2010-06-30, 21:05
Medlem
slippys avatar
Här står det att Tabacalera Cubana är tillverkare. Vid en närmare koll så stämmer detta inte alls. Tabacalera Cubana ligger i niquarga men den här cigarren skall vara dominikansk
http://www.cigarrlagret.nu/product_i...roducts_id=468

Här finns det ännu mer omfattande information där det bland annat står märke: Arturo Fuente
http://www.cigardirect.se/?artnr=63564
Senast redigerad av slippy 2010-06-30 kl. 21:07.
Citera
2010-06-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Här står det att Tabacalera Cubana är tillverkare. Vid en närmare koll så stämmer detta inte alls. Tabacalera Cubana ligger i niquarga men den här cigarren skall vara dominikansk
http://www.cigarrlagret.nu/product_i...roducts_id=468

Här finns det ännu mer omfattande information där det bland annat står märke: Arturo Fuente
http://www.cigardirect.se/?artnr=63564
Cigarrlagret har nog bara skrivit fel för just den cigarren, det står korrekt tillverkare för de andra storlekarna. Men, Cigardirect ska du passa dig för! De verkar ha noll koll och har rena ockerpriser på många produkter.

Bästa priset jag sett är för övrigt hos Cigarrcenter, se här.
Citera
2010-07-01, 12:20
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Cigarrlagret har nog bara skrivit fel för just den cigarren, det står korrekt tillverkare för de andra storlekarna. Men, Cigardirect ska du passa dig för! De verkar ha noll koll och har rena ockerpriser på många produkter.

Bästa priset jag sett är för övrigt hos Cigarrcenter, se här.

De hade intressant pris på Partagas Corona Junior också.
55:- för Partagas och 64:- för WB Chuchill måste anses som bra pris!

Båda dessa kan jag passa på att rekommendera för den som undrar efter två bra cigarrer. Passar för nybörjare!
Citera
2010-07-01, 23:31
Medlem
Mellers avatar
Hejsan och hallå.

Far min fyller år här om ett par veckor och jag tänkte köpa en eller ett par finare cigarrer åt honom. Då jag själv inte är rökare och inte vet någonting om det så tänkte jag lämna det lilla problemet åt er.
Han röker cigariller dagligen, det är typ det jag vet.

Cigarren ska gärna vara från en svensk sida som man kan beställa ifrån, för att göra proceduren enklare.

Tack på förhand.
Citera
2010-07-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meller
Hejsan och hallå.

Far min fyller år här om ett par veckor och jag tänkte köpa en eller ett par finare cigarrer åt honom. Då jag själv inte är rökare och inte vet någonting om det så tänkte jag lämna det lilla problemet åt er.
Han röker cigariller dagligen, det är typ det jag vet.

Cigarren ska gärna vara från en svensk sida som man kan beställa ifrån, för att göra proceduren enklare.

Tack på förhand.
Satsa antingen på 2-3 cigarrer i något tunnare storlekar och medium till full styrka om han är van vid cigariller, t.ex.

Cohíba Panatelas - 106 kr
H. Upmann Coronas Junior (tub) - 60 kr
Hoyo De Monterrey Hoyo Du Maire - 59 kr
Montecristo No. 3 - 124 kr
San Cristobal El Princípe - 70 kr

...eller, om du vill ge honom lite större och präktigare cigarrer så är följande ofta säkra kort:

Cohíba Espléndidos - 375 kr
Hoyo De Monterrey Double Coronas - 198 kr
Montecristo No. 2 - 160 kr
San Cristóbal El Morro - 196 kr

Alla prisexempel är från Polarcigar som är en bra svenska cigarrhandlare. Annars kan du kolla på Cigarrlagret, Cigarrcenter och Den Anspråkslösa Cigarraffären (hos Gott Efter Maten) som alla har gott renommé.
Citera
2010-07-02, 09:37
Medlem
Mellers avatar
Citat:
Satsa antingen på 2-3 cigarrer i något tunnare storlekar och medium till full styrka om han är van vid cigariller, t.ex.

