2013-02-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
GW ppnar upp fr att p sikt lmna veckans brott pga bristande ork s nu efterlyser han en ersttare fr honom p sikt.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16278839.ab

Vem kan tnkas erstta honom i s fall, ngot frslag p lmplig kandidat?

Finns nog ingen som kan erstta GW.
Efterlyst blev ju ett fiasko efter GW lmnade och r idag smre n ngonsin, veckans brott skulle nog kunna funka nd men det skulle behvas gras om vldigt mycket, just nu hnger ju hela konceptet p att man fr hra vad GW tror och tnker om brott.
Citera
2013-02-21, 15:37
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Finns nog ingen som kan erstta GW.
Efterlyst blev ju ett fiasko efter GW lmnade och r idag smre n ngonsin, veckans brott skulle nog kunna funka nd men det skulle behvas gras om vldigt mycket, just nu hnger ju hela konceptet p att man fr hra vad GW tror och tnker om brott.

Tyvrr kan jag bara komma p Jan Guillou.
Oavsett vad man tycker om karln, har han en del kunskap(kriminaljournalistik,juridik).
Det gr ju sklart inte erstta GW rakt av, s brja inte skrika, utan att frska komma p nt bttre.
Jag har sjlv vissa svrigheter med JG:s stil, men han levererar iaf vltalighet och r inte rdd fr att skapa kontroverser, som tminstone skulle bli underhllande.
Programmet skulle bli....annorlunda.

//Crimson
Citera
2013-02-21, 15:53
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Oavsett vad man tycker om karln, har han en del kunskap(kriminaljournalistik,juridik).
Det gr ju sklart inte erstta GW rakt av, s brja inte skrika, utan att frska komma p nt bttre.
Jag har sjlv vissa svrigheter med JG:s stil, men han levererar iaf vltalighet och r inte rdd fr att skapa kontroverser, som tminstone skulle bli underhllande.

//Crimson

Med tanke p att det r SVT som har programmet blir det nog Jerzy.
Citera
2013-02-21, 16:18
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble

Jag tror producenterna r medvetna om att Jerzy r kunnig, men inte kan bra programmet eller locka tittare p samma stt som GW eller Guillou kan.

//Crimson
Citera
2013-02-21, 16:32
Medlem
mishimas avatar
Medierna och tidningarna gillar att ringa till kriminologer fr expertutltande vid brott. Jag tror nog att det kommer att dyka upp nya knda ansikten nr Sarnecki och GW frsvinner. Han som jobbade ihop med GW i cold case-utredningen, Mikael Rying, skulle kunna bli mer knd.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mikael_Rying
Trodde nog att han var lite yngre men det dyker skert upp nya namn.
Citera
2013-02-21, 16:58
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Medierna och tidningarna gillar att ringa till kriminologer fr expertutltande vid brott. Jag tror nog att det kommer att dyka upp nya knda ansikten nr Sarnecki och GW frsvinner. Han som jobbade ihop med GW i cold case-utredningen, Mikael Rying, skulle kunna bli mer knd.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mikael_Rying
Trodde nog att han var lite yngre men det dyker skert upp nya namn.

Folk kollar nog mkt p programmet pga GW(kvalificerad gissning).
Bara JG kan uppbda samma intresse, oavsett om man lskar eller hatar karln.
Jag kommer nu frn ett perspektiv dr ven public service inte har nn strre lust att frlora tittare.
GW r en institution vid det hr laget och JG r s nra man kan komma, enligt mig.

Men de namnen ni(du) nmner r sklart mkt troligare, d JG:s stora ego skulle hindra honom frn att ta GW:s "sloppy seconds"......

//Crimson
Citera
2013-02-21, 17:18
Medlem
irrblosss avatar
Jag tycker det anordnas typ X-factory med enda syftet att ta fram en ny Leif GW. Intelligens, frisprkighet och karaktr bedms. Vinnaren vinner all relevant utbildning fr att bli professor i kriminologi. Drefter frbinder sig vinnaren att en gng per vecka medverka som expert i Veckans brott under minst 20 rs tid.
Citera
2013-02-21, 17:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Folk kollar nog mkt p programmet pga GW(kvalificerad gissning).
Bara JG kan uppbda samma intresse, oavsett om man lskar eller hatar karln.
Jag kommer nu frn ett perspektiv dr ven public service inte har nn strre lust att frlora tittare.
GW r en institution vid det hr laget och JG r s nra man kan komma, enligt mig.

Men de namnen ni(du) nmner r sklart mkt troligare, d JG:s stora ego skulle hindra honom frn att ta GW:s "sloppy seconds"......

//Crimson

Jag tnker kanske inte ett rakt byte utan p sikt. Det kommer dyka upp nya intressanta kriminologer och experter p omrdet. Den rdande medielogiken sger det. Tidningarna gillar att skapa profiler. GW r inte den ende kriminologen i Sverige som har kunskap om brott. Det r erfarenheten som kanske saknas men den kommer.
Senast redigerad av mishima 2013-02-21 kl. 18:05.
Citera
2013-02-21, 17:39
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

//Crimson

Janne r en kul typ. Han har ocks den auktoriteten som professorn har, att man inte skulle vga sga emot honom ven om man var sker p att han hade fel. Sdan sjlvskerhet r alltid fascinerande. Fast nu r vl Janne mer intresserad av politik n "smbrott", ven om han sjlvklart r expert p allting.
Jag gissar att det blir ngon kriminaljournalist.
Hoppas bara Camilla fortstter, hon r bra.
Citera
2013-02-21, 17:44
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tnker kanske inte rakt byte utan p sikt. Det kommer dyka nya intressanta kriminologer och experter p omrdet. Den rdande medielogiken sger det. Tidningarna gillar att skapa profiler. GW r inte den ende kriminologen i Sverige som har kunskap om brott. Det r erfarenheten som kanske saknas men den kommer.

Jojo, jag frstr absolut vad du menar.
Men ska man erstta GW i ett sdant hgprofilerat program som "Veckans Brott", fr man nog tyvrr inte mjligheten att vxa in i rollen p sikt, ssom du antyder.
Det minskar antalet kandidater drastiskt, frutsatt att mitt resonemang stmmer...

//Crimson
Citera
2013-02-21, 18:00
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Haha, vore fan nstan skoj och se det. GW sger att motiv r ett njutningsmedel fr verklassen, medan Jerzy kommer skylla allt p att grningsmannen, eller grningsmannens frldrar, inte har ngot jobb.
Citera
2013-02-21, 18:35
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Haha, vore fan nstan skoj och se det. GW sger att motiv r ett njutningsmedel fr verklassen, medan Jerzy kommer skylla allt p att grningsmannen, eller grningsmannens frldrar, inte har ngot jobb.

GW:s citat ska vl nrmast ses som lite sarkasm:
"verste Senap med ljusstaken i biljardrummet" typ.(Cluedo ngon?)

Medans den sociala situationen faktiskt pverkar brottsstatistiken, ngot de bda r vl medvetna om.

//Crimson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in