Citat:
Ursprungligen postat av RichardCrenna
Ja, om nu någon använder sig av en äkta Facebookidentitet från sin hemdator när denne hotar så har ju denne självfallet satt sig i en dålig sits. Men jag är inte säker på att en domstol skulle bedöma det som ställt bortom rimligt tvivel om personen nekar i sten och hävdar att nån polare använt hans konto då han alltid är inloggad. Någon som känner till något rättsfall?
Min poäng var att jag stör mig på att GW pratar mot bättre vetande. Han vet mycket väl hur det ligger till, och varför de här brotten nästan aldrig utreds, men istället för att förklara det håller han på och raljerar om innebandy. Jag tycker han framstår som mer än lovligt bitter över att ha tvingats i pension och inte längre ha ingång på Rikspolisstyrelsen. Det är trist.
Har ingen aning om hur långt man skulle driva ett sådant (skit)mål. Dock så GÅR det ju att driva dessa mål - det var så jag uppfattade GW. Alltså, skyller en person på en kompis, då får man kolla upp kompisens historia/uttalanden/"alibi". Det är ju inte så att det är helt omöjligt att utreda dessa (skit)fall, utan handlar mer om prioriteringar och resurser.
Jämför med om en misstänkt mördare skulle säga: -"Nä, det var polaren som gjorde det."
Målet lär ju inte läggas ned pga. det.