Cohíba Panatelas - 106 kr
H. Upmann Coronas Junior (tub) - 60 kr
Hoyo De Monterrey Hoyo Du Maire - 59 kr
Montecristo No. 3 - 124 kr
San Cristobal El Princípe - 70 kr

...eller, om du vill ge honom lite större och präktigare cigarrer så är följande ofta säkra kort:

Cohíba Espléndidos - 375 kr
Hoyo De Monterrey Double Coronas - 198 kr
Montecristo No. 2 - 160 kr
San Cristóbal El Morro - 196 kr

Alla prisexempel är från Polarcigar som är en bra svenska cigarrhandlare. Annars kan du kolla på Cigarrlagret, Cigarrcenter och Den Anspråkslösa Cigarraffären (hos Gott Efter Maten) som alla har gott renommé.

Tackar så mycket. En tanke är ju att ge honom t.ex. 2 små-mellanstora kanske och 1 rejäl, eller är det bättre att satsa stenhårt på en typ? Det kanske ser bättre ut så att säga? Dum fråga kanske, men ni vet ju vad som är "rätt" antar jag, hehe.
Citera
2010-07-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meller
Tackar så mycket. En tanke är ju att ge honom t.ex. 2 små-mellanstora kanske och 1 rejäl, eller är det bättre att satsa stenhårt på en typ? Det kanske ser bättre ut så att säga? Dum fråga kanske, men ni vet ju vad som är "rätt" antar jag, hehe.
Satsa på två riktigt bra mindre cigarrr och ett större flaggskepp. Även om det kan se elegantare ut att få flera cigarrer av samma sort så är variation väldigt trevligt.

Mitt förslag är:

1 st Cohíba Panatelas
1 st Montecristo No. 3
1 st Hoyo De Monterrey Double Coronas
Citera
2010-07-02, 10:50
Medlem
hejaklacksledares avatar
La precis in en beställning på följande:

Montecristo No.2,
Romeo y Julieta Sport Largos,
Montecristo No.4,
H.Upmann Petit Coronas,
Cohiba Panetelas,

Alla fick bra kritik av polarcigars testpanel.
Citera
2010-07-02, 13:41
Medlem
Mellers avatar
Citat:
Satsa på två riktigt bra mindre cigarrr och ett större flaggskepp. Även om det kan se elegantare ut att få flera cigarrer av samma sort så är variation väldigt trevligt.

Mitt förslag är:

1 st Cohíba Panatelas
1 st Montecristo No. 3
1 st Hoyo De Monterrey Double Coronas

Tack för hjälpen igen, blev precis den beställningen påhittig som jag är. Blev nästan sugen på att göra en egen beställning, trots att jag inte röker. Dom ser ju så fina ut...
Citera
2010-07-06, 21:21
Medlem
Braxnackes avatar
Fick hem några garrar idag som jag beställt.

Nu skall jag bara få fart på min plastidor (15L) med beads (65%) och undrar:

Hur mycket destillerat vatten skall jag använda till beadsen?

Sprutade på lite vatten med fuktspruta men hur vet jag på ett ungefär hur mycket jag skall använda första gången?
Citera
2010-07-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxnacke
Fick hem några garrar idag som jag beställt.

Nu skall jag bara få fart på min plastidor (15L) med beads (65%) och undrar:

Hur mycket destillerat vatten skall jag använda till beadsen?

Sprutade på lite vatten med fuktspruta men hur vet jag på ett ungefär hur mycket jag skall använda första gången?
Beads ska bara fuktas försiktigt så att ca 10-20 % av pärlorna fortfarande är vita efter att man rört om. Grejen är att den impregnerade silikan inte kan hålla särskilt myckat vatten själv och överfuktar man drar fuktigheten iväg. Man måste därför ha förhållandevis mycket humibeads för att slippa fukta på opraktiskt ofta. Fördelen med humibeads är dock att man kan få lägre RH än vad den vanliga vatten/PG-blandningen på oasis ger.

En annan anledning till att man inte ska låta alla pärlor bli vita är att om man stoppar in överfuktade cigarrer i humidoren så kan de ofuktade pärlorna absorbera en del av överskottsfukten.
Citera
2010-07-07, 14:05
Medlem
slippys avatar
Citat:
Får man fråga varför du valde Makers Mark när du handlade från Famous som i princip har allting?

På tal om Makers Mark.

Jag tyckte att denna cigarr var fruktansvärt bra. Helt klart bland de bättre jag har rökt. Ibland slog bourbon smaken "igenom" litegrann och smakade nästan syntetisk men överlag riktigt trevligt röka!

Helt klart min topp 5!

Jag drack såklart makers mark till cigarren vid två av de tillfällen jag rökt den och måste säga att jag gillade kombinationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in