2007-02-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karloskar
Jag har stor erfarenhet av Gandaf.

Mycket bra produkter till ok priser.

ALLT är dock inte toppen.

Bra och snabba leveranser.

Av 40 pers i firman är vi +10 som handlat paket av Gandaf - alla är nöjda.

okej vad är inte toppen då?
Citera
2007-02-28, 11:08
Medlem
karloskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoffen
okej vad är inte toppen då?

Jag gillar helt enkelt inte alla cigarrer!

Jag gillar krämiga garrar med skänt drag.

En fet maduro passar mig därför mindre bra.

Men jag kan inte påstå att de har varit dåliga - bara inte toppen.

Alla cigarrer jag provat från dem (vilket är +40 olika) har varit välrullade.

Men smaken är som baken - vilket ju är tur, annars skulle vi inte kunna bajja.
Citera
2007-03-07, 14:35
Medlem
Rakiis avatar
Köpte helt på måfå igår en Don Sebastian, aldrig tidigare hört namnet men efter lite googlande kom jag fram till att Hemingway ska ha lovordat cigarren av någon anledning. Kan själv inte riktigt förstå hur det kommer sig då den i sig var väldigt mjuk och torr i smaken, kände inte riktigt av röken i munnen och arom fanns det knappast någon av. Kan även bero på att jag rökte utomhus och tände med en ciggaretttändare som lär förstört upplevelsen utifrån vad jag läst osv. Nästa gång blir det nog en Cohiba eller dylikt på födelsedagen, och då förhoppningsvis en bättre tillfredsställelse.
Citera
2007-03-07, 14:49
Medlem
Pyrokemis avatar
Fick hem 25st Jose L. Piedra för ca 3 dagar sen. Har provat en, jag är ju inte en van cigarrökare kan jag ju inte påstå. Men jag provade en och tyckte det var god arom, ganska stark. Godast var den ju dock i början. Man får sedan känslan av en mycket varm rök, i synnerhet mot slutet (vilket är ganska självklart).

Mvh
Anton
Citera
2007-11-01, 08:02
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Blir cigarren dålig?

Måste man röka upp en cigarr samma dag som man tänder den, eller går den att röka under tex 2 dagar? Förrutom att det luktar illa med en cigarrfimp, blir den dålig för att man sparar på den ett tag?
Citera
2007-11-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaargh! condor!
Måste man röka upp en cigarr samma dag som man tänder den, eller går den att röka under tex 2 dagar? Förrutom att det luktar illa med en cigarrfimp, blir den dålig för att man sparar på den ett tag?

Så fort en cigarr släcks är den död. All smak förstörs helt enkelt.
Citera
2007-11-01, 08:22
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufflebutt

Tack för svaret
Citera
2007-11-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufflebutt
Riktigt så illa är det inte! En cigarr som slocknat och kallnat helt blir definitivt inte detsamma som den var innan om den tänds upp men den blir sällan helt orökbar.

Ett tips om man vill spara resten av cigarren till senare är att blåsa ganska kraftigt genom cigarren och så att säga tömma den på rök innan man låter den självslockna. Då smakar den betydligt bättre när man fyrar an igen (dock, som sagt, inget att egentligen rekommendera!).
Citera
2007-11-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
... Godast var den ju dock i början. Man får sedan känslan av en mycket varm rök, i synnerhet mot slutet (vilket är ganska självklart)...
Om cigarren börjar bli varm och bitsk, prova då att puffa mer sällan och försiktigare! Detta är särskilt viktigt på smalare faconger som jag antar att det var frågan om?

Lite lagring och stabilisering kring 65% RH skulle säkert också minska tendensen till varmrökning hos dem!
Citera
2007-11-02, 16:38
Medlem
Pyrokemis avatar
Okej, en kompis slängde med 10st cigarrer när jag beställde min piptobak för några dagar sen. Vi provsmakade en i förrgår, dessa var betydligt mildare! Godare enligt mitt tycke.

Cigarrerna hette; Cristales (tub) 16x150 mm, och kommer från Santaclara.

Mvh
Anton

edit, ja de förra var ganska smala.
Citera
2007-11-16, 20:03
Medlem
Christerknatchs avatar
Fråga: vad kostar en cigarr i genomsnitt?
Citera
2007-11-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christerknatch
...vad kostar en cigarr i genomsnitt?...
Uj, det var en svår fråga som förmodligen inte har något bra svar.

Vill man veta det så måste man snäva in frågeställningen med anspråk på var i världen man handlar, vilket land cigarrerna är tillverkade i, vilket spann i kvalitet och storlek/facong på cigarren man vill ta med i bedömningen osv osv.

Men, för att ändå ge ett svar så tycker jag att det finns alldeles utmärkta ickecubanska cigarrer på Internet för 4-6 amerikanska dollar/st!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in