Citat:
Ursprungligen postat av RichardCrenna
Okej. Jag uppfattade honom som att han tyckte det var brott som var enkla att utreda, "sjlvspelande", vilket jag menar att det rimligen inte r.
Men visst r det en resursfrga. Och just GW har ju i en av sina f arbetsinsatser som inte enbart var av privatekonomisk vinning, skrivit en rapport fr RPS och konstaterat ett antal brott som kanske inte ska utredas eftersom de kostar s mycket resurser att utreda i relation till straffvrdet. Men i den rapporten pratade han inte s mycket om innebandy utan mer om nyttan av att anvnda rttsvsendets resurser p ett rimligt stt.
GWs produktion gr vl knappast att klanka ner p. Han r hyfsat flitig och sa sig lsa ca 1.000 sidor om dagen!
Det gr vl inte att komma ifrn att Svensk Polis r underpresterande jmfrt med kollegor i andra lnder. Polisen har ocks tillfrts enormt stora resursfrstrkningar de senaste 20 ren utan att visa p frvntat resultat.
Fr ett tag sedan trffade jag en pensionerad polischef som grovt delade in svenska poliser i tre jmnstora kategorier; Karriristerna, Poliserna och Latmaskarna. M a o gr bara var tredje polis sitt jobb... enligt denna f d polischefen.