Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 20:34
  #2761
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkrut
Var i Cuba innan jul o köpte hem 2 lådor Castro. Är de ngn marknad för dom? Sjukt finna.
"castro"? räkna med noll.
Citera
2018-03-03, 16:22
  #2762
Medlem
Hur organiserar ni er humidor?
Jag som nybörjare vill gärna prova lite blandat så blir att jag köper 2-3 st av varje cigarr och slänger ner i humidoren.
Men köper man olika modeller av samma tillverkare så helt plötsligt så har man glömt vilken som är vilken. Har ni något tips på hur man kan reda ut i efterhand vad man har i humidoren?
Citera
2018-03-03, 20:13
  #2763
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainspawn
Hur organiserar ni er humidor?
Jag som nybörjare vill gärna prova lite blandat så blir att jag köper 2-3 st av varje cigarr och slänger ner i humidoren.
Men köper man olika modeller av samma tillverkare så helt plötsligt så har man glömt vilken som är vilken. Har ni något tips på hur man kan reda ut i efterhand vad man har i humidoren?
köp blanka gördlar, skriv själv och sätt på.
kan även vara bra att skriva årtal om du sparar dom länge.

https://www.kindcigars.se/100%20Blank%20Cigar%20Bands

annars får du mäta cigarrerna och kolla på säljarens/tillverkarens hemsida för att kolla vilken det är.
Citera
2018-03-03, 20:24
  #2764
Medlem
GrejermedGreiders avatar
Finna det något postorderföretag i hela Sverige som har Backwoods I lager? Undertecknad har letat högt och lågt...

//Göran
Citera
2018-05-23, 23:39
  #2765
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrejermedGreider
Finna det något postorderföretag i hela Sverige som har Backwoods I lager? Undertecknad har letat högt och lågt...

//Göran


Postorder är ju inte så vanligt idag, krisar det så får du kanske överväga att köpa det via en vanlig webbshop, vet jag att jag sett Backwoods på www.nettotobak.com, dock väldigt dålig koll på om det finns fler smaker m.m. än det, aldrig testat dessa pinnarna själv
Citera
2018-05-29, 08:58
  #2766
Moderator
Mr.Woodss avatar
Funderar på att investera i en "riktig" humidor, en Adorini Chianti DeLuxe.
Tankar om den modellen?

Det har sagts mig att Adorinis fuktmedium ger ca 70%, och det tycker jag är för mycket. Vill ha 65-68%.
Går det att använda beads i fuktaren istället?
Citera
2018-05-29, 10:02
  #2767
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Funderar på att investera i en "riktig" humidor, en Adorini Chianti DeLuxe.
Tankar om den modellen?

Det har sagts mig att Adorinis fuktmedium ger ca 70%, och det tycker jag är för mycket. Vill ha 65-68%.
Går det att använda beads i fuktaren istället?

Adorini gör bra saker risken är väl att den blir för liten ganska snabbt och det går utmärkt att köra med beads
Själv använder jag mig av dessa https://www.kindcigars.se/world-of-c...ess-humidifier
Citera
2018-05-29, 10:43
  #2768
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout
Adorini gör bra saker risken är väl att den blir för liten ganska snabbt och det går utmärkt att köra med beads
Själv använder jag mig av dessa https://www.kindcigars.se/world-of-c...ess-humidifier
Förstår att jag kommer växa ur den så småningom, men tänkte att den ändå är lagom som rökhumidor. Förvaring för hela lådor löser jag på annat vis...

Skall jag tolka ditt svar som att man kan fylla Adorinis fuktare med beads istället för det medföljande mediet? Har ju ingen lust att ta upp plats i lådorna...
Citera
2018-05-29, 10:51
  #2769
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Förstår att jag kommer växa ur den så småningom, men tänkte att den ändå är lagom som rökhumidor. Förvaring för hela lådor löser jag på annat vis...

Skall jag tolka ditt svar som att man kan fylla Adorinis fuktare med beads istället för det medföljande mediet? Har ju ingen lust att ta upp plats i lådorna...
Nej du köper en sån där och sätter in den istället
Citera
2018-05-29, 10:59
  #2770
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout
Nej du köper en sån där och sätter in den istället
OK. Magnet på den?
Citera
2018-05-29, 11:07
  #2771
Medlem
lockouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
OK. Magnet på den?
Japp det är magnet med så att du kan fästa den i vilken humidor du vill och en liten spruta så att du slipper slabba med vattnet då den ska fyllas på
Citera
2018-06-08, 13:11
  #2772
Medlem
Hej gott folk!

Någon som hittat någon fin cigarrbutik med större utbud i Las Palmas och vill dela med sig utav denna butik? Ska dit nu och det vore ju alldeles förträffligt att köpa med sig en låda eller två hem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback