2012-01-24, 22:12
Medlem
Lessnade lite smtt p programmet eftersom de kndes ganska upprepande men sg dagens avsnitt intressant som alltid med de gammla krimnalfallet i slutet samt GW leverar som vanligt . Mrkbart irriterad p svenska polisvsendet! nja , blir nog och teruppta tittandet igen knns de i nulget som..
Citera
2012-01-24, 22:26
Medlem
Kakelungsmordet var hjdpunkten idag inklusive GW sknare tv-profil fr man leta efter!
Citera
2012-01-24, 22:33
Medlem
Joel^_^s avatar
Har aldrig gillat GW, men idag slog han fan huvudet p spiken.
Polisens organisation har varit dlig hur lnge som helst. Kanske r dags att sluta hja procenten lsta brott med att st och haffa fortkrare fr kung och fosterland i slutet av mnaden och istllet fokusera p riktiga brott.

Poliserna p gatan skulle kunna behva ngon form av attityd-trning ocks. Jag vet att dom mste bete sig p ett visst stt och vara lite hrda fr att ingjuta ngon form av respekt.
Men jag har aldrig begtt ngot direkt brott men nr man stter p ngon polis efter en krog-runda s blir man bemtt som om man skulle ha vldtagit 3-4 spdbarn och genomfrt ett folkmord som fr frintelselgrena i Nazi-Tyskland att framst som scoutlger. Och det enda man egentligen gjort r att vingla lite p vgen hem.

Frvrigt frsta gngen jag sett detta program och blev positivt verraskad.
Citera
2012-01-24, 22:41
Medlem
nero1s avatar
Gtt att hra GW sga sanningen om dom hr islamisterna som satt hktade fr frberedelse till mord p Lars Vilks.. Han sa som det var att Spo agerat rtt och att dessa killar enbart friades pga tunn bevisbrda, men att det som sagt r uppenbart vad dom hade fr avsikter. Hoppas Oisin Cantwell p Aftonbladet sg programmet... GW sger alltid som det r!
Citera
2012-01-24, 22:47
Medlem
nero1s avatar
GW har ju i alla fall inte samma sikter som "experterna" p Aftonbladet (Oisin Cantwell bla), angende islamisterna som ville dda Vilks. Han antydde ganska kraftigt att det var mycket vl klarlagt att dom hade avsikter att mta Vilks som fr Vilks inte skulle vara s nyttigt. Han berttade ven att Spo mycket vl visste vilka kufar detta var sedan lngt innan tillslaget. Sknt att det finns folk som sger som det r i det hr frbannade landet!
Citera
2012-01-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vghalsigt? Inte alls. SVT skulle kunna snda en testbild med GW:s initialer och man skulle skert uppn flera hundratusen tittare. Han r s omttligt populr den mannen s det saknar helt motstycke.

Nr det gller hans omdme fr jag lov att instmma med dig, senaste tiden har han gjort en hel del mindre genomtnkta uttalanden. Att samla alla i en lista skulle troligtvis ta en hel mnad, s jag avstr.

Nu blir jag nyfiken, kan du ge ngra exempel? Sjlv tycker jag GW har vaknat till efter rsskiftet och r i bttre form n p lnge. Kvllens program var riktigt bra.
Citera
2012-01-24, 23:42
Medlem
GW gick hrt t inkompetensen och latheten som rder inom polisen nr det gller att klara upp "miljonbrotten", ja uppklarningsprocenten verlag var han ju mer n lovligt irriterad p
Citera
2012-01-25, 00:24
Medlem
ab12s avatar
Det r ju sjlva fan att det r praktikanter som skter SVT Play numera. De grejar uppenbarligen inte att lgga upp kvllens program.
Citera
2012-01-25, 00:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GargamellSucker85
Kakelungsmordet var hjdpunkten idag inklusive GW sknare tv-profil fr man leta efter!
Trd om Kakelugnsmordet:

https://www.flashback.org/t585970
Citera
2012-01-25, 01:47
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Alla granskningar kan ses som opartiska men av siffrorna att dma s finns det ett ganska stort behov fr granskning!
Fr det r ganska uppenbart att det r en felande lnk nnstans i organisationen!
Det r det verkligen. Bra id av dem, detta. Fyllde precis i uppgifter p hemsidan om ett "miljonbrott" jag blivit utsatt fr och som Polisen bara sket i. Gr detsamma ni, om ni varit med om ngot.
Citera
2012-01-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
GW gick hrt t inkompetensen och latheten som rder inom polisen nr det gller att klara upp "miljonbrotten", ja uppklarningsprocenten verlag var han ju mer n lovligt irriterad p

Exakt, denna ilska han visade frvnade mig, p ett positivt stt. Det ska bli mycket intressant att se vad som hnder framver, dels vilka historier de fr in frn tittarna (lr ju bli en hel del hrresande fall! ) samt om det startas ngon debatt i samhllet i vrigt. Kan bli en intressant vr p den fronten...
Citera
2012-01-25, 10:10
Medlem
Det historiska fallet med bankdirektren var groteskt, men nd vldigt intressant
hur en till synes hederlig mnniska kan utfra ett mord. Sedan stycka och elda upp
liket i kakelugnarna, det fordras en hg grad av handlingskraft till detta dd.
Nr han sedan blev misstnkt fr frskingring, erknde han ven mordet, fast
det var omjligt bevisa(en sk hederlig brottsling enl. GW). Att han sedan blev
kallad fr "Grilljanne" var ju vldigt komiskt i bedrvelsen!

"Grilljanne"(r egenligen en gammaldags benmning frn 20-talet,
"en sk ung SPRTT/eller dagens STUREPLANS-slyngel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in