2012-02-16, 19:34
Medlem
SiSeniors avatar
Polismord har alltid varit något som fascinerat mig. Härligt var då att få en hel timme med bara polismord(typ). Anmärkningsvärt hur förbannat kallblodig Jackie var när han knäppte dem två poliserna i Malexander. Någon som mer information om det andra fallet (på 60-70-talet) där det också var mer än en polis som blev mördad? Aldrig hört talas om det tidigare nämligen.
Citera
2012-02-16, 21:12
Medlem
Dåligt att dom inte berättade hur dom fick fast Jackie Arklöv och Co. Blev lite avsnoppat.
Citera
2012-02-16, 23:14
Medlem
allegragellers avatar
LGWP: "Då skall jag göra ett stort kors i mitt statistiska tak."
Citera
2012-02-17, 03:16
Medlem
PeterNosters avatar
I ett tidigare avsnitt gjorde LGWP en ordentlig "face palm" när brottsoffret fick besked att det var ingen ide att ta in tjuvarna som fanns på filmen och var kända av polisen för "de kommer inte att erkänna i alla fall".
Citera
2012-02-17, 04:48
Medlem
COYBs avatar
Någon som vet vilka de 3 misstänkta för det ouppklarade polismordet är/var?
Citera
2012-02-17, 06:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Någon som vet vilka de 3 misstänkta för det ouppklarade polismordet är/var?
https://www.flashback.org/sp24077243
Citat:
Ursprungligen postat av Kool Moe Dean
Widengren skall troligen ha skjutits av D. Fitzpatrick som själv senare blev avrättad.
Citera
2012-02-17, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Polismord har alltid varit något som fascinerat mig. Härligt var då att få en hel timme med bara polismord(typ). Anmärkningsvärt hur förbannat kallblodig Jackie var när han knäppte dem två poliserna i Malexander. Någon som mer information om det andra fallet (på 60-70-talet) där det också var mer än en polis som blev mördad? Aldrig hört talas om det tidigare nämligen.

Berättar ur minnet nu men en biljakt slutade med att en tonåring krashade, när poliserna stormade bilen slängde han iväg ett snabbt skott som tog mitt mellan ögonen på en av snutarna. Den andra polisen sköt han i benet och sen var det över.
Citera
2012-02-17, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Dåligt att dom inte berättade hur dom fick fast Jackie Arklöv och Co. Blev lite avsnoppat.

Håller med, gripandet av JA är rätt intressant. Är väl allmänt ansett att skotten mot honom inte var helt nödvändiga men det kunde han gott ha. Synd det inte tog bättre.
Citera
2012-02-17, 12:34
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Berättar ur minnet nu men en biljakt slutade med att en tonåring krashade, när poliserna stormade bilen slängde han iväg ett snabbt skott som tog mitt mellan ögonen på en av snutarna. Den andra polisen sköt han i benet och sen var det över.

Det var som fan. Hjälpen måste ha varit långt borta med tanke på att den ena avled på grund av ett skott i benet.
Citera
2012-02-18, 21:46
Medlem
Sara, i del 3...

Hur kan man prata så dålig svenska efter ha bott här 16 år? Hon kom dessutom hit när hon va 8-9 år. När man kommer till ett nytt land vid så tidig ålder brukar brytningen helt försvinna. Det är oerhört tragiskt att man inte kan prata bättre efter så många år. Har hon levt instängd i en källare under hela sitt liv? Någon som vet? Man ser visserligen henne stå vid Södertälje kanal i en sekvens. Där kanske vi har svaret....
Senast redigerad av AssetManagement 2012-02-18 kl. 21:52.
Citera
2012-02-19, 00:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
https://www.flashback.org/sp24077243

Nå, vem kan det vara som fortfarande lever? (Sannolikt i fängelse på livstid eller svårt sjuk, om jag tolkar LGWP rätt.)
Citera
2012-02-21, 12:30
Medlem
Ikväll om konstkuppen mot Nationalmuseum.Det finns en bra Radio dok om det samma som är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in