2012-01-26, 20:49
Medlem
Baalzamons avatar
Jag anmlde ocks ett "miljonbrott" p SVT:s hemsida, och nu sg jag att jag missat ett samtal och ftt ett sms dr de ber mig ringa upp fr att de vill ta vara p min berttelse. Frgan r om man verkligen vill det? Jag har ingen strre lust att sitta i Gomorron Sveriges soffa och bertta om hur det gick till
Citera
2012-01-26, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Jag anmlde ocks ett "miljonbrott" p SVT:s hemsida, och nu sg jag att jag missat ett samtal och ftt ett sms dr de ber mig ringa upp fr att de vill ta vara p min berttelse. Frgan r om man verkligen vill det? Jag har ingen strre lust att sitta i Gomorron Sveriges soffa och bertta om hur det gick till
Det gr inget om du berttar. Du kan tacka nej till soffan om du vill, ngon annan kan lsa upp din berttelse tillsammans med andras berttelser.
Citera
2012-01-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Det r sant och det skulle han ven kunna sga i SVT, givetvis. Det konstiga dremot, r att han i samband med det betonar att brottslingarna r en vldigt liten del och att de resterande invandrarna r "hederligt folk". Ganska korkad analys fr att komma frn GW. Nr han sger s fr jag faktiskt en knsla av politisk korrekthet. Om 80 % av internerna p Kumla osv. r invandrare, och invandrarna r frre n svenskarna, betyder det ju en enorm verrepresentation. Denna verrepresentation br vl rimligtvis inte vara begrnsad till dmda, grova brottslingar, utan visa en attityd och mentalitet hos invandrare som ven terfinns i invandrarnas "hederliga folk", dock inte lika uttalat?
Jag har aldrig uppfattat GW som politiskt korrekt, utan han gr efter fakta och statistik och rds inte att sga vad som r sant. Sger han s, s r det nog s.
Citera
2012-01-26, 22:33
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieBallander
Nu blir jag nyfiken, kan du ge ngra exempel? Sjlv tycker jag GW har vaknat till efter rsskiftet och r i bttre form n p lnge. Kvllens program var riktigt bra.

De tv senaste "Veckans brott"-avsnittet har varit helt formidabla, men som jag skrev tidigare s tycker jag GW har gjort ett antal mindre genomtnkta utspel senaste tiden.

Ett exempel frn nmnda TV-serie r nr han recenserade Karlstadspolisens utredning av Lena-mordet i Deje fr en herrans massa r sedan. Det var inte mycket (ls: ingen) saklig kritik han hade att komma med dr inte. Det har jag tagit upp i flera inlgg tidigare i denna trd. Sen fick han fr sig att kritisera utredningen om Jessika Torstensson-mordet ("Det ska inte vara s jvla svrt att lsa - jag r inte s glad ver denna typ av utredning" - fritt citerat) ocks. ven denna gng utan att ange ngon som helst motivering till varfr han r av den sikten. Det r svagt.

Sen har vi ett sista klockrent exempel frn frra ret som berrde Eva-mordet i rebro. Polisens pressman gick ut i media och ptalade att bevisningen mot mannen som tog livet av sig var enormt stark och att man ansg mordet som polisirt uppklarat. Det fick Leif GW att g i taket, bokstavligt talat. Hr har vi allts en polisprofessor som under enormt mnga r - direkt eller indirekt - via media sagt eller starkt antytt vem som r skyldig eller inblandad i diverse allvarliga brott utan att ge vederbrande ngon direkt chans att bemta det han sger. Detta utan betnkligheter till 99,9%. Nr d polisen i rebro vid ett enstaka tillflle gr samma sak - d gr Leif GW i taket och tycker det r en skandal. Det om ngot var patetiskt.

Finns mnga fler exempel, men du fr nja dig med dessa.
Citera
2012-01-26, 23:20
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Jag har aldrig uppfattat GW som politiskt korrekt, utan han gr efter fakta och statistik och rds inte att sga vad som r sant. Sger han s, s r det nog s.
Haha! "Sger han s, s r det nog s". GW:s ord r lag! Jag vill inte heller kalla honom politiskt korrekt, absolut inte, det jag ppekade var en specifik sak som rr invandringen dr jag antar att han inte sger fullt ut vad han sjlv tycker.
Citera
2012-01-27, 15:50
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det gr inget om du berttar. Du kan tacka nej till soffan om du vill, ngon annan kan lsa upp din berttelse tillsammans med andras berttelser.
Fast det var de inte intresserade av, de ville att jag skulle bertta sjlv fick jag veta nu. Kvllsppet p TV4 var det, de skulle ha med Leif GW Persson ocks, s jag var frestad att tacka ja bara fr att f trffa den bermde, men det blev nej i alla fall.
Citera
2012-01-30, 04:03
Medlem
Stormorfars avatar
Jag skulle ltt kolla p en serie dr GW sitter inne
Citera
2012-01-30, 08:26
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
S stt. Blev det fr besvrligt att diskutera sakligt?

Tack.
Knappast.
Men man vljer vad man lgger sin energi p.
Mste han sga samma sak i varenda kanal han r med i?
Blir inte det lite enformigt?
Citera
2012-01-30, 09:17
Medlem
Fickludds avatar
Nsta avsnitt kommer att ta upp ett fall som snabbt klarades upp; fallet med Fadime Sahindal som mrdades av sin pappa fr tio r sedan. Sedan fortstter granskningen av vardagsbrotten som polisen inte bryr sig om att utreda. Det blir som vanligt ven ett klassiskt mord och "Frga Leif".
Citera
2012-01-31, 21:11
Moderator
Dr Kings avatar
GW i hgform igen och sgar poliser som skriver av renden bara fr att f en hg genomstrmning av renden.
Citera
2012-01-31, 21:31
Medlem
Gringubbens avatar
Angende hedersbrotten i kvll.
Den intervjuade poliskvinnan hvdade att fngelsestraff inte betydde s mycket fr GM.
S r det nog, fr vldsbrott r lgt rankade i vrt rttssystem.
Hur vore det om vi saltade straffet fr GM genom att hnga ut dem p Flashback?
De ska ge fan i att ta med sig sin hederskultur hit.
Citera
2012-01-31, 21:36
Medlem
"Ett egendomligt sammantrffande i tid".

Jag gillar Leif. Underhllande person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in