2012-02-16, 19:34
Medlem
SiSeniors avatar
Polismord har alltid varit ngot som fascinerat mig. Hrligt var d att f en hel timme med bara polismord(typ). Anmrkningsvrt hur frbannat kallblodig Jackie var nr han knppte dem tv poliserna i Malexander. Ngon som mer information om det andra fallet (p 60-70-talet) dr det ocks var mer n en polis som blev mrdad? Aldrig hrt talas om det tidigare nmligen.
Citera
2012-02-16, 21:12
Medlem
Dligt att dom inte berttade hur dom fick fast Jackie Arklv och Co. Blev lite avsnoppat.
Citera
2012-02-16, 23:14
Medlem
allegragellers avatar
LGWP: "D skall jag gra ett stort kors i mitt statistiska tak."
Citera
2012-02-17, 03:16
Medlem
PeterNosters avatar
I ett tidigare avsnitt gjorde LGWP en ordentlig "face palm" nr brottsoffret fick besked att det var ingen ide att ta in tjuvarna som fanns p filmen och var knda av polisen fr "de kommer inte att erknna i alla fall".
Citera
2012-02-17, 04:48
Medlem
COYBs avatar
Ngon som vet vilka de 3 misstnkta fr det ouppklarade polismordet r/var?
Citera
2012-02-17, 06:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Ngon som vet vilka de 3 misstnkta fr det ouppklarade polismordet r/var?
https://www.flashback.org/sp24077243
Citat:
Ursprungligen postat av Kool Moe Dean
Widengren skall troligen ha skjutits av D. Fitzpatrick som sjlv senare blev avrttad.
Citera
2012-02-17, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Polismord har alltid varit ngot som fascinerat mig. Hrligt var d att f en hel timme med bara polismord(typ). Anmrkningsvrt hur frbannat kallblodig Jackie var nr han knppte dem tv poliserna i Malexander. Ngon som mer information om det andra fallet (p 60-70-talet) dr det ocks var mer n en polis som blev mrdad? Aldrig hrt talas om det tidigare nmligen.

Berttar ur minnet nu men en biljakt slutade med att en tonring krashade, nr poliserna stormade bilen slngde han ivg ett snabbt skott som tog mitt mellan gonen p en av snutarna. Den andra polisen skt han i benet och sen var det ver.
Citera
2012-02-17, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Dligt att dom inte berttade hur dom fick fast Jackie Arklv och Co. Blev lite avsnoppat.

Hller med, gripandet av JA r rtt intressant. r vl allmnt ansett att skotten mot honom inte var helt ndvndiga men det kunde han gott ha. Synd det inte tog bttre.
Citera
2012-02-17, 12:34
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Berttar ur minnet nu men en biljakt slutade med att en tonring krashade, nr poliserna stormade bilen slngde han ivg ett snabbt skott som tog mitt mellan gonen p en av snutarna. Den andra polisen skt han i benet och sen var det ver.

Det var som fan. Hjlpen mste ha varit lngt borta med tanke p att den ena avled p grund av ett skott i benet.
Citera
2012-02-18, 21:46
Medlem
Sara, i del 3...

Hur kan man prata s dlig svenska efter ha bott hr 16 r? Hon kom dessutom hit nr hon va 8-9 r. Nr man kommer till ett nytt land vid s tidig lder brukar brytningen helt frsvinna. Det r oerhrt tragiskt att man inte kan prata bttre efter s mnga r. Har hon levt instngd i en kllare under hela sitt liv? Ngon som vet? Man ser visserligen henne st vid Sdertlje kanal i en sekvens. Dr kanske vi har svaret....
Senast redigerad av AssetManagement 2012-02-18 kl. 21:52.
Citera
2012-02-19, 00:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
https://www.flashback.org/sp24077243

N, vem kan det vara som fortfarande lever? (Sannolikt i fngelse p livstid eller svrt sjuk, om jag tolkar LGWP rtt.)
Citera
2012-02-21, 12:30
Medlem
Ikvll om konstkuppen mot Nationalmuseum.Det finns en bra Radio dok om det samma som r bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in