2008-09-03, 08:07
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deceptor
W&B menar du väl? Tror jag har prövat den för längesedan.
Det står W&D på gördeln på mina, men det kan ju förstås vara tryckfel...
http://www.absolutecigars.com/WD-Dom...rs-detail.html
Citera
2008-09-03, 10:48
Medlem
machetes avatar
Jag har nu inhandlad en Montecristo nr. 4 på den lokala tobaksaffären som verkar ha det största utbudet i min stad. Inte mycket till utbud att hurra för... Tur man ska till Malmö på fredag! Cigarren var oförpackad och han la den i ett pappetui. Jag har ingen humidor och ska inte röka idag, men imorgon dock, håller den sig tills dess i etuiet?
Citera
2008-09-03, 10:57
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Jag har nu inhandlad en Montecristo nr. 4 på den lokala tobaksaffären som verkar ha det största utbudet i min stad. Inte mycket till utbud att hurra för... Tur man ska till Malmö på fredag! Cigarren var oförpackad och han la den i ett pappetui. Jag har ingen humidor och ska inte röka idag, men imorgon dock, håller den sig tills dess i etuiet?
Ja det gör den.
Så länge du inte utsätter den för direkt solljus och/eller extremt torra miljöer under en dag så är det inga problem.

Du kan ju alltid lägga den i en liten plastpåse (ziplock/fryspåse t.ex.) och försegla med en plastklämma efter att du blåst in lite utandningsluft så håller den sig fräsch lite längre också.
Citera
2008-09-03, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Det står W&D på gördeln på mina, men det kan ju förstås vara tryckfel...
http://www.absolutecigars.com/WD-Dom...rs-detail.html

Nej, det var jag som tänkte på ett annat märke.
Citera
2008-09-07, 21:59
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelFoley
När jag senast fyllde på min fuktare med destillerat vatten så gick den guldaktiga färgen bort, hur kommer det sig?

Ingen som kan bistå mig?
Citera
2008-09-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxelFoley
Ingen som kan bistå mig?
Den guldaktiga färgen från vad? Menar du att plastdosan/höljet till fuktaren hade en förgyllning eller guldfärgat skikt som flagade av? Eller hade fuktmediet en guldaktig färg från början? Mer noggrann beskrivning tack!
Citera
2008-09-07, 23:05
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Den guldaktiga färgen från vad? Menar du att plastdosan/höljet till fuktaren hade en förgyllning eller guldfärgat skikt som flagade av? Eller hade fuktmediet en guldaktig färg från början? Mer noggrann beskrivning tack!

Den biten menade jag.
Citera
2008-09-08, 06:17
Medlem
Tja, det är nog svårt att svara mer utförligt än att kvaliteten på din fuktare var undermålig! Reklamera eller köp en ny om det stör dig! Var hade du köpt fuktaren?
Citera
2008-09-08, 16:18
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Tja, det är nog svårt att svara mer utförligt än att kvaliteten på din fuktare var undermålig! Reklamera eller köp en ny om det stör dig! Var hade du köpt fuktaren?

Humidordiscount.se Såg förresten att datumet på vattnet hade gått ut, kan det ha med saken att göra?
Citera
2008-09-08, 20:24
Medlem
Nej, vatten blir inte aggresivt bara för att det blivit gammalt. Du måste ha råkat ut för ett dåligt exemplar eller helt enkelt dålig kvalitet hos fuktaren!
Citera
2008-09-09, 16:17
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Nej, vatten blir inte aggresivt bara för att det blivit gammalt. Du måste ha råkat ut för ett dåligt exemplar eller helt enkelt dålig kvalitet hos fuktaren!

Det tror jag nog med, ska beställa en ny samt en ny hygrometer, min hygrometer har för den delen aldrig funkat korrekt.
Citera
2008-09-11, 01:14
Medlem
machetes avatar
Vilka tändare är optimala för cigarrtändningen? Vilka tändare använder ni? Jag trodde de vanligaste tändarna innehöll gas, men sedan säger en annan källa att de vanligaste tändarna innehåller butan (bensin) vilket inte är bra för cigarrerna. Jag blir förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in