Citat:
Ursprungligen postat av RichardCrenna
Ja, om nu ngon anvnder sig av en kta Facebookidentitet frn sin hemdator nr denne hotar s har ju denne sjlvfallet satt sig i en dlig sits. Men jag r inte sker p att en domstol skulle bedma det som stllt bortom rimligt tvivel om personen nekar i sten och hvdar att nn polare anvnt hans konto d han alltid r inloggad. Ngon som knner till ngot rttsfall?
Min pong var att jag str mig p att GW pratar mot bttre vetande. Han vet mycket vl hur det ligger till, och varfr de hr brotten nstan aldrig utreds, men istllet fr att frklara det hller han p och raljerar om innebandy. Jag tycker han framstr som mer n lovligt bitter ver att ha tvingats i pension och inte lngre ha ingng p Rikspolisstyrelsen. Det r trist.
Har ingen aning om hur lngt man skulle driva ett sdant (skit)ml. Dock s GR det ju att driva dessa ml - det var s jag uppfattade GW. Allts, skyller en person p en kompis, d fr man kolla upp kompisens historia/uttalanden/"alibi". Det r ju inte s att det r helt omjligt att utreda dessa (skit)fall, utan handlar mer om prioriteringar och resurser.
Jmfr med om en misstnkt mrdare skulle sga: -"N, det var polaren som gjorde det."
Mlet lr ju inte lggas ned pga. det.