utredning" - fritt citerat) ocks. ven denna gng utan att ange ngon som helst motivering till varfr han r av den sikten. Det r svagt.
Sen har vi ett sista klockrent exempel frn frra ret som berrde Eva-mordet i rebro. Polisens pressman gick ut i media och ptalade att bevisningen mot mannen som tog livet av sig var enormt stark och att man ansg mordet som polisirt uppklarat. Det fick Leif GW att g i taket, bokstavligt talat. Hr har vi allts en polisprofessor som under enormt mnga r - direkt eller indirekt - via media sagt eller starkt antytt vem som r skyldig eller inblandad i diverse allvarliga brott utan att ge vederbrande ngon direkt chans att bemta det han sger. Detta utan betnkligheter till 99,9%. Nr d polisen i rebro vid ett enstaka tillflle gr samma sak - d gr Leif GW i taket och tycker det r en skandal.
Det om ngot var patetiskt.
Finns mnga fler exempel, men du fr nja dig med dessa.