2017-03-19, 17:03
Moderator
Mr.Woodss avatar
Trevligt att du är igång MixPix!
Håller själv på med att botanisera bland vardagscigarrerna för att hitta några att lägga på lager.
Av Kubanerna har jag hittills fastnat för Hoyo de Monterrey Palmas Extra, Partagas Aristocrats, Partagas Shorts och Ramon Allones Small Club Corona. När det handlar om non-Cubans tycker jag att La Auroras 107-serie med madurotäckblad är bra.

De lite dyrare cigarrer jag börjat lägga på lager är bland annat Partagas P2, Partagas D4, My Father Le Bijou Torpedo, Alec Bradley Prensado Torpedo och som kronan på verket ligger en Cohiba Behike 56 i humidoren!

Det fick bli en Xikar-hygrometer, och den visar nu 69% RH och 18°C, så tydligen räcker det gott med en 72% Bovedapåse som fuktare!
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-03-19 kl. 17:09.
Citera
2017-03-20, 13:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
...När det handlar om non-Cubans tycker jag att La Auroras 107-serie med madurotäckblad är bra...
Nu skall jag be damen och herrarna om att få dra tillbaka min rekommendation. Rökte en 107 Corona Maduro idag, och måste säga att jag så gott som helt och hållet tröttnat på 107-serien.
Smaken skiftar ju som bekant med humör, årstid, vilken mat man ätit och så vidare, men de senaste gångerna jag stoppat en 107:a i munnen
har jag känt att vilken Kuban som helst i samma prisklass hade smakat bättre!
Håller nog för tillfället på att helt snöa in på Kubaner, med Partagas P2 som storfavorit.
Citera
2017-03-20, 22:33
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Det fick bli en Xikar-hygrometer, och den visar nu 69% RH och 18°C, så tydligen räcker det gott med en 72% Bovedapåse som fuktare!
Intressant. Hur upplever du att cigarrerna röker vid 70% jämfört med 65%? Om du möjligtvis har haft möjligheten att kunna jämföra på det viset.
Citat:
Nu skall jag be damen och herrarna om att få dra tillbaka min rekommendation. Rökte en 107 Corona Maduro idag, och måste säga att jag så gott som helt och hållet tröttnat på 107-serien.
Smaken skiftar ju som bekant med humör, årstid, vilken mat man ätit och så vidare, men de senaste gångerna jag stoppat en 107:a i munnen
har jag känt att vilken Kuban som helst i samma prisklass hade smakat bättre!
Håller nog för tillfället på att helt snöa in på Kubaner, med Partagas P2 som storfavorit.
Med andra ord måste man ju prova 107:an. Om inte annat för att få en referenspinne att kunna jämföra med

Någon fler som för anteckningsbok över de cigarrer man har rökt? Beskriver smaker, betygsätter och klistrar in gördlar osv. Nördigt och bra att ha för att planera sina kommande cigarr inköp och minnas tillbaka till ljuva stunder
Senast redigerad av MixPix 2017-03-20 kl. 22:51.
Citera
2017-03-20, 23:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Intressant. Hur upplever du att cigarrerna röker vid 70% jämfört med 65%? Om du möjligtvis har haft möjligheten att kunna jämföra på det viset.
Med andra ord måste man ju prova 107:an. Om inte annat för att få en referenspinne att kunna jämföra med
Jag har fortfarande inte rökt någon cigarr från mitt eget förråd. Det är under uppbyggnad, och nu när det inte är cigarrväder röker jag ändå i loungen, där urvalet är stort!
La Auroras 107-serie är antagligen oerhört bra nybörjarcigarrer, jag uppskattade dem förr, men nu när jag hunnit mogna lite föredrar jag andra...
Prova istället Pratagas P2 eller D4 så har du en god referenspinne!

Citat:
Någon fler som för anteckningsbok över de cigarrer man har rökt? Beskriver smaker, betygsätter och klistrar in gördlar osv. Nördigt och bra att ha för att planera sina kommande cigarr inköp och minnas tillbaka till ljuva stunder
Bok för jag inte, men jag lägger det mesta på minnet!
Citera
2017-03-21, 11:42
Medlem
Beställde två H. Upmann Magnum 54.

Erfarenhet?
Citera
2017-03-21, 12:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Beställde två H. Upmann Magnum 54.

Erfarenhet?
Själv har jag inte rökt den, men det är säkert en utmärkt pinne för den nyblivne cigarristen.
Vad jag förstår så bjuder den på bra smaker, utan att vara onödigt stark.
Citera
2017-03-21, 12:26
Medlem
Havsteins avatar
Citat:
Hej,

Föredrar ni Havanna cigarrer eller NC's?

Havanna
Citera
2017-03-23, 14:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Hur funkar det att beställa från Cigarrlagret? Noterar att priserna är klart bättre än i butik.
Det är väl en svensk grossist, så inga problem med tull och sådant eller?
Citera
2017-03-23, 14:36
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Tackar tackar! Kan tänka mig att snittet i cigarren gör att det blir lite som att ha ett blåsinstrument i munnen, typ som en flöjt eller kanske som en klarinett. Gillar den tanken. Så efter en del efterforskningar bla på Youtuben. Så tog jag mitt mod till fånga och beställde mig en Colibri V-cut. Det blev dessutom en bunt finfina cigarrer i olika valörer. Livet leker!
Har du fått hem din Colibri V-cut?
Du kommer att bli mycket nöjd! Själv kommer jag aldrig att behöva någon annan cutter!
Det är inte riktigt min stil att köpa så dyra verktyg när det finns billigare, men Colibrin är fanimej oslagbar!

Vilka cigarrer blev det förresten?
Senast redigerad av Mr.Woods 2017-03-23 kl. 14:45.
Citera
2017-03-23, 15:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Hur funkar det att beställa från Cigarrlagret? Noterar att priserna är klart bättre än i butik.
han har bra priser. tyvärr kan han vara lite seg ibland.

men ja, han är legit till 100%.
Citera
2017-03-23, 15:22
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Seg som fan ibland. En gång fick jag vänta två veckor på 3 paket Toscano Antico. Det kan ju ha varit fel i något annat led. Men jag köper ändå allt i cigarrväg därifrån.
Citera
2017-03-23, 15:54
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Seg som fan ibland. En gång fick jag vänta två veckor på 3 paket Toscano Antico. Det kan ju ha varit fel i något annat led. Men jag köper ändå allt i cigarrväg därifrån.
för billigt att låta bli "tyvärr". handlar av andra om det gäller udda-grejer, annars har jag tid att vänta.

kan ju varit som så att det bommat någon annanstans, men då är det ju alltid trevligt att få ett mail så man vet om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in