2010-07-07, 14:11
Medlem
Letar efter en cigarr(?) Jag provade för några månader sen, inte en aning om vad den hette.
Den var smaksatt med rom eller vanilj, var löst rullad, typ som en Ramrod och var inköpt i 3 eller 5-pack på partihallarna i Göteborg.

Skäms naturligtvis för att det inte är en "Riktig" cigarr, men jag tyckte verkligen den var god och undrar om någon vet vad detta var och var de kan beställas?
Citera
2010-07-09, 01:03
Medlem
Luigis avatar
Vad tycker folket här inne om Romeo Y Julieta Nr.2...? Köpte mig en tub idag för 65:- och ser fram emot att röka den! Köpte mig även en Balmoral för en lite billigare peng, har inte prövat den heller så det blir också intressant.
Citera
2010-07-10, 00:05
Medlem
MiguelLives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Vad tycker folket här inne om Romeo Y Julieta Nr.2...? Köpte mig en tub idag för 65:- och ser fram emot att röka den! Köpte mig även en Balmoral för en lite billigare peng, har inte prövat den heller så det blir också intressant.

Provade faktiskt en Nr 2 lagrad från 60-talet i helgen, det är riktigt intressant och se hur tobak kan åldras med charm vid rätt förutsättningar. No2 är ofta välrullade och fina men prova och lagra några i 2-3 år - Ammoniaken dunstar bort och smakerna utväcklas.
Citera
2010-07-13, 01:06
Medlem
Rogbianuzs avatar
Hallå!

På en resa nyligen så inhandlade jag mig ett trepack Davidoff Tubos Special <R>.
Jag undrar om någon har smakat på dessa och kan ge en bild av hur dem är?

Tack på förhand.
Citera
2010-07-13, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogbianuz
Hallå!

På en resa nyligen så inhandlade jag mig ett trepack Davidoff Tubos Special <R>.
Jag undrar om någon har smakat på dessa och kan ge en bild av hur dem är?

Tack på förhand.
Tja, grundtonen är som de flesta milda dominikanska cigarrer, dvs ganska ointressant, men med en elegant överton.
Citera
2010-07-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Cigarrlagret har nog bara skrivit fel för just den cigarren, det står korrekt tillverkare för de andra storlekarna. Men, Cigardirect ska du passa dig för! De verkar ha noll koll och har rena ockerpriser på många produkter.

Bästa priset jag sett är för övrigt hos Cigarrcenter, se här.

Varför skall man passa sig för cigardirect???!! Var inne hos dom och handlade i butiken för en tid sedan, samt har några bekanta som har handlat av dom via nätet och är jävligt nöjda. Jag måste säga att dom är helt suveräna! Mycket kunniga, snabba leveranser samt riktigt bra priser på det mesta.

Rekomenderas å det varmaste...
Citera
2010-07-13, 21:20
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uzeldinger
Varför skall man passa sig för cigardirect???!! Var inne hos dom och handlade i butiken för en tid sedan, samt har några bekanta som har handlat av dom via nätet och är jävligt nöjda. Jag måste säga att dom är helt suveräna! Mycket kunniga, snabba leveranser samt riktigt bra priser på det mesta.

Rekomenderas å det varmaste...

Hej och välkommen till flashback, cigardirect!
Citera
2010-07-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uzeldinger
... Mycket kunniga, snabba leveranser samt riktigt bra priser på det mesta...
BULLSHIT!
Citera
2010-07-17, 23:29
Medlem
Sitter här med ett glas Famous Grouse, och funderar på att röka en Montecristo No. 4. Vad ska jag som nybörjare tänka på när jag skall röka denna? Tips, Do's and don'ts är upskattade
Citera
2010-07-18, 16:52
Medlem
Är i en period i livet då jag utforskar allt finsmakeri och lär mig att uppskatta det. Är redan galen i vin, vitt som rött. Äter gärna dyr fin choklad eller lyxar till det med dyr skinka från spanien eller italien.

Jag har länge funderat på att utforska cigarrer och se om det är något för mig. Jag är gammal cigarettrökare. Har varit rökfri i snart 5 år, är det verkligen smart att prova då? Kanske fastnar i skiten igen? Om jag nu ändå får för mig att köpa mig ett par cigarrer, har ni något tips på bra cigarrer för nybörjare? Gärna ett par som skiljer sig lite från varandra så man kan uppfatta skillnader.
Citera
2010-07-18, 17:40
Medlem
Seanns avatar
Har rökt cigariller och cigarrer flera gånger men inte känt av någon smak förutom bränd? smak och tungan känns lite konstig som om man dricker för varmt kaffe och bränner bort skinnet på tungan :S ?
Citera
2010-07-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
...Jag har länge funderat på att utforska cigarrer och se om det är något för mig. Jag är gammal cigarettrökare. Har varit rökfri i snart 5 år, är det verkligen smart att prova då? Kanske fastnar i skiten igen? Om jag nu ändå får för mig att köpa mig ett par cigarrer, har ni något tips på bra cigarrer för nybörjare? Gärna ett par som skiljer sig lite från varandra så man kan uppfatta skillnader.
Om du löper risk att fastna i nikotinträsket igen vet du nog bäst själv. Cigarrer innehåller mycket nikotin och kan definitivt återskapa ett gammalt beroende.

Annars brukar det största problemet för inbitna cigarettrökare som provar cigarrer vara att de har svårt att vänja sig vid att inte dra halsbloss.

Vilka cigarrer du provar spelar nog inte så stor roll men du kanske bör välja tjockare fasoner för att komma så långt från cigarettkänslan som möjligt?

Nybörjarcigarrer har dryftats flera gånger tidigare. Leta efter gamla inlägg från mig i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in