2016-08-29, 05:31
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Brobergs är snordyra. Kolla cigarrlagret och cubano.se istället. Och när det gäller specifika tips så är det oerhört svårt att ge med så lite på fötterna. Testa runt så mycket som möjligt. Gällande humidorer så har jag själv en från Adorini, och den funkar väl till ett mycket bra pris. Bytte dock ut fuktaren mot beads, men det är en liten merkostnad.

Har beställt ett gäng olika. Kan lägga upp specifikt vilka om det undras. Av en händelse så kommer jag vara nära cigarrlagret så får nog bli en sväng in dit. Kan ju vara trevligt att få känna och lukta istället för att gissa sig fram.

Ska kolla upp Adorini! Tack för tipset.
Citera
2016-08-29, 08:12
Medlem
Dalus avatar
Hej på er!
Som nybörjare i detta ämne har jag en liten fråga!
Om man skulle vilja handla cigarrer fysiskt i Västeråstrakten var beger man sig då?
Har beställ från cigarrlagret och tänkte besöka cigarrummet men skulle vilja handla en bra cigarr snabbt finns det möjlighet till det i Västerås mes omnejd!
Mvh
Dalu
Citera
2016-08-30, 20:03
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Kul att det fanns tråd! Jag är en purfärsk nybörjare som precis fått upp ögonen för en god cigarr. Har provat mig fram och jag vet inte riktigt vad ska jag ska prova härnäst.

Har testat H Uppmann, Cohiba etc och jag har svårt för att finna någon som verkligen faller mig i smaken.

En annan fråga är vad man ska ha för första humidor, om man tänker sig en budget på cirka 5000.

Alla tips om vad man ska tänka på, vad man ska undvika osv är uppskattade .

Jag har fastnat för Camacho Criollo Robusto som min standardcigarr när jag inte riktigt har lust eller vet vad man ska testa.

Humidor kan jag däremot inte hjälpa dig med, bor ett stenkast från Roberts och köper för dagen.

Ordentliga tändstickor är mitt enda tips annars.
Citera
2016-08-30, 20:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Har beställt ett gäng olika. Kan lägga upp specifikt vilka om det undras. Av en händelse så kommer jag vara nära cigarrlagret så får nog bli en sväng in dit. Kan ju vara trevligt att få känna och lukta istället för att gissa sig fram.

Ska kolla upp Adorini! Tack för tipset.
Sedan har du kindcigars som har jäkligt vass service kolla in dem!
Citera
2016-09-13, 22:28
Medlem
Citat:
Föressten, har ni några tips om var man kan få tag i bra cigarrer? Har beställt från Brobergs än så länge men undrar lite om man kan få tag i fina cigarrer någon annanstans med.

Kolla in Den Anspråkslösa Cigarraffären i Malmö. Han har ett enormt bra utbud, båda av Kubanska och icke kubanska. Han som driver butiken är mycket trevlig och har tipsat mig om många bra cigarrer.
Han lade undan en hel låda Partagas P2 till mig efter att jag köpt en cigarr från just den lådan som var väldigt god. Han började plocka ur en ny låda till andra som ville ha P2.

Han har en hemsida som heter gotteftermaten.se
Det är kanske inte världens snyggaste hemsida men du får dina grejer direkt och han skickar mejl direkt om det skulle vara några problem.
Citera
2016-09-13, 22:36
Medlem
Jag köpte en låda Cohiba 1966 Edición Limitada 2011 för några år sedan. Jag rökte en direkt när jag fick lådan och jag vart enormt besviken. Jag tänkte sälja dom där och då men lät dom ligga kvar i humidoren och det har dom gjort i några år nu.
I helgen plocka jag fram en efter middag och började puffa, herrejävlar så bra den blivit efter lagring.
Helst plötsligt kom den in på top-5 över dom bästa jag rökt.
Citera
2016-09-26, 18:32
Medlem
Hej alla cigarr rökare skulle vilja ha lite tips till en större beställning.

Har nu provat en del premium cigarrer det senaste året men det varit lite av varje. Har nu bestämt mig för att göra en importbeställning och jag hade tänk köpa från cuba crafters. En cigarr som jag gilla är h. upmann half corona och det är en av de få jag verkligen la på minnet. Dels för att den inte tar så djävulskt lång tid att röka sen har den varit god . Överlag har jag gillat smalare cigarrer mer. Ramon Allones Small Club Coronas var också väldigt fin.

