Citat:
Ursprungligen postat av
skolsulan
Hej alla cigarr rökare

skulle vilja ha lite tips till en större beställning.
Har nu provat en del premium cigarrer det senaste året men det varit lite av varje. Har nu bestämt mig för att göra en importbeställning och jag hade tänk köpa från
cuba crafters. En cigarr som jag gilla är h. upmann half corona och det är en av de få jag verkligen la på minnet. Dels för att den inte tar så djävulskt lång tid att röka sen har den varit god

. Överlag har jag gillat smalare cigarrer mer. Ramon Allones Small Club Coronas var också väldigt fin.
Nån som har några förslag?
erfarenheter kring
cuba crafters den senaste tiden, eller har nån något annan sida att rekommendera?
Tack i förhand

Senast jag beställde därifrån för cirka 4 månader sedan tog det över 1,5mån att få varorna som var väldigt torra, flera skadade och fick inga svar på mejl av de, när jag slog ut kostnaden på de som faktiskt var helt och rökbart så kostade cigarrerna mer än i Sverige.
Du vet det nog redan men skriver det ändå, de "kubanska" cigarrerna på sidan är inte kubanska, bättre att höra det en gång för mycket än att någon får reda på det i efterhand.
Jag har lite privata kontakter som skickar cigarrer till mig, när jag behöver fylla på ändå så har jag mina favoriter som ligger bra i pris i Sverige som några Rocky Patel, La Auroras 107or, Villa Zamorano, alla cigarrer som finns för bra priser i Sverige.
Vill du ända importera cigarrer så rekommenderar jag ändå att hålla de inom EU, finns säkert några bra i USA men känns som att majoriteten är rent ut sagt värdelösa(hänt flera gånger att de skickat utan spårbar frakt över Atlanten trots att de lovat annat... inte många av de som kommit fram i närheten av tiden de sagt).
Men testa gärna, kör dock alltid mindre testbeställningar från leverantörerna först och se så att de levererar, packar väl och att paketen kommer inom en rimlig tid!
//JC