Nån som har några förslag?
erfarenheter kring cuba crafters den senaste tiden, eller har nån något annan sida att rekommendera?

Tack i förhand
Citera
2016-09-26, 20:14
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolsulan
Hej alla cigarr rökare skulle vilja ha lite tips till en större beställning.

Har nu provat en del premium cigarrer det senaste året men det varit lite av varje. Har nu bestämt mig för att göra en importbeställning och jag hade tänk köpa från cuba crafters. En cigarr som jag gilla är h. upmann half corona och det är en av de få jag verkligen la på minnet. Dels för att den inte tar så djävulskt lång tid att röka sen har den varit god . Överlag har jag gillat smalare cigarrer mer. Ramon Allones Small Club Coronas var också väldigt fin.

Nån som har några förslag?
erfarenheter kring cuba crafters den senaste tiden, eller har nån något annan sida att rekommendera?

Tack i förhand

Senast jag beställde därifrån för cirka 4 månader sedan tog det över 1,5mån att få varorna som var väldigt torra, flera skadade och fick inga svar på mejl av de, när jag slog ut kostnaden på de som faktiskt var helt och rökbart så kostade cigarrerna mer än i Sverige.

Du vet det nog redan men skriver det ändå, de "kubanska" cigarrerna på sidan är inte kubanska, bättre att höra det en gång för mycket än att någon får reda på det i efterhand.

Jag har lite privata kontakter som skickar cigarrer till mig, när jag behöver fylla på ändå så har jag mina favoriter som ligger bra i pris i Sverige som några Rocky Patel, La Auroras 107or, Villa Zamorano, alla cigarrer som finns för bra priser i Sverige.

Vill du ända importera cigarrer så rekommenderar jag ändå att hålla de inom EU, finns säkert några bra i USA men känns som att majoriteten är rent ut sagt värdelösa(hänt flera gånger att de skickat utan spårbar frakt över Atlanten trots att de lovat annat... inte många av de som kommit fram i närheten av tiden de sagt).

Men testa gärna, kör dock alltid mindre testbeställningar från leverantörerna först och se så att de levererar, packar väl och att paketen kommer inom en rimlig tid!

//JC
Citera
2016-10-01, 16:24
Medlem
SneakyBandits avatar
någon som är duktig på det kemiska?
Jag har byggt en egen humidor och läste att man skall ha hälften destillerat vatten och hälften Propylenglykol.
Apoteket hade inget, eller det var receptbelagd typ. BT hade däremot.
Det innehåller bara Propylenglykol och en blå färg.
Det borde väl funka med?
Nån som vet?
Är väl knappast så att det blåa färgämnet skulle förångas och sabba cigarrerna?
Nån som tror sig veta?
Citera
2016-10-01, 20:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBandit
någon som är duktig på det kemiska?
Jag har byggt en egen humidor och läste att man skall ha hälften destillerat vatten och hälften Propylenglykol.
Apoteket hade inget, eller det var receptbelagd typ. BT hade däremot.
Det innehåller bara Propylenglykol och en blå färg.
Det borde väl funka med?
Nån som vet?
Är väl knappast så att det blåa färgämnet skulle förångas och sabba cigarrerna?
Nån som tror sig veta?
Varför skall du använda propylenglykol? Det går ju utmärkt med vanligt batterivatten som finns att köpa i närmsta livsmedelsbutik!
Citera
2016-10-01, 21:57
Medlem
SneakyBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Varför skall du använda propylenglykol? Det går ju utmärkt med vanligt batterivatten som finns att köpa i närmsta livsmedelsbutik!

För att då håller sig luftfuktigheten jämn av sig själv typ tydligen.
50% av destillerat vatten och 50% Propylenglykol.
Citera
2016-10-01, 22:39
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBandit
För att då håller sig luftfuktigheten jämn av sig själv typ tydligen.
50% av destillerat vatten och 50% Propylenglykol.
Det tillåter jag mig att starkt betvivla.
Om du ändå vill använda det så är det naturligtvis "food grade" som gäller. Finns säkerligen att beställa på diverse hemsidor som saluför e-cigaretter och tillbehör till dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in